WubWub Skrevet 14. november 2017 #21 Skrevet 14. november 2017 Det er nok helt klart at det vil bli steile fronter mellom kjønnene fremover dessverre - men det vil nok regulere seg selv med tiden og ting går tilbake til normalen. Jeg håper det ihvertfall.
draug 75 Skrevet 14. november 2017 #22 Skrevet 14. november 2017 Forakt? Jeg hadde egentlig trodd at forakten for menn som skulle drøftes her baserte seg på andre ting, såsom manglede tilkjenning av intellektuell kapasitet og ferdigheter. (Men spør da hvorfor det skulle ligge under seksualitet?) Det er nok sant at #metoo kan kjennes urettferdig. Men hør nå. VI menn har en tendens til å tenke på oss selv som individ først og så gruppetilhørigheten til kjønn dernest. Den motsatte rangering, først gruppetilhøringheten til kjønn og dernest individ, reserverer vi til kvinner. Derfor er det litt rart at kampanjen der kvinner sier de er blitt seksuelt trakassert [av en eller flere menn] blir oppfattet som at de er blitt trakassert av alle menn, og at alle menn skal straffes for dette. Vi burde ikke oppfatte det slik, men så skal det innrømmes at vi får god hjelp, "menn har et ansvar," osv, - ja begynn med den du kan kontrollere handlingene til først: deg selv. Greit nok, det finnes eksempler på an en fyr kan gå bort og ta ei fremmed kvinne på puppene og få et smil tilbake,og en annen får beskjed av samme kvinne om å reise til helvete, hans slimål, bare han spør om hun kan si henne hva klokka er. Men i det siste tilfellet kan hun ikke påberope seg trakassering (og i det førstnevnte kan hun vanskelig påberope seg uønsket). Så det har ikke med saka å gjøre. Det å respektere et KUTT UT! er et stykke på veg. 2
Trude.lutt Skrevet 14. november 2017 #23 Skrevet 14. november 2017 Kjære mann.... det er forskjell på flørting og trakassering. Vet du ikke forskjellen, vel... søk kunnskap 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #24 Skrevet 14. november 2017 Nå forakter ikke kvinner menn. Da er det eventuelt bare menn som begår overgrep. Ikke menn som flørter ute på byen. Jeg har overhodet ingenting imot menn, og de fleste menn er flott menn, med respekt for kvinner. Og jeg har blitt voldtatt, og seksuelt trakassert. Men jeg er jo fullstendig klar over, at det er ekstremt få menn, som gjør sånt. Anonymkode: bed54...5a1 1
Gjest Walkingdead Skrevet 14. november 2017 #25 Skrevet 14. november 2017 Vi må passe på de gode mannfolka våre i disse tider!
Ronaldo85 Skrevet 14. november 2017 Forfatter #26 Skrevet 14. november 2017 16 timer siden, kisskissbangbang skrev: Ingen har sagt at flørting og forsøk på å sjekke opp noen er seksuell trakassering. Slapp av! Man er ikke bare uheldig og slumper til å trakassere noen. Jeg synes for øvrig holdninga du har til kvinner (og til kampanjen) er ganske ekkel. Det kan du godt argumentere for. Hva har jeg sagt galt?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #27 Skrevet 14. november 2017 18 hours ago, stf said: Jeg tenker på #metoo-kampanjen og dens konsekvenser. Det er åpenbart positivt at det avdekkes overgrep og overtramp mot kvinner, men vil det kunne gå ut over de menn som faktisk vil kvinner vèl? Det skal ikke være slik at uønsket oppmerksomhet fra menn automatisk er seksuell trakassering. Da snakker jeg ikke om å ta på pupper, rumpe og liknende. Det er seksuell trakassering og ikke greit. Men flørtende, uskyldige berøringer f.eks. Et stryk på ryggen, eller på armen. Slike ting. Ville du ha reagert på det? Det må gå an det finnes et punkt hvor det holder å si nei; dette er uønsket oppmerksomhet.. Jeg frykter bare at dette kan gi et svart/hvitt bilde på ting. At man i etterdønningene av denne kampanjen dømmer menn som flørter for fort, og kaller det for seksuell trakassering når han er interessert i deg på en velmenende måte. Jeg bare håper at dere kvinner tenker over dette, og tillater at flørting skjer, selv fra de som er uønsket av dere. Men det må kunne aksepteres èn gang, og at fyren får en advarsel om at hun ikke ønsker oppmerksomhet. Og at hvis han overskrider dette en gang til, DA trår han over grensen. Jeg er mann, og har i grunn aldri sjekket noen opp. Ikke ved fysiske berøringer, iallefall. Jeg vegrer meg enda mer for det nå. Det går en frykt i meg at hvis jeg gjør et fremstøt, så er det enten gjensidig ELLER seksuell trakassering. For meg selv vet jeg at jeg aldri kunne gjort noen overtramp, da jeg er livredd for å gjøre noe galt. Iallefall på det området. Det er fullstendig avtennende å fortsette å prøve seg på en dame som har avvist deg. Kanskje mange menn fortsetter med flørtingen etter de har blitt avvist fordi de egentlig har fått såret stoltheten sin? Det må være lov å kjenne på slike følelser, men uten handlingsmomentet i det. Man må klare å akseptere det, selv om man kanskje får veldig mange avslag. Jeg håper bare ikke dette får damer til å miste helt troa på menn. Kanskje tankene mine er helt på viddene og virkelighetsfjerne..? Jeg ser ikke sammenhengen mellom overskriften og innlegget. Anonymkode: 2da8b...270
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå