Gå til innhold

Mamma tør ikke date fordi hun er redd xen skal ta livet sitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kastet han ut etter 13 år, fordi han rotet til økonomien, var kontrollerende og ustabil. Hun holdt ut for de to barna de har sammen, til jeg sa at han hadde prøvd seg på meg et par ganger når vi var alene. Det er noen år siden det ble slutt nå, men han prøver ganske tydelig å bli sammen igjen.

Hun har blitt litt betatt av en annen mann som eksen ikke vet noe om, som bor et helt annet sted. Men hun tør ikke gjøre noe videre fordi hun er redd at faren til barna skal bli borte. Han kan ringe henne når han har drukket og snakke om selvmordstanker.. 

Er det egentlig umoralsk av henne å date en annen??

Anonymkode: 46c85...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner bekymringen hennes, men hun kan ikke la sitt eget liv påvirke at hva exen føler.

Ingen skal måtte legge livet sitt opp etter andres behov, og ihvertfall ikke ekser. Han er bare nødt til å takle det.

Skrevet

Det han gjør er umoralsk ja. Man manipulerer ikke andre på den måten.

Om han velger å ta livet av seg har det ingenting med henne å gjøre, det er hans valg. 

Anonymkode: fc2aa...bb7

• Liker 1
Skrevet

Hun skal selvfølgelig gå videre men han nye. Om eksen ringer og snakker om selvmord skal hun ringe psykriatisk og be en ambulanse komme til han siden han truer med å ta sitt eget liv. Der kommer ikke til å endre ser når ungene er store heller. 

Anonymkode: 8d607...de2

Skrevet

Mennesker som har en slik adferd må ansvarliggjøres. Det skjer ikke ved å styre unna andre menn for hans skyld, ringe ambulanse hvis han snakker om selvmordstanker, osv. Dette er manipulerende adferd, og jeg ville bare svart «ta ansvar og oppsøk hjelp, jeg må fortsette mitt liv». 

Det er aldri noen andre sin skyld om noen tar livet sitt. Det er ens egen beslutning ene og alene. 

Skrevet

Nei, dette er ikke hennes ansvar, og jeg synes egentlig ikke det er så greit at hun legger dette på datteren sin heller. 

Anonymkode: f2103...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...