AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Vi er en familie på 5 - har altså 3 barn i alderen 10-18 år. Vi ønsker å bidra med noe til noen som trenger hjelp/støtte - og vurderer å bli besøkshjem. Er det noen her inne som har erfaringer å dele - både de positive og negative? Anonymkode: fed70...fd3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Nå har ikke jeg vært besøkshjem, men er alenemor og har benyttet meg av denne ordningen. Kanskje ikke erfaring fra denne siden du tenkte på. Men kan kort fortelle at det for vår del har fungert helt fint, raushet fra min side og fra besøkshjemmets side, samt at de ønskene jeg hadde i forhold til f.eks soving, klær, godteri etc ble stort sett respektert, og ellers god tone og kommuniksajson var nok med på at det ffaktisk fungerte. Ingen av partene var ute etter drama, men at barnet skulle ha det best mulig. Jeg har idag ikke barnet i den ordningen da barnet ble større og behovet ikke det samme. Men vi har fremdeles god kontakt med familien og barnet mitt er der innimellom, noe barnet og familien ønsker, dette er da på frivillige basis og ikke gjennom en ordning. Anonymkode: 3b443...168
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg vært besøkshjem, men er alenemor og har benyttet meg av denne ordningen. Kanskje ikke erfaring fra denne siden du tenkte på. Men kan kort fortelle at det for vår del har fungert helt fint, raushet fra min side og fra besøkshjemmets side, samt at de ønskene jeg hadde i forhold til f.eks soving, klær, godteri etc ble stort sett respektert, og ellers god tone og kommuniksajson var nok med på at det ffaktisk fungerte. Ingen av partene var ute etter drama, men at barnet skulle ha det best mulig. Jeg har idag ikke barnet i den ordningen da barnet ble større og behovet ikke det samme. Men vi har fremdeles god kontakt med familien og barnet mitt er der innimellom, noe barnet og familien ønsker, dette er da på frivillige basis og ikke gjennom en ordning. Anonymkode: 3b443...168 Spør av nysgjerrighet: kan man inngå privat avtale om besøkshjem uten å måtte gjennom det offentlige? Jeg er alenemor og har begynt å vurdere dette, men har lurt på om hvis jeg finner noen jeg kjenner som ønsker og vil om jeg da kan inngå privat avtale med dem uten å dra inn bvt ☺ Anonymkode: e6182...32a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spør av nysgjerrighet: kan man inngå privat avtale om besøkshjem uten å måtte gjennom det offentlige? Jeg er alenemor og har begynt å vurdere dette, men har lurt på om hvis jeg finner noen jeg kjenner som ønsker og vil om jeg da kan inngå privat avtale med dem uten å dra inn bvt ☺ Anonymkode: e6182...32a Du kan spørre hvem du vil om de ønsker å passe barnet ditt. Og du og den andre parten blir da enige om hvor ofte og hvor mye de ønsker betalt. Så ja, du kan ordne privat ordning selv. Går det via bvt så er det bvt som betaler, de som skal passe barnet ditt må levere politi attest, de har oppfølgningsmøter, og hjelper dere dersom det oppstår konflikt. Folk står ikke i kø for å være besøkshjem, så da jeg søkte om den ordningen så ble jeg spurt av bvt om jeg kjente noen som kunne tenke seg det. Og etter å ha undersøkt i mitt nettverk så var det noen som ønsket det. Så det du kan gjøre er å snakke med bvt, og så foreslå disse du du har funnet. Veldig ryddig å ha det via bvt. Men skjønner også etter siste års mediastorm rundt bvt at du kanskje derfor ikke øsner gjennom dem. Grunnen til at vi fortsatt har kontakt er fordi barnet og denne familien ønsker det, og vi har det veldig hyggelig sammen så ville vært rart å ikke ha de i livet vårt (mest barnets). Håper det var litt svar på det du lurte om. Anonymkode: 3b443...168 1
Gjest JudasPriest Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 (endret) 😡 Endret 14. november 2017 av JudasPriest
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan spørre hvem du vil om de ønsker å passe barnet ditt. Og du og den andre parten blir da enige om hvor ofte og hvor mye de ønsker betalt. Så ja, du kan ordne privat ordning selv. Går det via bvt så er det bvt som betaler, de som skal passe barnet ditt må levere politi attest, de har oppfølgningsmøter, og hjelper dere dersom det oppstår konflikt. Folk står ikke i kø for å være besøkshjem, så da jeg søkte om den ordningen så ble jeg spurt av bvt om jeg kjente noen som kunne tenke seg det. Og etter å ha undersøkt i mitt nettverk så var det noen som ønsket det. Så det du kan gjøre er å snakke med bvt, og så foreslå disse du du har funnet. Veldig ryddig å ha det via bvt. Men skjønner også etter siste års mediastorm rundt bvt at du kanskje derfor ikke øsner gjennom dem. Grunnen til at vi fortsatt har kontakt er fordi barnet og denne familien ønsker det, og vi har det veldig hyggelig sammen så ville vært rart å ikke ha de i livet vårt (mest barnets). Håper det var litt svar på det du lurte om. Anonymkode: 3b443...168 Tusen takk for godt svar😀 Anonymkode: e6182...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå