Gå til innhold

?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

?

Endret av stf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan ta det med ro så lenge du respekterer både deg selv og henne.

Skrevet
10 minutter siden, stf skrev:

Det skal ikke være slik at uønsket oppmerksomhet fra menn automatisk er seksuell trakassering. Da snakker jeg ikke om å ta på pupper, rumpe og liknende. Det er seksuell trakassering og ikke greit. Men flørtende, uskyldige berøringer f.eks. Et stryk på ryggen, eller på armen. Slike ting. Ville du ha reagert på det?

Ja, jeg ville reagert negativt om en random fremmed mann strøk meg over ryggen eller armen. Jeg liker ikke å bli tatt på av fremmede. MEN da hadde jeg først sagt fra til vedkommende, og om han ikke gav seg, hadde jeg gått vekk. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Nanokanin
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Nanokanin skrev:

Synes det har gått alt for langt...rart at de som tåler minst er de som har mest å vinne på å tåle lite. Reell trakkassering bør slås jævlig hardt ned på. At noen sier noe sexistisk eller tar deg på rumpa er IKKE traumatisk, hvis noen måtte tro det, og ikke grunn for å gå ut i media og tråkke på de som faktisk har blitt voldtatt. De mennene som opplever disse tingene, sier de ikke fra bare fordi det er flaut? Jeg tviler....

Om noen fortsetter å trakassere deg, med sexistiske kommentarer og klåing, etter at du har sagt NEI, så er det faktisk trakassering, og kan være traumatisk for enkelte. Bare fordi det ikke er det for deg, gjelder ikke din realitet for alle. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
3 minutter siden, SlemUlv skrev:

Om noen fortsetter å trakassere deg, med sexistiske kommentarer og klåing, etter at du har sagt NEI, så er det faktisk trakassering, og kan være traumatisk for enkelte. Bare fordi det ikke er det for deg, gjelder ikke din realitet for alle. 

Ja, enig, og nei, min realitet gjelder ikke for alle....men veldig mange påvirkes av hva som skrives i media: "slik er du et offer": så tenker mange at de er det.

Endret av Nanokanin
Skrevet

Nei det vil ikke påvirke menn som vil kvinner vel, utenom at det bør inspirere de til å være mer oppmerksom på hva menn rundt de gjør og tørre å si fra til de om at det ikke er greit sånn de oppfører seg eller snakker om kvinner. 

Å legge hånden på noens rygg som du ikke allerede flørter med, eller på armen til noen som du nettopp har møtt og nesten ikke pratet med er rart, unødvendig og ubehagelig. Om du gjør slike ting så er du litt på grensen til asperger og ikke helt vet hvordan å oppføre deg i sosiale relasjoner. Å stryke noen på ryggen som du har sittet med en hel kveld og flørtet med og fått komplimenter fra gir mere grønt lys for slik berøring. 

Det er ikke sånn at fysisk berøring enten blir akseptert eller så oppfattes det som seksuell trakassering. Det er også en normal avvisning inni mellom der, og det er ikke sånn at man oppfatter noe som trakassering bare fordi man ikke er interessert i personen på den måten. Uheldig flørting og fremstøt er helt normalt, men enhver mann bør skjønne at man ikke dytter hånda si mellom bena på en jente man har prata med i 20 minutter fordi hun sitter i skjørt og det er så fristende, eller starter å "flørte" med en jente ved å klype hun i rumpa som en intro. 

Tror ikke dette med å ikke ta nei for et nei som noe fordi utøveren har blitt såret og fått en knekk i stoltheten sin, de fleste menn ser på nei som et nederlag, men går hjem og tenker ut hvordan de kan bli bedre og unngå et nei i fremtiden, de mennene som fortsetter å presse på selv etter et nei gjør det fordi han ser ned på kvinnen som et mindreverdig sexobjekt han har makt og rettighet over. Og ja, normale folk klarer å tåle mange avslag på måter som ikke går utover andre. 

Anonymkode: c7cac...8ee

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, Nanokanin skrev:

Synes det har gått alt for langt...rart at de som tåler minst er de som har mest å vinne på å tåle lite. Reell trakkassering bør slås jævlig hardt ned på. At noen sier noe sexistisk eller tar deg på rumpa er IKKE traumatisk, hvis noen måtte tro det, og ikke grunn for å gå ut i media og tråkke på de som faktisk har blitt voldtatt. De mennene som opplever disse tingene, sier de ikke fra bare fordi det er flaut? Jeg tviler....

Det understreker så utrolig godt behovet for disse grensene og ikke minst fokus på disse grensene, når vi ser at kommentarer som dette alltid kommer fra MENN. 

• Liker 8
Skrevet

Dakar menn de har det så vanskelig.

Anonymkode: 35799...363

Skrevet (endret)
På 14.11.2017 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Dakar menn de har det så vanskelig.

Anonymkode: 35799...363

Endret av Nanokanin
  • Liker 1
Skrevet

Ingen har sagt at flørting og forsøk på å sjekke opp noen er seksuell trakassering. Slapp av! Man er ikke bare uheldig og slumper til å trakassere noen. 

Jeg synes for øvrig holdninga du har til kvinner (og til kampanjen) er ganske ekkel. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Nanokanin skrev:

Ja, kvinner også....helt grusomt, noen kan finne på å synes de er attraktive, men ikke på den måten de synes er OK, eller at det er feil mann som synes det, og da er det trakkasering,  for hadde det vært Brad Pitt, hadde det vært helt ok med en hånd under skjørtet.

:roll:

• Liker 4
Skrevet

For å svare på overskriften om kvinners forakt for menn vil øke så er svaret på det både ja og nei. Kvinners forakt vil øke for menn som utsetter dem for uønsket atferd men ikke for dem spm er greie og oppfører seg fint. Og er det én ting visse menn burde begynne å tenke over så er det at en del kvinners oppdemmede raseri ikke blir så greit å håndtere om det slippes løs. 

Anonymkode: 3d929...0fc

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nanokanin skrev:

Ja, kvinner også....helt grusomt, noen kan finne på å synes de er attraktive, men ikke på den måten de synes er OK, eller at det er feil mann som synes det, og da er det trakkasering,  for hadde det vært Brad Pitt, hadde det vært helt ok med en hånd under skjørtet.

Dette er også en billig og et kjent argument fra MENN, at bare fyren hadde vært kjekkerer så hadde ikke jenta klaga. 
JO, jeg har blitt voldtatt av en norsk kjendis som damene sikler etter, og det var ikke noe mer greit fordi han var kjekk. 
Jeg har blitt befølt av kjekke gutter og det føles like ille som fra stygge. 
Det er typisk menn med mer uheldig utseende som bruker dette argumentet for fullstendig ansvarsfraskrivelse og unnskyldning for å gjøre desperate og upassende fremstøt for å prøve å få seg dame. 

• Liker 9
Skrevet
37 minutes ago, stf said:

Jeg tenker på #metoo-kampanjen og dens konsekvenser.

Det er åpenbart positivt at det avdekkes overgrep og overtramp mot kvinner, men vil det kunne gå ut over de menn som faktisk vil kvinner vèl?

Det skal ikke være slik at uønsket oppmerksomhet fra menn automatisk er seksuell trakassering. Da snakker jeg ikke om å ta på pupper, rumpe og liknende. Det er seksuell trakassering og ikke greit. Men flørtende, uskyldige berøringer f.eks. Et stryk på ryggen, eller på armen. Slike ting. Ville du ha reagert på det?

Det må gå an det finnes et punkt hvor det holder å si nei; dette er uønsket oppmerksomhet.. Jeg frykter bare at dette kan gi et svart/hvitt bilde på ting. At man i etterdønningene av denne kampanjen dømmer menn som flørter for fort, og kaller det for seksuell trakassering når han er interessert i deg på en velmenende måte.

Jeg bare håper at dere kvinner tenker over dette, og tillater at flørting skjer, selv fra de som er uønsket av dere. Men det må kunne aksepteres èn gang, og at fyren får en advarsel om at hun ikke ønsker oppmerksomhet. Og at hvis han overskrider dette en gang til, DA trår han over grensen.

Jeg er mann, og har i grunn aldri sjekket noen opp. Ikke ved fysiske berøringer, iallefall. Jeg vegrer meg enda mer for det nå. Det går en frykt i meg at hvis jeg gjør et fremstøt, så er det enten gjensidig ELLER seksuell trakassering.

For meg selv vet jeg at jeg aldri kunne gjort noen overtramp, da jeg er livredd for å gjøre noe galt. Iallefall på det området. Det er fullstendig avtennende å fortsette å prøve seg på en dame som har avvist deg.

Kanskje mange menn fortsetter med flørtingen etter de har blitt avvist fordi de egentlig har fått såret stoltheten sin? Det må være lov å kjenne på slike følelser, men uten handlingsmomentet i det. Man må klare å akseptere det, selv om man kanskje får veldig mange avslag.

Jeg håper bare ikke dette får damer til å miste helt troa på menn. Kanskje tankene mine er helt på viddene og virkelighetsfjerne..?

De menn som vil kvinner vel vil ikke begå overgrep og overtramp til å begynne med.

Uønsket oppmerksomhet fra menn er ikke overgrep, så lenge menn tar "nei" for et "nei".

Flørting kan gjerne skje, men hvis jeg sier "ikke ta meg på låret" eller "ikke ta meg på brystene" så forventer jeg at det blir hørt.

Du må gjerne gjøre fremstøt på alle andre metoder enn å ta på bryster eller lår. Det går faktisk også an å snakke med vedkommende angående hva hun er komfortabel med.

Lykke til :)

Anonymkode: 109d6...c70

• Liker 4
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også en billig og et kjent argument fra MENN, at bare fyren hadde vært kjekkerer så hadde ikke jenta klaga. 
JO, jeg har blitt voldtatt av en norsk kjendis som damene sikler etter, og det var ikke noe mer greit fordi han var kjekk. 
Jeg har blitt befølt av kjekke gutter og det føles like ille som fra stygge. 
Det er typisk menn med mer uheldig utseende som bruker dette argumentet for fullstendig ansvarsfraskrivelse og unnskyldning for å gjøre desperate og upassende fremstøt for å prøve å få seg dame. 

Tja. Poenget mitt var at man trenger ikke bruke bagateller til å karre til seg oppmerksomhet. Kjipt at du ble voldtatt, og da er fyren som gjorde det et svin, men det er vold og jeg ville også hatet noen uansett hvis de hadde gjort noe slik mot meg, men det er jo ikke relevant her. Jeg er også skyldig i å tåle mer av en dame jeg er tiltrukket av, hvis du ikke er slik er du et unikum i naturen (eksempelvis ville jeg blitt smigret hvis en jente jeg var tiltrukket av tok på meg, kontra hvis en jeg synes var frastøtende gjorde det samme). Og til argumentet ditt om at det er "stygge" menn som bruker "dette" argumentet....hva skal man si? Hadde jeg vært biolog/sosiolog (noe jeg ikke er) hadde jeg gjettet på at det ikke ville vært en evolusjonær grunn til å oppføre seg upassende eller desperat hvis en var uheldig med utseende, heller det motsatte, for å kompansere.

Endret av Nanokanin
Gjest Ingenting2
Skrevet

Wtf? Uskyldig berøring? Ingen som går rundt å tar på folk uten tillatelse som vil noen som helst «vel». Hold henda for deg selv creepo. Hvorfor skal man be om tilgivelse fremfor tillatelse? Slike holdninger altså :frkk:

Skrevet

TS har virkelig misforstått. 

Anonymkode: 67b23...081

• Liker 2
Skrevet

Er du livredd for å gjøre noe galt ved flørting, er det kanskje på tide å gå i seg selv og se på selve flørtingen. #metoo handler om trakassering, ikke flørting. Og viser også at intimgrensene er forskjellig fra person til person, noe som også selvsagt må respekteres.

• Liker 5
Skrevet

#metoo handler ikke om den helt vanlige, naturlige kontakten mellom menn og kvinner.  Det handler om det mindretallet menn som ikke klarer å respektere et nei, og aller mest handler det om menn i maktposisjoner som utnytter seg av sitt overtak. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...