Gå til innhold

Barn med separasjonsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt barn som har slitt med en slags separasjonsangst i perioder? Har ei jente på 8 år som akkurat nå vegrer veldig for å gå på skolen. Hun er der hver dag og ser ut til å ha det veldig fint når vi henter henne, men gråter om morgenen. Sier hun ikke vil på skolen og at hun tenker mye på meg (mamma). Tårene triller når hun sier hadet og hele morgensituasjonen er veldig preget av dette. Lærerne sier det virker som hun trives godt på skolen, har venner etc. Det er på morgenen det er verst, men det skjer i andre situasjoner også. Vi forsøker å bare forsikre om at alt kommer til å gå bra, og hun får selvfølgelig ikke være hjemme fra skolen, men jeg forstår ikke helt hvordan dette skal gå over. Skulle gjerne hørt fra andre som har opplevd det samme.

Anonymkode: a645e...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier hun kun at det er fordi hun tenker mye på deg, at hun ikke ønsker å gå på skolen? Skjer dette i andre situasjoner der hun skal et sted du ikke skal?

• Liker 1
Skrevet

Hun sier det er derfor ja. Det skjer av og til ellers, men slettes ikke alltid. Hun besøker venner, drar i bursdager og er på treninger etc uten meg.  

Anonymkode: a645e...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...