AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Vanskelig å få jobb som laborant eller næringsmiddeltekniker? Jeg har 1 og halvt år igjen som lærling i industriell matproduksjon. I år skal jeg være innom alle avdelingene her på fabrikken og labben er en av de. Dette er noe jeg føler jeg passer til å holde på med. Å vurdere å velge å være på labben det siste året av lærlingtiden og ta fagbrev i dette. Er da jeg lurer på om det er vanskelig å få jobb i dette? Å om det er noe utdanning jeg kan ta, som vil være nyttig når jeg skal søke jobb? Tenkte litt på matteknik på fagskole, noen som vet om dette er fornuftig? Er helst med matproduksjon eller hos Mattilsynet jeg vil jobbe. Er det mulig å få deltidsstillinger som dette? :D Anonymkode: 48a32...a80
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 I Mattilsynet må man som hovedregel ha høyere utdanning (jeg forsto ikke helt - det er på vgs-nivå du er nå?). De har heller ikke labstillinger. Ønsker du å jobbe i Mattilsynet bør du helst ha master. Anonymkode: bdf3b...b19
Laborant Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Jeg er lærling på fabrikk. Så holder på å fulføre mine 2år som lærling. Etter dette er det altså mulig å gå videre å ta høyere utdannelse. Hoved spørsmålet mitt er egentlig om det er vansklig å få jobb innen labb? Eller noe lignende der man tar analyser og prøver av forskjellige ting. Vist jeg velger siste året av lærling tiden min på labben, så vil jeg ha fagbrev som labborant i næringsmiddel. Er altså andre ting jeg kan velge også... som teknisk og blanding fereksempel.. som er noen av avdelingene på fabrikken. Beklager at jeg er så dårlig til å forklare.. håper du forstår bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå