Gå til innhold

Kunne du date noen som deler bolig med eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutt for 1 år siden og vedkommende bor i kjeller til huset.. Jeg tenker: "Wow for en fantastisk pappa som vil det beste for barna". Men samtidig, tenk å besøke noen som bor i samme bygg som eksen🤔

Anonymkode: bf020...ce7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Har datet en del enslige fedre, og noen av de mennene, har jo e konen fullstendig kontroll over, selv om det er flere år siden de gikk fra hverandre. Og det dramaet orker bare ikke jeg.

Jeg er selv enslig mor, og jeg og far samarbeider bra om barna, men vi bor langt nok unna hverandre, og har ingenting med privatlivet til den andre å gjøre, så lenge det ikke går utover barna.

Anonymkode: 267df...f11

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det ville jeg ikke gjort. Har datet en del enslige fedre, og noen av de mennene, har jo e konen fullstendig kontroll over, selv om det er flere år siden de gikk fra hverandre. Og det dramaet orker bare ikke jeg.

Jeg er selv enslig mor, og jeg og far samarbeider bra om barna, men vi bor langt nok unna hverandre, og har ingenting med privatlivet til den andre å gjøre, så lenge det ikke går utover barna.

Anonymkode: 267df...f11

Samme her. Delte bolig i 6 mnd, men da var det stopp.. Jeg har 2 barn selv. 

Anonymkode: bf020...ce7

• Liker 1
Skrevet

Fint for barna deres men ikke så fint for de nye relasjonene.. det hadde nok ikke gått for min del. 

Anonymkode: 96f7e...823

• Liker 1
Skrevet

Nei. Like lite som jeg ville datet en som bor i kjelleren hos foreldrene.

Anonymkode: c57e2...26b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ser ikke problemet. Om de bor i samme blokk, samme rekke eller i hver sin bolig i samme gate ser jeg på som samme sak. Han har valgt å bli boende i huset (evt flytte inn i kjellerleiligheten i nytt hus?) for barnas del. Han må være en super far. Hvorfor må utgangspunktet alltiid være at eks´en må være en drittsekk? Hva hvis de er to anstendige voksne som samarbeider godt og har beholdt vennskapet selv om kjærligheten visnet? Er det ikke bare en bonus dersom han ikke har en gæern eks?

Endret av Nemigirl
  • Liker 2
Skrevet

Ikke noe problem for meg. 

Anonymkode: 6f1e7...a6b

Skrevet

Eh NEI 

Anonymkode: 1a8d8...199

Skrevet

Hadde ikke ligget over hos daten da. Ellers syns jeg han viser å ville det beste for barna. Ville tenkt han og eksen sammarbeider godt mtp bosituasjon

Skrevet
3 timer siden, Nemigirl skrev:

Ser ikke problemet. Om de bor i samme blokk, samme rekke eller i hver sin bolig i samme gate ser jeg på som samme sak. Han har valgt å bli boende i huset (evt flytte inn i kjellerleiligheten i nytt hus?) for barnas del. Han må være en super far. Hvorfor må utgangspunktet alltiid være at eks´en må være en drittsekk? Hva hvis de er to anstendige voksne som samarbeider godt og har beholdt vennskapet selv om kjærligheten visnet? Er det ikke bare en bonus dersom han ikke har en gæern eks?

En ting er at eksen ikke er drittsekk, jeg ville uansett ikke bodd oppi eksen til kjæresten min. De får med seg alt vi gjør, og jeg må hele tiden se henne. Helt uaktuelt!

Anonymkode: 70c7e...ad5

• Liker 4
Skrevet

Nei, tror det ville blitt veldig vanskelig og litt merkelig.

Greit om han har barn fra før, men å være sammen med en som fortsatt bor sammen med eksen hadde nok ikke vært aktuelt. Skjønner litt hvorfor de gjør det, men det hadde nok blitt litt for vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

Nei! ikke om det smalt!

Skrevet

No way

Anonymkode: 7a133...a01

Skrevet

Nei. Bare nei.

Skrevet

Kanskje du dater samme mann som jeg gjorde? Han bodde (bor) også hos exen. Små barn. Jeg tenkte som deg at han ville det beste for barna men etter hvert skjønte jeg at hvis det faktisk hadde vært helt slutt så hadde han funnet seg et annet sted å bo. Han kan likevel være til stede for barna. I løpet av den tiden vi var sammen så snakket han flere ganger om å flytte ut men han gjorde ingenting med det. Det var alltid en unnskyldning til å fortsette å bo der (økonomi, barn, ikke bryte opp familien). Vi kunne aldri være hos han pga "exen" og at han ville ta hensyn til henne.

For min egen del, hvis et forhold hadde blitt slutt, så hadde jeg flyttet så fort jeg kunne, barn eller ikke barn. Jeg tror faktisk ikke barn har godt av å vokse opp med foreldre som lever i hver sin del av huset uten å vise kjærlighet til hverandre. Jeg stiller også spørsmålstegn ved hvor slutt forholdet egentlig er når man fortsatt blir boende.

Han valgte forresten å gå tilbake til "exen" til slutt

Anonymkode: 9599a...6f6

• Liker 1
Skrevet

Ja! Bor selv med far til mine barn, han er min beste venn og vi har mer et slektsforhold. Det er veldig praktisk når vi er så nære venner. Jeg kan fint høre om hans flørter og han mine. Men blir det en dag at han vil gå videre eller jeg vil så tar vi det når det kommer. Vi var veldig unge når vi fikk barn så vi ble på en måte voksne sammen. Er d bare på "datern" ja, selvfølgelig! Kos deg, ha det gøy! Kan jo hende at exdama er ei kul dame og som ikke er helt på jordet.

Anonymkode: aba61...fd7

Skrevet

Aldri i verden!

Anonymkode: 2c503...53a

Skrevet

I prinsippet er det jo fint at de samarbeider bra, men det spørs om det realistisk sett er plass til en ny partner i livet hans. 

Ville tatt en alvorsprat med han: 

-Hvor lenge har han tenkt til å bo slik?

- Hva med en ny partner, hvor lang tid ser han for seg at man skal være kjærester før man flytter sammen (og hvor skal man da bo)?

- Jul, andre høytider og ferier - tilbringes de med eksen og barna? Hvor er ny partners plass? 

- Og; Dette kan du ikke spørre om rett ut men finne ut på annen måte: Er han egentlig motivert for å gi noe av seg selv i et nytt forhold, eller vil han bare ha det gøy, være litt forelsket og kose seg - men når det kommer til stykket vil familien alltid være det eneste viktige?

Anonymkode: 20e8d...ee8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...