Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sett noen annonser om det?

Tidligere kuler var det fra folk som ikke hadde penger til jul for ungene. Jeg har strikket sokker, og tenkte å legge ved en bok, bil eller noe. Har strikket i aldersklasser 4 til 8 år

Anonymkode: 1d906...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor du bor. Enkelte byer har det de kaller omvendt julenisse. Andre frivillige har opplegg hele året men ønsker gjerne gaver rundt juletider. Flere fylker har Hjelp oss å hjelpe-grupper på Facebook. 

Anonymkode: f7047...c6d

Skrevet

Takk for svar. Får lete på Facebook.  

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere kuler var det fra folk som ikke hadde penger til jul for ungene. Jeg har strikket sokker, og tenkte å legge ved en bok, bil eller noe. Har strikket i aldersklasser 4 til 8 år

Omtenksomt gjort av deg. :) 

Anonymkode: c296c...5c0

• Liker 2
Skrevet

Sjekk hjelp oss å hjelpe eller f.eks frelsesarmeen i nærheten av deg. Så utrolig snilt av deg <3

Skrevet

Fattighuset, Bymisjonen og Frelsesarmeen er noen av de som samler inn gaver til jul. I tillegg er det mange lokale organisasjoner. Her jeg bor er det f.eks. et stort hotell som lar folk legge gaver under juletreet deres som de så gir til vanskeligstilte barn. Følg med i lokalavisen eller spør litt rundt.  Og ikke glem de eldre barna. Mange gir gaver til små barn, det er ofte enkelt, men eldre barn/ungdom trenger også gaver. :)

• Liker 1
Skrevet

Her er en annonse.

Sitat

Nå trenger vi masse klær og sko til vår neste hjelpesending. Kan leveres på vårt lager i Lyngdal under Mix kiosken. Vi forbereder til julesending den første uken i desember. 

http://www.bfu.no/

Anonymkode: e8d2c...890

Skrevet

Vet at mange Choice hoteller har et juletre i resepsjonen i juletidene, hvor man kan legge gaver til barn. Jeg vet dog ikke hvem som får disse gavene, men det er sikkert enkelt å google seg frem til. 

Anonymkode: be33f...05e

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er slikt Frelsesarmeen tar i mot og videreformidler. De som arangerer felles julefeiring for vanskeligstilte setter og pris på denne typen gaver. Noen prester i menigheter tar og imot og videreformidler til dem de kjenner til har lite.

Bruk fantasien din, så finner du frem til rette mottaker. 

Anonymkode: eb7c0...65a

Skrevet

Her i byen har vi de siste årene hatt "God jul, lille venn" hvor vi leverer gaver. De har  en egen facebook-gruppe. Man får utdelt kjønn og alder til den man skal kjøpe til og så møtes man til et felles arrangement hvor man leverer gaven. Du kan jo google dette for å se om du finner noe tilsvarende i din by eller tettsted. Hos oss så er det Rett Fram som står for innsamlingen i år (som vikar for "God jul, lille venn". Det kan jo være at denne organisasjonen arrangerer i flere byer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...