madicken44 Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hei! er ei jente på 17 år, og lurte på om noen vi se over min jobbsøknad. føler det mangler noe men har ikke noe mer å skriver, for jeg har ingen jobberfaring heller. gjerne si ifra om skrivefeil, da jeg sliter med skrive og lese vasker. tusen takk for hjelpen Søknad på stilling som medarbeider hos McDonalds Hei! Ser at dere nå søker etter en medarbeider på deres hjemmesider, og syntes denne stillingen virket spennende. Jeg vil akkurat ha denne jobben for jeg tror den vil gi meg spennende utfordringer og muligheter til å utvikle med videre. Jeg ønsker mer erfaring innen arbeidslivet. Er en hyggelig, blid og sosial jente som er interessert i å yte god service. Jeg trives godt med folk rundt meg, og ønsker gjerne å være med på å bidra til at deres kunder vil få best service som mulig. Ellers så kan det nevnes at jeg er en jente på 17 år med godt humør, positiv, ryddig og trives godt med å ha mye å gjøre. Nå har jeg ett friår fra vgs, og har lyst til å komme meg ut i arbeidslivet. Og har tid til å jobbe både dagtid, kveldstid og helgene. Og er svært lærevillig. Denne stillingen virker som den har gode muligheter for det jeg ønsker videre, og med det vil jeg gjerne bli deres nye medarbeider. Og vil ta med meg min gode energi og motivasjon dersom det sku bli aktuelt. Og har muligheter for å starte med en gang. Jeg kan nås på tlf… eller mail … hvis dere lurer på noe. Og kommer gjerne til intervju for å presentere meg mer og ser fram til å høre fra dere. Med vennlig hilsen ……
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Er en del skriveleifer, men det skal ikke de på macen bry seg om. Bare gå på macen med cv og et stort smil. Be om å få snakke med sjefen og forklar han at du er veldig motivert for å jobbe der. Anonymkode: a633c...7cf
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 Søknad på stilling som medarbeider hos McDonalds Jeg viser til deres stillingsutlysning på McDonalds.no, og søker herved på stillingen som medarbeider. Jeg tror denne jobben vil passe meg perfekt da jeg liker utfordringer, arbeid i høyt tempo og god mulighet til å utvikle meg videre. Jeg har tatt et friår fra videregående skole for å kunne jobbe et år og opparbeide meg arbeidserfaring. Jeg har også tenkt på mulighetene for å bli skiftleder etter jeg har fylt 18 år, da dette vil være god ledererfaring å ta med seg videre. Etter endt friår er jeg åpen for å ha denne stillingen som deltidsjobb ved siden av studiene. Jeg er er en hyggelig, blid, ryddig og sosial jente som er interessert i å yte god service. Jeg trives godt med folk rundt meg, og ønsker gjerne å være med på å bidra til at deres gjester får best mulig opplevelse. Jeg liker å jobbe i team og er svært fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver. Jeg ser frem til å høre fra dere og stiller gjerne til intervju på kort varsel. Med vennlig hilsen Rettet litt for deg. Mye gjentakelser. Du trenger ikke skrive mobilnummer, Alder eller Mail. Det står i CV-en. Fjern det med skiftleder (Eller annet) hvis det ikke passer deg. Jeg har selv jobbet i McDonald’s og ansatt folk, og at du liker å jobbe i team og i høyt tempo, samt muligheter for å bli skiftleder trekker veldig opp. Har du ikke skrevet CV bør du skrive alle mulige ting (selvom du ikke har arbeidserfaring) feks verv i korps, elevrådsrepresentant, erfaring fra arbeidsuke eller hva det måtte være. Lykke til! Anonymkode: 167bc...94a 2
Gjest Cicero Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Rotete oppsett og en del ting som er intetsigende og unødvendig å ha med. Nå er ikke McDonalds kjent for å være så strenge på akkurat det der og det er godt mulig du får en jobb med den søknaden uansett, men jeg ville endret litt på den hvis jeg var deg. Søknaden din er riktignok bedre enn de fleste tilsvarende søknader jeg har sett fra jevnaldrende. Med skrivevansker skal du ha kudos for en såpass velskrevet søknad. 51 minutter siden, madicken44 skrev: Søknad på stilling som medarbeider hos McDonalds Hei! Ser at dere nå søker etter en medarbeider på deres hjemmesider, og syntes denne stillingen virket spennende. Først og fremst bruk hele setninger - "jeg ser at dere nå søker..." Du kan også ha med en setning om at du herved søker på stillingen som medarbeider, for formalitetenes skyld. Jeg vil akkurat ha denne jobben for jeg tror den vil gi meg spennende utfordringer og muligheter til å utvikle med videre. Jeg ønsker mer erfaring innen arbeidslivet. Er en hyggelig, blid og sosial jente som er interessert i å yte god service. Jeg trives godt med folk rundt meg, og ønsker gjerne å være med på å bidra til at deres kunder vil få best service som mulig. Ellers så kan det nevnes at jeg er en jente på 17 år med godt humør, positiv, ryddig og trives godt med å ha mye å gjøre. Nå har jeg ett friår fra vgs, og har lyst til å komme meg ut i arbeidslivet. Og har tid til å jobbe både dagtid, kveldstid og helgene. Og er svært lærevillig. Innholdet her er greit, men jeg ville kuttet ut et par ting og endret på oppsettet. Igjen, bruk hele setninger, og ikke begynn med "og." Du nevner at du er hyggelig, blid, sosial, trives med folk rundt deg, har godt humør, og er positiv - det blir veldig mye som går ut på samme greia, og det sier ikke arbeidsgiver noe særlig. De fleste er hyggelig, blid og sosial. Egentlig ikke, men de skriver det i jobbsøknaden, i hvert fall. Det er greit å nevne, og det er så klart egenskaper du bør ha i et serviceyrke, men jeg ville holdt det til en setning og ellers brukt konkrete eksempler. I serviceyrker er det også viktig å kunne jobbe under hektiske forhold og ikke minst å være strukturert og flink til å holde orden på arbeidsplassen. Når man lager mat er rutiner og renhold svært viktig og noe arbeidsgiver kan brenne seg veldig på dersom de ansatte slurver, så jeg ville nevnt det i tillegg. Ser du hvor jeg vil hen? Da viser du arbeidsgiver hva du kan bidra med til arbeidsplassen, som er viktig for stillingen du skal fylle. At du har et friår og nå vil ut i arbeidslivet kan du godt nevne i begynnelsen av søknaden. Alder er ikke så viktig å ha med, men greit når søknaden ellers er kort. "Jeg er en 17 år gammel jente som har et friår fra videregående skole, og som nå ønsker å komme meg ut i arbeidslivet." f.eks. Denne stillingen virker som den har gode muligheter for det jeg ønsker videre, og med det vil jeg gjerne bli deres nye medarbeider. Og vil ta med meg min gode energi og motivasjon dersom det sku bli aktuelt. Og har muligheter for å starte med en gang. Jeg kan nås på tlf… eller mail … hvis dere lurer på noe. Og kommer gjerne til intervju for å presentere meg mer og ser fram til å høre fra dere. Det er bra at jobben virker som en god mulighet for deg, men du skal også være en god mulighet for dem. Det er ikke nødvendigvis noe galt i det du skriver, men jeg ville formulert meg annerledes. Med vennlig hilsen …… Er litt trøtt atm, så mulig dette ble dårlig forklart. Jeg er selv butikksjef og har tatt imot en god del søknader, og din er absolutt ikke dårlig for en 17-åring uten arbeidserfaring. Men den gir meg ikke noe særlig mer heller, hvis du skjønner? Det er vanskelig når man ikke har erfaring og vet hva man er god på, men generelt bør du jobbe med setningsoppbyggingen din og peile egenskapene dine inn på akkurat den jobben du vil ha. Selv om du ikke har arbeidserfaring kan du fremdeles bruke ting du har vært med på i søknaden din, bare sørg for at det er noenlunde relevant for jobben. På McDonalds kan det f.eks bli veldig veldig hektisk - har du vært med på noe som gav deg erfaring i å håndtere hektiske situasjoner? Ellers kan du gjerne ha med en setning om hva du driver med på fritiden og slikt. Det er egentlig ikke så relevant, men du har en kort søknad og det er jo en presentasjon av deg selv. Jeg setter i hvert fall pris på søknader hvor jeg faktisk får et bilde av hvordan søkeren er - det er jo tross alt en ny kollega jeg leter etter. Men ja, ikke nevn at du liker å gå på shopping og slikt, hehe.
Testosteron Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 Overskriften er bra, men ta bort "Hei!", for dette er ikke et brev til en venn. Søknaden inneholder et par avsnitt som mangler faktaopplysninger om deg. Setningene sier egentlig ingenting, og da er det bedre å ta de bort. Jeg sikter til følgende setninger: 1. Jeg vil akkurat ha denne jobben for jeg tror den vil gi meg spennende utfordringer og muligheter til å utvikle med videre. Jeg ønsker mer erfaring innen arbeidslivet. 2. Denne stillingen virker som den har gode muligheter for det jeg ønsker videre, og med det vil jeg gjerne bli deres nye medarbeider. Og vil ta med meg min gode energi og motivasjon dersom det sku bli aktuelt. Fortell heller mer om deg selv. Hvilke interesser har du? Hva gjør du på på fritiden?
madicken44 Skrevet 14. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2017 Tusen hjertelig takk for hjelpen av alle. Har tatt til meg hjelpen deres og har skrevet om søknaden litt. Og skal møte opp i morgen tidlig for å levere den. Krysser fingrene på at jeg får denne jobben. Så igjen tusen takk for hjelpen det hjalp meg mye. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 Dropp avsnittene om at jobben passer deg osv. Arbeidsgiver er ikke interessert i hva jobben kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for de. Altså hva du kan bidra med (du er arbeidssom, lærevillig osv) og ikke «jeg tror denne jobben passer for [/i]meg [/i]fordi jeg har lyst til...» osv. Anonymkode: 4dcef...5f1 1
_popcorn_ Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Vær obs på at McDonalds har egne søkeskjema på sine sider som skal fylles ut. Dersom du går innom med CV blir du mest sannsynlig henvist til å søke via riktig skjema.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Fortell oss hvordan det går da, TS! Anonymkode: 167bc...94a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 På 14.11.2017 den 20.05, madicken44 skrev: Tusen hjertelig takk for hjelpen av alle. Har tatt til meg hjelpen deres og har skrevet om søknaden litt. Og skal møte opp i morgen tidlig for å levere den. Krysser fingrene på at jeg får denne jobben. Så igjen tusen takk for hjelpen det hjalp meg mye. Fikk du jobben? Anonymkode: 167bc...94a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå