Gå til innhold

Til dere med fremmedfrykt: Hva er dere redd for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som om en del her betviler at mennesker faktisk er på flukt.

Anonymkode: 5af75...c79

Tenker akkurat det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Mari Y skrev:

Og det er langt flere innvandrere i Norge enn bare somaliere, bare når det er sagt. 

De er den største gruppen ikkevestlige innvandrere i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som flyktet fra flyktningeleir p til Norge. Fra Vest Sahara. Det var trygt, men hun hadde ingen mulighet for å leve verdig liv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mystix skrev:

De er den største gruppen ikkevestlige innvandrere i Norge. 

Men utover det er de langt fra de eneste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som flyktet fra flyktningeleir p til Norge. Fra Vest Sahara. Det var trygt, men hun hadde ingen mulighet for å leve verdig liv der.

Vest Sahara er vel under okkupasjon, såvidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mari Y skrev:

Men utover det er de langt fra de eneste 

Det har jeg vel heller ikke skrevet noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mystix skrev:

Det har jeg vel heller ikke skrevet noe sted?

Nettopp fordi alle innvandrere er så forskjellige så kan man ikke generalisere alle som én. Det er poenget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mari Y skrev:

Snarere tvert imot har jeg jo forsøkt å hevde at ikke alle innvandrere er kriminelle.

Nei, og det er jeg jo enig i selv. Men innvandring på nivået vi ser nå er likevel ikke bærekraftig, med tanke på et arbeidsmarked som blir stadig trangere grunnet automatisering. 

Anonymkode: dd6da...fa3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for fremmede om de er brune, blå, gule, røde, fiolette, rosa, orange, eller andre farger

Anonymkode: 26801...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at flere har fremmedfrykt.

Dette er et ord som er funnet opp av innvandringskåte for å diskreditere folk som elsker norsk kultur og samfunn. Ironien er at også innvandrerne setter det norske samfunnet høyere enn sitt eget, ellers hadde de ikke stått i kø for å komme hit.

Innvandrerne kommer med sitt eget sett av verdier, holdninger, kultur og tradisjoner, som har skapt det samfunnet de flykter fra. Hver enkelt av dem påvirker det norske samfunnet negativt. Så lenge de er få, går det bra fordi da kan de integreres i samfunnet vårt. Eller utsettes for en vellykket hjernevask, som det egentlig er. Bort med deres kulturelle bagasje, og inn med norske verdier. Ingen formulerer seg slik offisielt, selvfølgelig, men dette er realiteten.

Så kan du tenke deg hva som skjer når det blir så mange av dem at det norske må vike plass. Verdiene, holdningene, kulturen og tradisjonene som har skapt dette samfunnet, forvitrer sakte men sikkert. Vi vet hva som kommer isteden, det er all elendigheten disse folkene har flyktet fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer på andre ting jeg er redd for. Altså tuberkolose er jo på vei tilbake pga innvandring fra den 3 verden. Den sykdommen var vekke den. Er og redd for at sykdommer som svartedauden eller noe skal komme. Og nå med økende antibiotikaresistens osv... huff må si at slikt skremmer meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv står jeg ganske på midten, men mistenker at flere ville vært åpne for det innvandringskritiske har å fortelle, om ikke så mange av dem uttrykte en slik intens forakt og negativitet ovenfor de som allerede er her. De som ER innbyggere i vårt land, enten man liker det eller ikke. Helt konkret, hva konstruktivt fører det med seg å fordømme store deler av landets befolkning? Jeg sier alltid: Javel, si at du har rett - hva mener du at vi skal gjøre med dem, da? Og stille blir det...

Anonymkode: 2fb3a...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terror. Sharia. Å bli minoritet i egen kommune. Ødeleggelse av det norske samfunnet: kultur, politikk, religion, velferdssystem. 

Mest av alt frykter jeg for mine barns sikkerhet og fremtid. 

Anonymkode: 4a645...1e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel, si at du har rett - hva mener du at vi skal gjøre med dem, da? Og stille blir det...

Jeg mener at vi skal sende dem hjem igjen. Evt lage en avtale med nærliggende land om å ta de imot mot en økonomisk godtgjørelse.

Er det virkelig ingen du har spurt som kan svare deg på det spørsmålet?

Anonymkode: 4daaa...daf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. november 2017 den 12.18, Mari Y skrev:

Sikker? Norge har aldri hatt denne typen terror- aksjoner i motsetning til andre land, nedover i Europa. Og da er det kanskje nettopp fordi man har klart å avverge en slik aksjon. Faktisk har de blitt bedre på å avverge mange potensielle terrorfarer nedover i Europa. Enn så lenge det aldri har skjedd på norsk jord, slapper jeg helt av. 

Da antar jeg at du er en nasjonalist. :) 

Anonymkode: fff74...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da antar jeg at du er en nasjonalist. :) 

Anonymkode: fff74...236

Hvor fikk du det fra:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Jeg vet ikke spesifikt hva trådstarter sikter til, men en viss skepsis og frykt for det man ikke kjenner og ikke har full oversikt over er ingenting annet enn sunt og rasjonelt. Sannsynligvis har en slik frykt vært med på å sikre menneskeslektens overlevelse fra tidenes morgen.

Derfor trekker jeg på skuldrene når jeg hører det blir snakket om fremmedfrykt som om det er en automatikk i at det er galt å være litt redd. Noen ganger er frykten ubegrunnet og overdreven, mens andre ganger gjorde man klokt i å ha denne frykten og være litt forsiktig i en situasjon hvor man kanskje ikke hadde helt oversikt.

Alle sjekker vel om det er vann i bassenget før de hopper ut i?

Kun en idiot og en dåre som ikke vet bedre er uredd for alt.
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at for mange innvandrere med steinalderske holdninger vil komme til å endre det vestlige og godt utviklede samfunnet jeg er vant med og lever i.

Anonymkode: 855ba...415

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...