Gå til innhold

Hvor er de sterke, selvstendige kvinnene blitt av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som irriterer meg så er det det at jeg som mann alltid forventes å være den som er frempå, den som tar initiativ, alltid er den som stiller opp. Selv blant mer ekstreme feminister har jeg møtt på denne holdningen. Det eneste positive er vel at kvinner klarer å ta regningen sin selv. Men ut over det har kvinner en veldig sterk kjønnsrolle-forventing av meg.

Men jeg er ikke en mann. Jeg er meg, jeg er et individ. Likevel så hviler ansvaret for alt fra å be ut, til berøring, kurtisering, kyss, osv.

Ikke meningen å klage, sorry. Men samtidig... En masse prat om å bryte ned kjønnsroller, men jeg oppfatter det ikke som at kvinner selv hverken gjør noe med dette eller ønsker å gjøre noe med dette. Tvert i mot, mange holder fast ved at, "jeg er kvinne og skal være passiv, du er mann og skal være aktiv".

Jeg ønsker å bli kjent med noen som er individ først og tilfeldigvis kvinne, ikke kvinne først og et tilfeldig individ underliggende. Hvor gjemmer disse seg?

Anonymkode: ea787...5b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er frista til å asi at du bør begynne med å se på deg sjøl og hvor du leiter. Ingen kvinner jeg kjenner er slik, så det er rart at alle kvinner du møter er det. 

• Liker 9
Skrevet

Dere oppsøker tradisjonelle kvinner og ønsker ikke de sterke og selvstendige kvinnene. Kanskje greit å rydde opp i egne forventninger og ønsker til kvinner før man klager? 

Så ja, vi er der ute, men mange menn er jo så redd for maskuliniteten sin. 

Jeg tar initiativ og er ikke redd for å vise en mann at jeg liker han. 

Anonymkode: 0538b...d17

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg er frista til å asi at du bør begynne med å se på deg sjøl og hvor du leiter. Ingen kvinner jeg kjenner er slik, så det er rart at alle kvinner du møter er det. 

Jeg mener jeg heller ikke kjenner kvinner som er slik, likevel viser det seg, når jeg tenker på de ganger jeg har vært på date, at de jeg har møtt har vært slik. Jeg er til og med blitt bedt om penger for reise hjem etter date. Nope, nei, skjer ikke, tenkte jeg, du jobber og tjener penger selv (middelklassejobb, ikke lavlønnet).

Jeg er ganske tydelig på måten jeg er på, at jeg ikke er opphengt i kjønn. Men kvinner som er frigjort fra kjønnsrollemønstre synes jeg er vanskelig å finne. :-/ 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere oppsøker tradisjonelle kvinner og ønsker ikke de sterke og selvstendige kvinnene. Kanskje greit å rydde opp i egne forventninger og ønsker til kvinner før man klager? 

Så ja, vi er der ute, men mange menn er jo så redd for maskuliniteten sin. 

Jeg tar initiativ og er ikke redd for å vise en mann at jeg liker han. 

Flott! :tommelopp:

Glad for å høre at du ikke sitter med hendene i fanget og lar alt være opp til mannen, men tar styring over ditt eget liv og viser interesse når du er interessert, heller enn å vente på at han skal skjønne at du er interessert og be deg ut på date.

Jeg oppsøker ikke tradisjonelle kvinner. Jeg skal ikke påstå at jeg avskyr kvinner som er tradisjonelle, men det er helt utenkelig for meg å gå på date med noen jeg vet har et slikt verdisyn, for det skiller seg ganske vidt fra mitt. Men det virker for meg som det er mange kvinner som er fastløst i det likevel. Som sagt, jeg har til og med vært på date med mer ekstreme feminister, likevel... har forventinger om kjønnsroller vært der.

Skrevet

Jeg er en selvstendig kvinne, men man skremmer lett bort menn ved å være så selvstendig. Og jeg får høre av venninner hele tiden, at jeg må være mer kostbar, og litt mer hjelpeløs. Alle de får kjæreste lett. Og ikke jeg. Og jeg ser ikke dårligere ut enn de, eller har noe annet negativt ved meg, som skulle skremme menn. Men jeg er selvstendig, og jeg trenger ingen mann for å pusse opp, og liker jeg en mann, så kan jeg da både be han ut, og fortelle at jeg liker han. For jeg spiller ikke kostbar, eller spiller spill.

Anonymkode: 7b527...6de

• Liker 6
Skrevet

Kjenner ikke mange damer under 60 som er veldig tradisjonelle, så jeg lurer og på hvor du finner damene du dater

Anonymkode: c0de5...c72

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flott! :tommelopp:

Glad for å høre at du ikke sitter med hendene i fanget og lar alt være opp til mannen, men tar styring over ditt eget liv og viser interesse når du er interessert, heller enn å vente på at han skal skjønne at du er interessert og be deg ut på date.

Jeg oppsøker ikke tradisjonelle kvinner. Jeg skal ikke påstå at jeg avskyr kvinner som er tradisjonelle, men det er helt utenkelig for meg å gå på date med noen jeg vet har et slikt verdisyn, for det skiller seg ganske vidt fra mitt. Men det virker for meg som det er mange kvinner som er fastløst i det likevel. Som sagt, jeg har til og med vært på date med mer ekstreme feminister, likevel... har forventinger om kjønnsroller vært der.

Jeg opplever at menn som påstår at de ikke er tradisjonelle egentlig er det, og når man flytter sammen så blir det forventet at man inntar de tradisjonelle rollene som mann og kvinne har. 

Det er jo veldig fint å snakke om hvor lite tradisjonell man er i en dating-prosess, men når det kommer til stykket så ønsker man seg en omsorgsfull litt hjelpeløs kvinne som liker husarbeid og har middagen klar. Satt litt på spissen, men det har ikke vært langt fra sannheten i mine forhold og jeg trives ikke i en slik fastbestemt rolle. 

Så de fleste menn søker etter slike kvinner, og da er det det de får. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke mange damer under 60 som er veldig tradisjonelle, så jeg lurer og på hvor du finner damene du dater

Anonymkode: c0de5...c72

Få se, omgangskrets, politisk arbeide, "eks-jobb"... Kunne vel i grunnen bare skrevet omgangskrets.

Jeg kjenner heller ikke mange som er veldig tradisjonelle, men når alt kommer til alt så viser kvinner veldig tradisjonelle kjønnsrolle-forventinger likevel.

• Liker 1
Skrevet

Er selvstendig selv, og jeg liker litt av det tradisjonelle. Men det går mest på at kvinner og menn er glad i hverandre og vil hverandre godt. Kvinnen er kjærlig og mannen er beskyttende men samtidig så respekterer de hverandre. Jeg syns det er kjempebra med en mann som vil at jeg skal være trygg og elsket, og vil også sørge for at han føler det samme fra meg. Noe av det koseligste jeg vet er sterke, beskyttende armer fra en mann som holder rundt meg og vil meg godt. Det mannsjåvinistiske kan heller ta seg en bolle :fnise: 

Jeg MÅ ikke få alt betalt hele tida (blir helt ærlig ukomfortabel av tanken på at andre skal bruke penger på meg. Den eneste jeg gjør sånt med er pappa og bestevenninnen gjennom mange år, og jeg betaler alltid pappa tilbake når jeg låner av ham), men det er også koselig å ta regningen for hverandre en gang i blant, eller betale hver for seg. Jeg klarer meg fint alene men skal innrømme at det hadde vært koselig med en god mann å dele hverdagen med. Men jeg går ikke og jakter, det tar jeg som det kommer mens jeg lever et godt liv samtidig :D Møter jeg en mann så møter jeg en mann. Men er litt tilbakeholden tror jeg når jeg hører så mange skrekkhistorier om par som har det dårlig sammen og behandler hverandre som dritt, noe som er veldig synd da romantiske forhold egentlig er utrolig fine når de passer sammen og behandler hverandre sånn som de burde.

Har vennepar som har holdt sammen i mange år, og jeg merker det gnager litt å være eneste single venninna i gjengen, men jeg har det jo fint med meg selv! Jeg tror nesten jeg kommer til å savne singellivet om jeg får kjæreste, så det er litt 50/50 hos meg for tida.

Anonymkode: c9906...f25

Skrevet

Jeg opplever at menn som påstår at de ikke er tradisjonelle egentlig er det, og når man flytter sammen så blir det forventet at man inntar de tradisjonelle rollene som mann og kvinne har. 

Det er jo veldig fint å snakke om hvor lite tradisjonell man er i en dating-prosess, men når det kommer til stykket så ønsker man seg en omsorgsfull litt hjelpeløs kvinne som liker husarbeid og har middagen klar. Satt litt på spissen, men det har ikke vært langt fra sannheten i mine forhold og jeg trives ikke i en slik fastbestemt rolle. 

Så de fleste menn søker etter slike kvinner, og da er det det de får. 

:eeeh:  Ikke jeg. Jeg har ønsket en sterk, selvstendig kvinne helt siden jeg var barn. Under oppveksten har jeg møtt noen jenter som var det også.

Jeg er mer opptatt av handling enn ord. Ord er gratis, handling koster. Mønster sier mer enn enkelte gjerninger. Jeg setter pris på en kvinne som gjør husarbeid og lager mat, på samme måte som jeg blir glad for en kvinne som setter pris på at jeg har gjort husarbeid og laget mat. Det er skuffende å stille opp når ingen setter pris på det eller tar det for gitt. Jeg vet... Jeg har opplevd det selv. Noen ord koster så lite (som sagt) men kan bety så mye.

• Liker 3
Skrevet

:eeeh:  Ikke jeg. Jeg har ønsket en sterk, selvstendig kvinne helt siden jeg var barn. Under oppveksten har jeg møtt noen jenter som var det også.

Jeg er mer opptatt av handling enn ord. Ord er gratis, handling koster. Mønster sier mer enn enkelte gjerninger. Jeg setter pris på en kvinne som gjør husarbeid og lager mat, på samme måte som jeg blir glad for en kvinne som setter pris på at jeg har gjort husarbeid og laget mat. Det er skuffende å stille opp når ingen setter pris på det eller tar det for gitt. Jeg vet... Jeg har opplevd det selv. Noen ord koster så lite (som sagt) men kan bety så mye.

Litt random, men jeg kom hjem til ryddet hybel og ferdig middag etter en slitsom dag på jobb en gang da kjæresten var på besøk langveisfra (han var i militæret det året vi var sammen). Du kan tro jeg satte pris på det! Det blir definitivt satt pris på av meg når en kjæreste gjør sånn! Par burde gjøre ting for hverandre fordi de har lyst og er glad i hverandre, ikke fordi det er "forventet" av kjønnsroller.

Mulig du ikke har møtt noen som matcher deg. Noen må kysse mange frosker før de møter prinsen/prinsessen.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaha, hvor finner man menn som deg da? :P

Skulle gjerne ha likt og ha truffet noen som ikke automatisk antok at hus og hjem var mitt domene, og at man kunne sette pris på hverandre. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en selvstendig kvinne, men man skremmer lett bort menn ved å være så selvstendig. Og jeg får høre av venninner hele tiden, at jeg må være mer kostbar, og litt mer hjelpeløs. Alle de får kjæreste lett. Og ikke jeg. Og jeg ser ikke dårligere ut enn de, eller har noe annet negativt ved meg, som skulle skremme menn. Men jeg er selvstendig, og jeg trenger ingen mann for å pusse opp, og liker jeg en mann, så kan jeg da både be han ut, og fortelle at jeg liker han. For jeg spiller ikke kostbar, eller spiller spill.

Anonymkode: 7b527...6de

Jeg sliter også med å finne noen, om ikke det var tydelig, heh. Nettopp fordi jeg foretrekker kvinner som er uavhengige av kjønnsrollemønstre. Som om ikke bare det må klaffe så er det mye annet som også må klaffe, så jeg har en langt mindre sjanse for å finne noen enn mange andre. Men akkurat det med at så mange kvinner, selv blant de som kaller seg feminister, er så låst i kjønnsroller, gjør jo at det er enda mindre sjanse for å finne noen.

Men det er mest irritasjon over at det prates så mye om å bryte ned kjønnsroller, men når det kommer til stykket så virker det ikke som det er så mange kvinner (av de jeg har møtt) som er så personlig opptatt av det likevel.

Så da lurer jeg jo på hvor en finner disse kvinnene som er individer først og tilfeldigvis født med et visst kjønn?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hun ikke blir morra di...

Anonymkode: 36bcc...b56

Skrevet

Litt random, men jeg kom hjem til ryddet hybel og ferdig middag etter en slitsom dag på jobb en gang da kjæresten var på besøk langveisfra (han var i militæret det året vi var sammen). Du kan tro jeg satte pris på det! Det blir definitivt satt pris på av meg når en kjæreste gjør sånn! Par burde gjøre ting for hverandre fordi de har lyst og er glad i hverandre, ikke fordi det er "forventet" av kjønnsroller.

Mulig du ikke har møtt noen som matcher deg. Noen må kysse mange frosker før de møter prinsen/prinsessen.

M-mm, nettopp! Jeg setter selv pris på og blir glad for å bli oppvartet, for at noen viser at de bryr seg. Jeg tar ikke for gitt bare fordi jeg er mann. Men jeg blir skuffet hvis jeg ikke får bidra, men forventes å sette meg ned mens hun tar seg av, fordi jeg er mann. Som du sier, det er jo et "vi", ikke et, "du og jeg". Og sånn skal det være! <3

Skrevet

Bare hun ikke blir morra di...

Anonymkode: 36bcc...b56

Ingen fare. Jeg har intet ønske om å være faren min.

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

det er ikke et argument at dine snevre lille venninegjeng ikke har slike kvaliteter. kvinner blirt dullet med av samfunnet og dessverre beta menn. kvinner har det mye lettere enn menn generelt. nå tenker jeg på kvinner i vesten, kvinner i midøsten eller andre land har det værre. 

Anonymkode: 00a2f...958

Skrevet

Du virker som en fin og reflektert mann, TS. Ville bare si det.

Anonymkode: fb42f...bff

• Liker 2
Skrevet

De finnes ikke for kvinners styrke ligger ikke der de så gjerne vil definere den

Kvinner er amoralske og derfor vil de aldri klare være sterkest.

For det meste er "sterke kvinner" de som har klart å gjøre leksene sine, få seg en jobb og få betalt, og tror de er sykt sterke fordi de klarer følte trender / gjøre som boka sier.

Mange er altfor interessert i status, og er egentlig i en evig golddigging modus. Hvor overlevelse er hovedgreia, og de er i konstant frykt for deres egen sikkerhet og tilværelse. Som forklarer hvorfor kvinner vingler så mye, men ikke helt skjønner hvorfor.

Kort fortalt er kvinner svake, feige og veike. 

Anonymkode: 68acd...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...