AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hei, har en ting som har plaget meg mye ganske lenge nå. Jeg gikk i klasse med fem stykker, jenter og gutter, som var en ganske god gjeng. De er alle veldig hyggelige og jeg har det veldig morsomt sammen med dem. Jeg har flere ganger invitert hele gjengen til meg, og også blitt invitert til fester og koselige middager hos dem, der vi bare er den gjengen + meg. Problemet er at jeg aldri føler meg helt med i gjengen og blir aldri helt inkludert i alt de gjør. I det ene øyeblikket feirer vi bursdag til hun ene og jeg er med på dyr gave (som jeg får vite at de har planlagt lenge, på en egen gruppechat de har), mens i det neste ser jeg at de feirer bursdagen til han andre (som jeg er like god venn med) på Instagram, uten at jeg var invitert. Jeg vet ikke om det er fordi de bare har glemt meg eller om de egentlig ikke har lyst til å ha meg med, men uansett føles det ganske vondt. Det er liksom så rart, for når vi er sammen så er der kjempehyggelig og det virker som om de virkelig liker å ha meg med, men så vil de likevel ikke inkludere meg i alt eller ta meg med i gruppechatten. Det hadde vært noe annet om de hadde vært dem gjengen + meg og noen andre som hang sammen (da hadde jeg ikke blitt lurt til å tro at jeg var en del av gjengen), men det føles veldig sårt å skulle være den eneste som ikke er med gjengen når vi møtes😔 Jeg føler litt innimellom at de bare inviterer meg for å være greie, og fordi jeg har vært mye ensom før. Men sånn som det er nå så føles det bare enda mer ensomt å være rundt dem. Så jeg har vurdert litt å fase dem ut, men klarer det heller ikke helt for de har vært noen av de bedre vennene jeg har hatt. Burde jeg snakke med dem om det, eller skal jeg bare la det være sånn, og være glad for at de hvertfall har lyst til å ha meg med innimellom ? Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre😕 Anonymkode: d8470...5bf
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Er nok helt tilfeldig og ikke noe slemt ment personlig rettet mot deg. Noen ganger må man ta iniativ selv også og invitere seg selv, ikke bare forvente at andre skal si fra hver gang de skal ut eller feire noe. Anonymkode: c6df4...9c8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 28 minutes ago, AnonymBruker said: Hei, har en ting som har plaget meg mye ganske lenge nå. Jeg gikk i klasse med fem stykker, jenter og gutter, som var en ganske god gjeng. De er alle veldig hyggelige og jeg har det veldig morsomt sammen med dem. Jeg har flere ganger invitert hele gjengen til meg, og også blitt invitert til fester og koselige middager hos dem, der vi bare er den gjengen + meg. Problemet er at jeg aldri føler meg helt med i gjengen og blir aldri helt inkludert i alt de gjør. I det ene øyeblikket feirer vi bursdag til hun ene og jeg er med på dyr gave (som jeg får vite at de har planlagt lenge, på en egen gruppechat de har), mens i det neste ser jeg at de feirer bursdagen til han andre (som jeg er like god venn med) på Instagram, uten at jeg var invitert. Jeg vet ikke om det er fordi de bare har glemt meg eller om de egentlig ikke har lyst til å ha meg med, men uansett føles det ganske vondt. Det er liksom så rart, for når vi er sammen så er der kjempehyggelig og det virker som om de virkelig liker å ha meg med, men så vil de likevel ikke inkludere meg i alt eller ta meg med i gruppechatten. Det hadde vært noe annet om de hadde vært dem gjengen + meg og noen andre som hang sammen (da hadde jeg ikke blitt lurt til å tro at jeg var en del av gjengen), men det føles veldig sårt å skulle være den eneste som ikke er med gjengen når vi møtes😔 Jeg føler litt innimellom at de bare inviterer meg for å være greie, og fordi jeg har vært mye ensom før. Men sånn som det er nå så føles det bare enda mer ensomt å være rundt dem. Så jeg har vurdert litt å fase dem ut, men klarer det heller ikke helt for de har vært noen av de bedre vennene jeg har hatt. Burde jeg snakke med dem om det, eller skal jeg bare la det være sånn, og være glad for at de hvertfall har lyst til å ha meg med innimellom ? Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre😕 Anonymkode: d8470...5bf Behold de som venner! Jeg LOVER deg at INGEN er venner med noen for å være snille!!!!! Anonymkode: 68484...659 4
indianerpila Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Ts, jeg tror du tenker for mye i fortiden, folk vanker ikke med folk de ikke liker. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nok helt tilfeldig og ikke noe slemt ment personlig rettet mot deg. Noen ganger må man ta iniativ selv også og invitere seg selv, ikke bare forvente at andre skal si fra hver gang de skal ut eller feire noe. Anonymkode: c6df4...9c8 Jeg tror heller ikke de gjør det med mening for å være slemme. Men det er ikke sånn at jeg aldri er den som inviterer, de aller fleste gangene vi henger sammen, så er det fordi jeg har spurt dem og så har de allerede planer sammen som de lar meg få bli med på. Så ofte så føler jeg at jeg trenger meg på og at de aldri hadde tatt meg med på planene sine med mindre jeg hadde spurt. Det er veldig sjelden de inkluderer meg i planene sine fra starten av, jeg tror faktisk det nesten aldri har skjedd😕 Anonymkode: d8470...5bf
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 Jeg vet ikke om jeg ville kuttet de helt ut, selv om jeg skjønner at det er forvirrende og sårt for deg. Er du alltid sammen med alle i gjengen når dere er sammen? Kanskje du kunne invitert bare én av de på noe av og til? Ellers tenker jeg at selv om du ikke er med i "kjernen" av gjengen så betyr ikke det at de ikke liker deg. Kanskje har det bare blitt sånn, uten at de tenker noe spesielt over det. For å ikke kjenne så mye på sårheten i det, kanskje det hjelper å begynne med en fritidsaktivitet eller lignende som de ikke er med på, og som gir deg sjangsen til å bli kjent/venner med andre også. Det ene utelukker jo ikke det andre, og det kan kanskje være fint å kjenne at du er selvstendig og ikke er avhengig av å henge deg på noen andre for å ha det gøy/sosialt Anonymkode: 1dfc9...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For å ikke kjenne så mye på sårheten i det, kanskje det hjelper å begynne med en fritidsaktivitet eller lignende som de ikke er med på, og som gir deg sjangsen til å bli kjent/venner med andre også. Det ene utelukker jo ikke det andre, og det kan kanskje være fint å kjenne at du er selvstendig og ikke er avhengig av å henge deg på noen andre for å ha det gøy/sosialt Anonymkode: 1dfc9...4f4 Enig i dette! Opplevde litt det samme da jeg ble uvenn med en jente i gjengen, og opplevde at flere av dem sluttet å invitere meg og inviterte henne istedenfor. Istedenfor å synes synd på meg selv så tok jeg kontakt med gamle venner, fant på mer med dem og ble kjent med masse nye folk. Du trenger ikke å være avhengig av dem for å bli invitert på ting! Men hvis de skulle invitere så si ja Anonymkode: e5bb4...409
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå