Gå til innhold

Sambo

Fremhevede innlegg

Gjest Overrasket
Skrevet
On 11/16/2017 at 7:44 AM, AnonymBruker said:

Jeg  tror du har rett i at samboer oppfattes som ubestemt flertall av sambo, som har bøyningen:
En sambo - den samboen - flere samboer - alle samboene.
De vil unngå at "Jeg har samboer" oppfattes som at vedkommende bor i et kollektiv. Heller da si "Jeg har sambo", som er entydig.

Anonymkode: aecf9...613

Det er en kreativ men også fiktiv teori, siden alle vet at samboer får en ekstra e i flertall. Jeg tipper faktisk at det er langt færre som bruker flertallsformen feil enn entallsformen. Ingen ville f.eks. sagt "De er samboer" om to personer som bor med hverandre. Det beviser at denne teorien om misforståelser i flertall er helt feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, Overrasket said:

Det beviser at denne teorien om misforståelser i flertall er helt feil.

Da venter man i spenning på at du skal du offentliggjøre fasiten.

Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da venter man i spenning på at du skal du offentliggjøre fasiten.

Fasiten er at det heter en samboer, flere samboere, og at folk som skriver sambo er late slabbedasker som ikke bryr seg om å kommunisere korrekt slik at andre forstår at det ikke er den tvekjønnede potteplanten de har problemer med.

Skrevet

du er vel klar over at "sambo" er en rasistisk tittel akkurat som "nigger" osv?

Skrevet
3 timer siden, Overrasket skrev:

Fasiten er at det heter en samboer, flere samboere, og at folk som skriver sambo er late slabbedasker som ikke bryr seg om å kommunisere korrekt slik at andre forstår at det ikke er den tvekjønnede potteplanten de har problemer med.

Du prøver sikkert bare å være vittig, da jeg antar du er fullt klar over at det ikke er mange som vet noe om denne tvekjønnede planten du liker å mase om, men dette får deg uansett til å virke som en gjøk. En slik som sier koko. 

Anonymkode: 299be...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...