Minlillesky Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Er bare litt nysgjerrig. Fikk vite i dag av min datter at hennes klassevenninne lånte utebuksa hennes i dag, fordi utebuksa til venninna ikke var vanntett. Læreren spurte henne først om det var greit. Det er kjempe bra at min dtter låner bort sine ting når venninne ikke har, det er snilt og omtenksomt gjort. Det er foreldrenes ansvar å se til at barna har riktig klær i forhold til årstid og vær. Var snø og kaldt her i dag, så hun var nok ikke så varm i buksa hun lånte. Min datter hadde selv vinterdress på. Jeg har ikke så god råd at jeg kan kjøpe nye uteklær i hytt og pine. Det jeg tenker da, når jeg tenker at det ikke er greit er pga slitasje av klær som blir lånt bort.. Har det skjedd noe sånt i ditt barns klasse? Gjorde du noe med det? Lot du det gå?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Dette er hekt vanlig, og som oftest noe barna kommer på selv. En annen gang er det gjerne din datter som har glemt noe. Dersom det er de samme som ikke har yttertøy ofte tar læreren det opp med foreldrene det gjelder. -lærer Anonymkode: 712b3...8b9 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 Barn låner av hverandre støtt og stadig. For meg så er det ikke noe problematisk at klærne blir lånt ut. Jeg syns det er flott å tenke på at de støtter opp om hverandre på den måten! Anonymkode: 1a295...ac2 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Jeg ville lånt ut til barna, plutselig er det din datter som har glemt noe. Anonymkode: 5d7e5...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 Jeg ble kjempeglad da min datter fortalte meg at venninna hadde lånt utebukse hennes nå nylig. Supert at de ordner opp i sånt selv. Neste gang er det min datter som trenger å låne noe! Anonymkode: 72faa...f4f 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 28 minutes ago, Minlillesky said: Er bare litt nysgjerrig. Fikk vite i dag av min datter at hennes klassevenninne lånte utebuksa hennes i dag, fordi utebuksa til venninna ikke var vanntett. Læreren spurte henne først om det var greit. Det er kjempe bra at min dtter låner bort sine ting når venninne ikke har, det er snilt og omtenksomt gjort. Det er foreldrenes ansvar å se til at barna har riktig klær i forhold til årstid og vær. Var snø og kaldt her i dag, så hun var nok ikke så varm i buksa hun lånte. Min datter hadde selv vinterdress på. Jeg har ikke så god råd at jeg kan kjøpe nye uteklær i hytt og pine. Det jeg tenker da, når jeg tenker at det ikke er greit er pga slitasje av klær som blir lånt bort.. Har det skjedd noe sånt i ditt barns klasse? Gjorde du noe med det? Lot du det gå? Enig med resten,men på en annen måte skjønner jeg hva du mener, hvis dette er noe vedvarende problem som skjer om igjen og om igjen, er jeg rimelig sikker på at barnehagen tar det opp med foreldrene Anonymkode: 2e34e...b71 3
Minlillesky Skrevet 14. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2017 Da lar jeg det bare gå. Vil ikke si og nekte at barnet ikke kan låne bort sine klær om noen ikke selv har med seg. For uhell kan skje alle tenker jeg. Men den snøen kom ikke brått på for folk, så en vinterdress burde ikke vært så grusomt vanskelig å huske å ta med på vei til skolen. Snøen og kulda er ganske så tydelig.. Men takk for svar alle sammen! Det er slitasjen jeg tenker på egentlig. Om klær som blir lånt bort, blir ødelagte. Da må det jo erstattes. Men som sagt, så lar jeg det bare være enn så lenge. Og skjer det flere ganger på kort tid, så tar jeg en prat med læreren
Gjest GoldenLioness Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Forskjell på lån iblandt pga forglemmelse og at samme ungen låner på jevn basis. Da må det jo tas opp med foreldrene at de må sørge for nok klær til ungen sin. Men en gang iblandt ser jeg ikke noe problem med.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #9 Skrevet 14. november 2017 1 time siden, Minlillesky skrev: Da lar jeg det bare gå. Vil ikke si og nekte at barnet ikke kan låne bort sine klær om noen ikke selv har med seg. For uhell kan skje alle tenker jeg. Men den snøen kom ikke brått på for folk, så en vinterdress burde ikke vært så grusomt vanskelig å huske å ta med på vei til skolen. Snøen og kulda er ganske så tydelig.. Men takk for svar alle sammen! Det er slitasjen jeg tenker på egentlig. Om klær som blir lånt bort, blir ødelagte. Da må det jo erstattes. Men som sagt, så lar jeg det bare være enn så lenge. Og skjer det flere ganger på kort tid, så tar jeg en prat med læreren Dersom utebuksa er av ok kvalitet så kommer vel datteren din til å vokse fra den før den blir slitt ut? Anonymkode: 381fc...85e 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #10 Skrevet 14. november 2017 Ser det er mange positive til dette å låne ut klær. Dere som er bare positive til dette, har dere god råd?? Jeg er i utgangspunktet også positiv, men siden jeg har dårlig råd så kjenner jeg allikevel at det sitter litt inne hos meg, og spørsmålet jeg undrer meg litt over da er: Er det da selvfølge at det er foreldrene til det barnet som låner som erstatter evt ødelagte klær?? Anonymkode: 3c89d...01e 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #11 Skrevet 14. november 2017 Datteren min kan låne ut og Styre med disse klærne akkurat som hu vil. Da lærer hun seg mye. Synes det er helt riktig at vi skal låne av hverandre og barna kan vel ikke noe for at noe er glemt. Anonymkode: 57850...8bd
Sirah Skrevet 14. november 2017 #12 Skrevet 14. november 2017 Så lenge det er noe som skjer innimellom og ikke omtrent daglig så anser jeg det som helt ok Barn har godt av å lære og dele
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #13 Skrevet 14. november 2017 4 timer siden, Minlillesky skrev: Er bare litt nysgjerrig. Fikk vite i dag av min datter at hennes klassevenninne lånte utebuksa hennes i dag, fordi utebuksa til venninna ikke var vanntett. Læreren spurte henne først om det var greit. Det er kjempe bra at min dtter låner bort sine ting når venninne ikke har, det er snilt og omtenksomt gjort. Det er foreldrenes ansvar å se til at barna har riktig klær i forhold til årstid og vær. Var snø og kaldt her i dag, så hun var nok ikke så varm i buksa hun lånte. Min datter hadde selv vinterdress på. Jeg har ikke så god råd at jeg kan kjøpe nye uteklær i hytt og pine. Det jeg tenker da, når jeg tenker at det ikke er greit er pga slitasje av klær som blir lånt bort.. Har det skjedd noe sånt i ditt barns klasse? Gjorde du noe med det? Lot du det gå? Dette er ikke greit. Barnas foreldre må begynne å tenke og ha orden i klærne til egne barn. Selv våre tvillinger skal ha egne klær og ikke låne av hverandre. De har og egne navnelapper i sine klær. I ts sitt tilfelle er der ingen "krise" med at barnet ikke kan gå ut fordi hun ikke har egne klær. Anonymkode: 54750...896 1
atropos Skrevet 14. november 2017 #14 Skrevet 14. november 2017 Vi har et par gjenglemte regnbukser barna kan låne hvis de ikke har tøy. (1.klasse) I utgangspunktet synes jeg ikke at andre barn skal være nødt til å låne ut sine klær. De lærer seg å dele og være rause med hverandre på andre måter.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #15 Skrevet 14. november 2017 Der mine barn går blir vi oppringt dersom barna mangler klær. Da må vi komme med klærne eller hente. Det gjør at de fleste tar seg sammen og passer godt på, men det er nok vanskelig for enkelte av barna som må ut uten riktige klær fordi foreldre ikke henter. Anonymkode: 44937...4e3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #16 Skrevet 14. november 2017 Ingen sliter klær så mye som min datter. Håper ikke hun låner av andre slik at jeg føler at jeg må erstatte det også.. 🙈 Anonymkode: 2d4c2...f15 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #17 Skrevet 14. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Ser det er mange positive til dette å låne ut klær. Dere som er bare positive til dette, har dere god råd?? Jeg er i utgangspunktet også positiv, men siden jeg har dårlig råd så kjenner jeg allikevel at det sitter litt inne hos meg, og spørsmålet jeg undrer meg litt over da er: Er det da selvfølge at det er foreldrene til det barnet som låner som erstatter evt ødelagte klær?? Anonymkode: 3c89d...01e Jeg har ikke god råd, men jeg kjøper det aller meste brukt. Kan derfor kjøpe mer enn jeg ellers kunne gjort og har ekstra av det meste, så det er ikke krise om et plagg blir ødelagt. Det er selvsagt heller ikke like surt å få ødelagt et plagg til 50 kr som til 500,-. Det er dessverre ingen selvfølge at foreldrene til barnet som låner erstatter, men mange ville gjort det, meg selv inkludert. Men om det var et dyrt plagg hadde jeg vært litt irritert for at skolen tok den risikoen på mine vegne (som jeg egentlig ikke har råd til) i stedet for å kontakte meg, ettersom de vet at jeg bor rett ved siden av skolen og er ufør så jeg kan komme når som helst. Samtidig hadde det jo vært min egen feil også om jeg hadde glemt å ta med noe. Har heldigvis ikke skjedd hittil. Anonymkode: cf199...dc4 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #18 Skrevet 14. november 2017 I barnehagen så var det slik at hvis barna manglet klær så ringte de foreldrene til barnet og ba de om å komme med klær. Synes dette er en grei ordning for det er faktisk foreldrene sine sitt ansvar å sørge for at barna har nok klær i barnehagen, skole og SFO, og at de passer til årstiden. Synes ikke det er greit at barna skal måtte låne av hverandre osv. Jeg kjøper skikkelige og relativt dyre klær til mitt barn og jeg kjøper de for at han skal bruke de ikke andre barn. Når han er ferdige med klærne så selger vi de eller gir de videre. Anonymkode: ebafc...b81 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #19 Skrevet 14. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange positive til dette å låne ut klær. Dere som er bare positive til dette, har dere god råd?? Jeg er i utgangspunktet også positiv, men siden jeg har dårlig råd så kjenner jeg allikevel at det sitter litt inne hos meg, og spørsmålet jeg undrer meg litt over da er: Er det da selvfølge at det er foreldrene til det barnet som låner som erstatter evt ødelagte klær?? Anonymkode: 3c89d...01e Det sitter litt langt inne, før det er din egen unge som kommer hjem og forteller at hun måtte låne for å slippe og fryse, av diverse grunner, tenker jeg Anonymkode: 1f3a5...41e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #20 Skrevet 14. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sitter litt langt inne, før det er din egen unge som kommer hjem og forteller at hun måtte låne for å slippe og fryse, av diverse grunner, tenker jeg Anonymkode: 1f3a5...41e Det er foreldrene sitt ansvar å sørge for at deres barn har det man trenger til all slags vær. Mitt barn mitt ansvar, ditt barn ditt ansvar. Jeg forsørger mitt barn så for du forsørge ditt. Noen barn sliter mer på klærne enn andre barn, og da blir det helt feil at noen som kanskje ikke har så god økonomi skal sponse mennesker som har mer enn nok, de bare gidder ikke å følge opp barna sine. Anonymkode: ebafc...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå