Gå til innhold

Hjelp: Mønster til barnebunad - til brudesvenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha min kjæres nevø og min fillenevø - begge tre og et halvt - som brudesvenner, og så tenkte jeg det ville bli fint med like "bunader" til dem - bukse av svart ullstoff, skjorte av linblanding og et tørkle eller noe (18. juni - det bør jo ikke være for varme klær, heller). Jeg vet jeg har revet ut ett mønster fra familien en gang, men finner jeg det? Nei. Så da er spørsmålet om noen tilfeldigvis har et mønster å låne bort? Eventuellt vet hvor jeg kan få tak i ett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det, kanskje... Hadde jeg skullet sy dem selv hadde det vært null problem (jeg syr helst "uten" mønster - eller med ett som må tilpasses), men det er min kommende svigermor som skal sy, og hun er litt mer opphengt i møster og instruksjoner, så jeg skulle gjerne hatt ett "ferdig"...

Men VELDIG fin side - er bokmerket for future reference :D

Skrevet

Kanskje hun burde gå i en sybutikk eller på husfliden el. l. og kjøpe et mønster der?

Skrevet

Du kan kontakte Familien og spørre om de har det i arkivet. Det gjorde jeg da jeg skulle sy dåpskjole og hadde mista det jeg hadde revet ut et år tidligere.

Har ellers sydd 7 guttebunader selv, men bruker ikke mønster, klipper direkte etter målene til den som skal ha den. Derfor kan jeg ikke hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...