AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Ok, skikkelig first world problem, men... Vi har valgt å ikke gi barna sjokoladekalender, synes det blir nok søtt i desember fra før. De får pakkekalender med noe søtt et par ganger i uka, ellers småting de trenger, tegnesaker o.l. I helgen traff vi noen slektninger vi ikke har møtt noe særlig før. De hadde med gaver til barna, noe som selvfølgelig var veldig hyggelig. Men var ikke kjempehappy med at de fikk hver sin sjokoladekalender. Sa selvsagt ikke noe, men er litt i tvil om hva jeg skal gjøre med kalenderne. Spesielt for minste barnet, som er 1,5 år og ikke skjønner noe av det uansett. Ser liksom ikke poenget med å gi henne sjokolade hver dag i desember. Hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: 863b7...22e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 14. november 2017 Jeg hadde nok valgt å svelge den kamelen. Anonymkode: 275b1...e6e 87
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 14. november 2017 Herlighet la de få kalenderne. Det er ingen som dør av det, å de sjokoladebitene er vel ikke spesielt store i de fleste kalenderne. Anonymkode: 6c6c7...c27 68
Hactar Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 (endret) Hvor gammel er eldste, da? Om hele gaven er glemt av begge før desember, ville jeg bare droppet å gi den. I fjor hadde vi sjokoladekalender til fireåringen, og det gikk fint under radaren til yngste, som da var ett og et halvt. En liten sjokoladebit hver dag, er ganske mye for en ettåring som også skal ta del i masse førjulskos ellers. Synes jeg. Endret 14. november 2017 av Hactar 15
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 Hadde ikke reagert i det hele tatt. Det er en veldig liten sjokolade det er snakk om. Det er ikke krise. Ja, det er forferdelig mye søtt i desember, men det er ikke den bittelille daglige kalendersjokoladen som er hovedproblemet. Til minstebarnet ville jeg kanskje vurdert å gjemme unna kalenderen, da hun som du sier nok ikke skjønner noe av det, og da heller ikke savner en kalender. Men til et større barn ville jeg gitt kalenderen. Anonymkode: 2e7de...e6a 24
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 Dropp å gi de sjokoladekalenderen. Litt vanskelig hvis eldste barnet allerede har sett den. Evt. spare de til senere helger og porsjonere sjokoladene? Anonymkode: b2b66...8e0 7
Vera Vinge Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 Til den minste kan du hvertfall droppe kalender, for han/hun vil jo ikke skjønne at de har fått den en gang. Ellers er det ikke store biten det er snakk om, så jeg syns sjokoladekalender er greit, men skjønner at du syns en under to er litt liten. Jeg husker et år hvor barna fikk sånn Haribo-kalender av moren min, hvor det var en liten pose med godteri hver dag. De fikk den noen uker før desember, og hadde heldigvis glemt den da 1. desember kom, for da hadde jeg gjemt den unna... Barna var da 2 og 4. 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Oj oj oj, her må det reageres: Inndra kalenderne, det er lenge til 1.desember, og da får de pakkekalender. Disse er glemt. La dem ha kalenderne, åpne hver dag og håp ettåringen ikke liker sjokoladen Åpne foregående ukes luker hver lørdag til barnetv. Dropp "Noe søtt et par ganger i uka" i deres egen kalender. Åpne lukene hver dag, og legg sjokoladebiten i en boks til lørdag/jul. Gi dem på julaften morgen, da de antageligvis får noe søtt i julestrømpa uansett. Anonymkode: 5561b...c4d 6
Gjest chisandra Skrevet 14. november 2017 #9 Skrevet 14. november 2017 Helsike, jeg hadde blitt helt ødelagt av å frekventere disse trådene hvis jeg fortsatt var småbarnsmor, med alle nye "regler" som skal følges.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #10 Skrevet 14. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, skikkelig first world problem, men... Vi har valgt å ikke gi barna sjokoladekalender, synes det blir nok søtt i desember fra før. De får pakkekalender med noe søtt et par ganger i uka, ellers småting de trenger, tegnesaker o.l. I helgen traff vi noen slektninger vi ikke har møtt noe særlig før. De hadde med gaver til barna, noe som selvfølgelig var veldig hyggelig. Men var ikke kjempehappy med at de fikk hver sin sjokoladekalender. Sa selvsagt ikke noe, men er litt i tvil om hva jeg skal gjøre med kalenderne. Spesielt for minste barnet, som er 1,5 år og ikke skjønner noe av det uansett. Ser liksom ikke poenget med å gi henne sjokolade hver dag i desember. Hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: 863b7...22e Ja du sliter virkelig med store problemer! Om barnet får en "petit" søtsak av en minisjokolade x 24 dager i desember så oppstår neppe noen stor krise. Du kan greit knipe inn på pepperkaker og annet. Problemet er ikke det man spiser mellom 1. Og 31. Desmber men det man spiser mellom .1. Januar og 30. November. Der er og magemål på de fleste barn. Middag først og deretter adventskalenderåpning med sjokolade er helt utmerket for små barn. 1,5 åringen går ikke i bhg og forteller hva hun fikk i dagens luke og da kan du vente til etter middagen og får tannpussen med før leggetid. Du får begynne å velge dine prinsipper og kamper med omhu, for dette er en bagatell i forhold til hva du kan ha i vente i fremtiden. Anonymkode: 3e620...53a 29
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #12 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Calandria skrev: Snakk om hysteri. Så enig. Tenk på hvor mange millioner av barn i verden som ville begynt å gråte av glede over å få en slik kalender.... Anonymkode: c18d4...dfb 14
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #13 Skrevet 14. november 2017 Sjokolade er ikke akkurat det sunneste barn kan spise. Jeg ville bekymret meg for at de kunne lagt på seg i så fall. Så jeg ville ha gjemt unna de eller bare kastet de. Barn glemmer så fort likevel. Anonymkode: 46275...98a 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 Populært innlegg #14 Skrevet 14. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjokolade er ikke akkurat det sunneste barn kan spise. Jeg ville bekymret meg for at de kunne lagt på seg i så fall. Så jeg ville ha gjemt unna de eller bare kastet de. Barn glemmer så fort likevel. Anonymkode: 46275...98a Lagt på seg? Av 24 dager med en minisjokolade fra en adventskalender? Anonymkode: 3e620...53a 56
Thyra Skrevet 14. november 2017 #15 Skrevet 14. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj oj oj, her må det reageres: Inndra kalenderne, det er lenge til 1.desember, og da får de pakkekalender. Disse er glemt. La dem ha kalenderne, åpne hver dag og håp ettåringen ikke liker sjokoladen Åpne foregående ukes luker hver lørdag til barnetv. Dropp "Noe søtt et par ganger i uka" i deres egen kalender. Åpne lukene hver dag, og legg sjokoladebiten i en boks til lørdag/jul. Gi dem på julaften morgen, da de antageligvis får noe søtt i julestrømpa uansett. Anonymkode: 5561b...c4d Det fikser man lett med å smøre inn sjokoladebiten med zalo og pepper. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #16 Skrevet 14. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjokolade er ikke akkurat det sunneste barn kan spise. Jeg ville bekymret meg for at de kunne lagt på seg i så fall. Så jeg ville ha gjemt unna de eller bare kastet de. Barn glemmer så fort likevel. Anonymkode: 46275...98a Egentlig har jeg lyst til å le av innlegget ditt, men det er jo bare trist. Anonymkode: 41988...189 47
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #17 Skrevet 14. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du sliter virkelig med store problemer! Om barnet får en "petit" søtsak av en minisjokolade x 24 dager i desember så oppstår neppe noen stor krise. Du kan greit knipe inn på pepperkaker og annet. Problemet er ikke det man spiser mellom 1. Og 31. Desmber men det man spiser mellom .1. Januar og 30. November. Der er og magemål på de fleste barn. Middag først og deretter adventskalenderåpning med sjokolade er helt utmerket for små barn. 1,5 åringen går ikke i bhg og forteller hva hun fikk i dagens luke og da kan du vente til etter middagen og får tannpussen med før leggetid. Du får begynne å velge dine prinsipper og kamper med omhu, for dette er en bagatell i forhold til hva du kan ha i vente i fremtiden. Anonymkode: 3e620...53a Det er neppe den ene sjokoladen som velter lasset. Men det er ikke bare én sjokolade. Barn i dag får tilbud om søtsaker omtrent hver eneste dag av velmenende venner og familie. Og i jula er det helt ekstremt. Det er kos, kos, kos med brus, jus, kakao, gløgg, sjokolade, kaker, marsipan, pepperkaker og mandariner og alt hva man kan tenke seg. Det var jo heller ikke sånn at den kalenderen som mor hadde planlagt var uten snop, så denne kalenderen kommer i tillegg. Det verste er jo at man som forelder blir nedgradert til en slags neigeneral, når man egentlig godt kunne tenke seg å få skjemme barna sine bort litt av og til selv. Og familien tar jo ikke hensyn til oss kjipe foreldre? Nei, de sniker til de "stakkars" små både seint og tidlig. Jeg skjønner godt at man kan bli oppgitt. Jeg ville aldri gitt andre en adventskalender uansett, det er jo gjerne noe som er forbundet med tradisjon i den enkelte familie. Anonymkode: ad48d...1c2 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #18 Skrevet 14. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjokolade er ikke akkurat det sunneste barn kan spise. Jeg ville bekymret meg for at de kunne lagt på seg i så fall. Så jeg ville ha gjemt unna de eller bare kastet de. Barn glemmer så fort likevel. Anonymkode: 46275...98a Legge på seg av en miniatyrsjokolade m dagen i 24 dager? Da er ikke kostholdet bra fra før av hvis det er den lille sjokoladen som gjør at vekten går opp. Anonymkode: 6c6c7...c27 22
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #19 Skrevet 14. november 2017 Dette minner meg om da jeg var liten, og den sitrende spenningen av en ny liten sjokoladebit i hele desember Anonymkode: c18d4...dfb 23
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #20 Skrevet 14. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enig. Tenk på hvor mange millioner av barn i verden som ville begynt å gråte av glede over å få en slik kalender.... Anonymkode: c18d4...dfb Det er vel primært kristne barn som har noen glede/interesse av en adventskalender. Og det er mange måter å telle ned til jul på, som attpåtil kan ha mer sesongrelevant/religiøst innhold, uten å involvere sjokolade. Anonymkode: ad48d...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå