AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Lekeland, badeland eller andre aktiviteter for barna som dere har lagt opp til for deres del, men så er barna umulige. De nekter å kle på, hører ikke etter og du må tvinge på klær for å få dem med. Truer dere med å droppe aktiviteten? Anonymkode: a3c0a...584
Ellatin Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Truer og dropper hvis oppførselen ikke forbedrer seg. En advarsel så er det kutt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 Absolutt. Vi har f.eks. en gang kjøpt billetter på nettet til barnefilm på kino, kjørt i bil på veg til kinosalen, så slo femåringen seg vrang over en filleting, og da snudde vi bilen (etter noen forsøk på å snakke henne til fornuft) og kjørte rett hjem igjen. Denne opplevelsen husker hun godt ennå, selv om det er flere år siden.... Det har ikke skjedd igjen, for å si det slik. Anonymkode: 45d4b...38a 3
GammelKaktus Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Har aldri hatt det problemet med min. Men av og til kan han være litt treig med å få på seg sko og jakke siden han skal ha med seg beyblade, pokemon osv. Og da kan jeg fint si at hvis han ikke kommer nå så rekker vi ikke fly, tog, buss osv. Og da igjen kommer vi oss ikke der vi skal. Det er jo sant og så ser ikke problemet med å komme med en slik kommentar.🤗
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 Kommer an på alder. Er det midt i «trassfasen» så ville jeg bare kledd på og dratt, kan ikke droppe alt moro bare fordi barnet øver seg på økt selvstendighet. Et eldre barn forstår bedre konsekvenser Anonymkode: ea415...bbb 2
Arkana Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 (endret) Nå har vi heldigvis aldri vært i den situasjonen, men jeg tenker det hadde kommet an på hva aktiviteten er. Hadde vi kjørt en time for å komme et sted og betalt dyre inngangsbilletter hadde det ikke vært aktuelt å snu i døra og kjøre hjem. I tillegg har vi flere barn så at ett barn skulle fått ødelegge for de to andre hadde vært uaktuelt. Da hadde vi heller tatt en pause, satt oss til side og snakket om hvilken oppførsel vi ønsker og hvor viktig det er at alle samarbeider for at vi skal ha en fin dag og så ventet på at de roet seg før vi fortsatte med det vi kom dit for. Endret 14. november 2017 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 Jeg truer ikke, jeg gjennomfører. Og det har bare skjedd en gang, og de lærte av det. Anonymkode: 1b93c...6a1
Ulrikke Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Jeg truet ikke, jeg ga beskjed om at det ble konsekvensen. En gang gjennomførte jeg, de andre gangene ble det brått slutt (de vet at jeg gjennomfører). Nå er yngste 12, og vi er heldigvis ferdig med sånn oppførsel, men venter bare på andre utfordringer
Hedda-78 Skrevet 14. november 2017 #9 Skrevet 14. november 2017 Vi har flere barn. Så dersom minsten slår seg vrang, skal jo ikke den største måtte gå glipp av badeland, det ville jo være fullstendig galt. Så nei, når det ikke er et alternativ å avlyse, så truer jeg ikke med å avlyse.
Minlillelykke Skrevet 14. november 2017 #10 Skrevet 14. november 2017 Aldri opplevd det med vår, men hadde det skjedd hadde vi blitt hjemme. Eneste umulighet jeg har opplevd med vår er at han synes det var trist og forlate det morsomme dusjrommet. Uten at han visste at badeland var mye mer gøy 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #11 Skrevet 14. november 2017 Jeg har noen ganger gitt datteren min beskjed om at 'den oppførselen der er det uaktuelt å ha med seg, enten parkerer du oppførselen eller så blir vi faktisk hjemme'. Så langt har jeg ikke måttet gjennomføre, siden beskjeden har vært nok. Anonymkode: c7877...1a7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #12 Skrevet 14. november 2017 Jeg har ikke truet, jeg har forklart hva konsekvensen vil bli. Det er det samme om det er noe barnet har lyst til (som ikke jeg har), eller om det er noe vi begge vil. Jeg gir ikke raskere/oftere konsekvenser hvis jeg ikke har noe lyst selv. Anonymkode: 9f8c4...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå