Gå til innhold

Drøfting om Kyotoprotokollen

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hei jeg sitter å sliter med en oppgave her, står litt stille :sur: Er det noen her som har forslag til hva som skal, bør og MÅ være med når man skal skrive en drøftingsoppgave om Kyotoavtalen og Norge i forhold til denne avtalen?

Hadde vært veldi veldi glad for svar :bukke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Et kort tilbakeblikk til selve Rio-konvensjonen 1992. Spol kjapt fram til Kyoto 1998, og dernest fram til ratifiseringen av Kyoto-protokollen. Norges forpliktelser kjenner du, så det er utganspunktet ditt i drøftingen. Hva innebærer dette for Norge? Øk. utfordringer. Teknologiske utfordringer. Blabla. Cicero og miljøverndepartementet er dine venner i en slik oppgave. Gasskraftkameratene bør også kanskje få sine 15 minutter. Søk, les og lær.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Takk :)

Jo fakta og historikk er helt greit. Skrev nokk litt utydelig. Det eneste jeg har igjen er drøftingen å det er den jeg lurer på hva må, skal og bær være med i drøftings delen av dette. Hvor lang bør egentlig en drøfting av en oppgave på 15 sider være?

Gjest TomKrus
Skrevet

Tja. 15 sider?

Det historiske tilbakeblikket er typisk en del av innledningen, og den bør vel ikke være lenger enn en side eller to. Så med en halv/en side til konklusjon og oppsummering, og du sitter igjen med 12-13 sider.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Nei hjelp! :o

Har skrevet om drivhuseffekten, trusselen ved global oppvarming, Kyotoavtalen og dens historie og innhold. Norge i forhold til Kyotoavtalen, Norges utslipp, Norges klimapolitikk. Ser så for meg en drøftingsdel på 3-4 sider, innledning og avslutning.

Men helt teit altså, jeg drev å søkte i mange dager etter stoff (i alle fall 2 dager), jeg fann utrolig lite. Syns det var så merkelig! Helt til jeg la merke til at Koyoto ikke skulle skrives Koyoto, men Kyoto :ler: Så at jeg fikk en 4 treff på hvert søk var jo bare flaks!

Gjest TomKrus
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva oppgaven din faktisk går ut på, men redegjørelsen for hva selve protokollen går ut på vil jeg så klart se på som en del av drøftingen. Men husk å sett av litt plass til egne tanker og, da. Og vær flink med å referere. Søker du på nett vil jeg anbefale deg å benytte deg av offentlig dokumenter og publiserte artikler du kommer over. Kronikker i aviser går selvfølgelig også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...