AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hva slags pelstype liker du best på hunder og gjerne nevne de hunderasene? Nå tenker jeg kun på å fokusere på pelstype og ikke noe annet. Krøllete? Strihårete? Langhårete? Korthåret? Dreads? Nakenhund? Spisshundpels? Osv. Børstepels? Nappepels? Røyting? Ikke røyting? Børste masse? Børste lite? Klippepels med saks? Klippepels med barbermaskin? Osv. Hvilke hunderaser hadde du valgt kun basert på pelstype? Her er det kun pels som gjelder Pelstråd Anonymkode: 743ca...cb6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 jeg liker pesl, da kan føler jeg kan kose mer. Anonymkode: d9e62...432
Djungelvrål Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Fluffu, bløt og lang pels som ikke røyter. Skjønner ikke vits med kort pels, lite å kose med.
Gremlin Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Jeg synes kort pels er finest, men det er et styr uten like å fjerne hårene fra klær og hjem.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 Polarhundpels 😍 Børste, aldri klippe. Anonymkode: d9d5f...b3e 1
Gjest NotNaomi Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 Utseendemessig er det flott med blank korthåret pels. Dessuten er favoritthundene mine alle korthåret raser. Men ene hunden jeg fikk hadde lang , rufsete , men myk pels. Er som å ha er levende kosedyr :-) men må ta meg selv å ikke å dulle for mye ! Er vant til stor hunder med kort pels ( med ett unntak ) Estetisk finest med kort pels , men å kose med : lang myk pels :-) og det er bare koselig å børste pelsen. Ikke røyter han mye heller , og det er et stort pluss !
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 Nakenhund. Men den ordentlige nakne som ikke trenger barberes/klippes. De er så gode og varme (og rene) Anonymkode: a6fed...f92
Gjest NotNaomi Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nakenhund. Men den ordentlige nakne som ikke trenger barberes/klippes. De er så gode og varme (og rene) Anonymkode: a6fed...f92 Kjempefine ! Og kvikke og sære :-D
Gjest Carressa Skrevet 14. november 2017 #10 Skrevet 14. november 2017 Krøllete puddelpels røytefri og fin, og god å kose på, spesielt valpepelsen. Mange andre fine også, men mange pelstyper føles så fettete at jeg får behov for å vaske meg på hendene hver gang jeg har klappet dem. Den følelsen får jeg ikke med puddel. 😊
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #11 Skrevet 14. november 2017 Lang og myk 💜 Som collien har 😍😍 skikkelig god kosepels! Anonymkode: 66d85...ca1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #12 Skrevet 14. november 2017 Jeg liker både langhårede og glatthårede. Ulempen med langhårede er den massive veksten av hybelkaniner og den lange pelsen bruker lang tid på å tørke etter bad/turer i regn. Ulempen med korthårede er at hårene er absolutt over alt (til og med på toppen av taklister) og komplett umulig å fjerne fra stoffmøbler og alle tekstiler må innom tørketrommelen etter hver vask. Så i grunn er det enklere å holde hus og hjem pelsfritt med langhåret hund så hvorfor jeg har bestemt meg for at neste hund skal være korthåret er kun pga personligheten til Hygenhunden. Anonymkode: b4e00...72a
Nerine_ Skrevet 14. november 2017 #13 Skrevet 14. november 2017 Jeg foretrekker korthåret, enkel å "vedlikeholde". Fortsatt god å kose med
koko458 Skrevet 14. november 2017 #14 Skrevet 14. november 2017 Langhåret, den perfekte pelsen er pomeranian pels, underullen er så myk 🙄 Lutt mer hybelkaniner, men synes pelsen er lettere å fjerne ☺️ Liker myk og lang pels, føler også at pomeranian pels ikke blir så fettete som med andre hunder. ☺️ Liker også godt pelsen på polarhundene 😍
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #15 Skrevet 14. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Polarhundpels 😍 Børste, aldri klippe. Anonymkode: d9d5f...b3e Enig! Det er et røytehe**te to ganger i året, men det er den beste pelsen å kose med. Anonymkode: ff0dc...e54
Majott Skrevet 15. november 2017 #16 Skrevet 15. november 2017 Jeg liker best korthåret pels, og har Labrador og Cane Corso. Corsoen har skikkelig velour-pels. Den er altså som fløyel! Og hun røyter nesten ikke. Etter tur er det nok å tørke henne under mage og på beina med et håndkle eller fuktig svamp. Hun er den enkleste hunden jeg har hatt når det gjelder pels! Må bruke dekken i kaldt vintervær. Labradoren har en litt kraftigere pels, men han har fløyelsmyke ører! Og de koses mye med! Han fryser aldri, og er gjerne ute i regn og snøvær. Han røyter mye, og må rengjøres mer enn Corsoen (skitten sitter dypere), så pelsen hans er det mer styr med. Men veldig lite jobb i forhold til mange andre raser med mer pels. Begge hundene har tørr og fin pels. Ingen av dem blir fettete i pelsen.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #17 Skrevet 15. november 2017 Langhåra dobbel pels. Lukter ikke, og så er de myke og varme. Foretrekker spisshund, da jeg har det selv. Anonymkode: eff47...727
Joppeline Skrevet 15. november 2017 #18 Skrevet 15. november 2017 Pels som er myk og som ikke røyter! Skal aldri ha dyr som røyter igjen!!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #19 Skrevet 15. november 2017 Tibetansk Terrier, lang røytefri og omtrent luktfri pels. Som Labbetuss, bare mindre. Anonymkode: 93cea...a0e
kvinneguide Skrevet 15. november 2017 #20 Skrevet 15. november 2017 Jeg synes litt pelsstell bare er koselig, men ønsker ikke hund med masse lang pels som samler skitt, fett snø/is og tover seg. Korthåret er heller ikke så greit når man driver friluftsliv på vinterstid, men må ha en hund som kan kose seg inne så hund med mellomlang pels er perfekt for meg. Røyting og slikt er ikke så nøye, jeg kan børste og støvsuge, dessuten er det praktisk å ha samme farge på gulv som på hund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå