Gå til innhold

Til dere med fremmedfrykt: Hva er dere redd for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Walkingdead

Er ikke redd. Har jobbet med asylsøkere i noen perioder. Det har vært en glede og innimellom en utfordring å jobbe med integrering. Gjør det gjerne igjen. Jo nærmere jeg er en "fremmed" gruppe, jo mindre frykter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg er skeptisk til er ikke ting som rar mat, dans og musikk, men for høy innvandring fra kulturer som ikke er kompatible med europeiske verdier som demokrati, humanisme og sekularisme, og at vi ikke skal klare og integrere disse på en god måte, jeg har ikke lyst til å leve i et islamistisk samfunn

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Walkingdead skrev:

Er ikke redd. Har jobbet med asylsøkere i noen perioder. Det har vært en glede og innimellom en utfordring å jobbe med integrering. Gjør det gjerne igjen. Jo nærmere jeg er en "fremmed" gruppe, jo mindre frykter jeg.

Ja men fåtallet jobber med dem og ser de bare gå forbi ute på gata. Krekar virker hyggelig han helt til han ombestemte seg og ropte JIHAD! 

Heldigvis er fåtallet som Krekar. 

Anonymkode: 63c69...02c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mari Y skrev:

Det norske samfunnet blir ikke ødelagt. Og når det gjelder voldtektsmenn: De færreste innvandrere begår voldtekt, men selvfølgelig her inne på Kvinneguiden er bare det negative som dreier seg om innvandrere som det skal rettes fokus på. 

Nå er det ikke alle av oss innvandringsskeptiske som er spesielt redd for "de farlige kriminelle utlendingene". Faktisk er ikke Oslo spesielt mye hardere kriminelt sett opp mot nivåene på nittitallet. Jeg er heller ikke så bekymret for islamisering, selv om jeg ser at enkeltmiljøer kan bli en utfordring. Personlig er jeg derimot mer opptatt av bærekraft, f. eks. velferdsstaten og arbeidsmarkedet. Vi er allerede i en situasjon der stadig flere friske/voksne nordmenn står permanent utenfor arbeidslivet. Og med et stadig snevrere arbeidsmarked grunnet automatisering av arbeidslivet, så ser jeg ikke at fortsatt innvandring er bærekraftig. Hverken arbeidsinnvandring eller øvrig innvandring. Vi kommer til å få et stort problem den dagen inntektsgrunnlaget for velferden er borte og arbeidsmarkedet så snevert at kun de færreste har jobb (de to tingene henger jo sammen), der både nordmenn og innvandrere nesten ikke har jobb. Å øke befolkningsmengden med så mange mennesker som bare om et tiår eller to vil slite stort med å få seg jobb er galskap. (Og nei, arbeidsløsheten har ikke sunket i realiteten, men er gjemt i statistikken i andre blokker, under kategorier som f. eks. sosialhjelpsmottakere. Nedgangen i arbeidsledigheten er bare et uttrykk for at det er færre som er aktive jobbsøkere, men sysselsettingsgraden har sunket. )

Anonymkode: dd6da...fa3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apis skrev:

Det jeg er skeptisk til er ikke ting som rar mat, dans og musikk, men for høy innvandring fra kulturer som ikke er kompatible med europeiske verdier som demokrati, humanisme og sekularisme, og at vi ikke skal klare og integrere disse på en god måte, jeg har ikke lyst til å leve i et islamistisk samfunn

Jeg er også skeptiske til de som Abaydulla, Krekar, Bhatti også videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men Farida som var med i Asylbarna er jo norsk.

Jeg kjenner ikke denne saken godt nok til å uttale meg. Hun kom til Norge som flyktning i 2011. Da er hun jo ikke norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

Jeg kjenner ikke denne saken godt nok til å uttale meg. Hun kom til Norge som flyktning i 2011. Da er hun jo ikke norsk.

Nei men ingen fare for at hun gjør Norge noe slik Bhatti, Abaydulla og Krekar har prøvd på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men ingen fare for at hun gjør Norge noe slik Bhatti, Abaydulla og Krekar har prøvd på. 

Nei, og jeg ser mye heller at hun og moren hennes får opphold her enn at alle de kriminelle, mannlige asylsøkerne/migrantene, eller hva du vil kalle det, får opphold.

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke alle av oss innvandringsskeptiske som er spesielt redd for "de farlige kriminelle utlendingene". Faktisk er ikke Oslo spesielt mye hardere kriminelt sett opp mot nivåene på nittitallet. Jeg er heller ikke så bekymret for islamisering, selv om jeg ser at enkeltmiljøer kan bli en utfordring. Personlig er jeg derimot mer opptatt av bærekraft, f. eks. velferdsstaten og arbeidsmarkedet. Vi er allerede i en situasjon der stadig flere friske/voksne nordmenn står permanent utenfor arbeidslivet. Og med et stadig snevrere arbeidsmarked grunnet automatisering av arbeidslivet, så ser jeg ikke at fortsatt innvandring er bærekraftig. Hverken arbeidsinnvandring eller øvrig innvandring. Vi kommer til å få et stort problem den dagen inntektsgrunnlaget for velferden er borte og arbeidsmarkedet så snevert at kun de færreste har jobb (de to tingene henger jo sammen), der både nordmenn og innvandrere nesten ikke har jobb. Å øke befolkningsmengden med så mange mennesker som bare om et tiår eller to vil slite stort med å få seg jobb er galskap. (Og nei, arbeidsløsheten har ikke sunket i realiteten, men er gjemt i statistikken i andre blokker, under kategorier som f. eks. sosialhjelpsmottakere. Nedgangen i arbeidsledigheten er bare et uttrykk for at det er færre som er aktive jobbsøkere, men sysselsettingsgraden har sunket. )

Så sum av sumarum: Dette er din fremmedfrykt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så sum av sumarum: Dette er din fremmedfrykt? 

"Fremmedfrykt vil jeg nå heller si". Poenget er at jeg ikke er så opptatt av hvor de er fra, det spiller egentlig ingen rolle. Arbeidsmarkedet vil bli meget stramt fremover uansett og det er ikke bærekraftig med ytterligere sterk vekst i befolkningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Han (anonym) har selv ment at han blir redd av terroren. Spesielt på bussen. 

Folk kan hevde mye rart på nett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Calandria skrev:

Klar over det,  men det er ikke strengt nok når det kommer 10.000 vis av flyktninger, vi kan ikke ta oss av alle, og hva er grunnen til at de reiser så langt nord? Jo, trygde ordningene vi har her.

Vi tar ikke av oss alle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men fåtallet jobber med dem og ser de bare gå forbi ute på gata. Krekar virker hyggelig han helt til han ombestemte seg og ropte JIHAD! 

Heldigvis er fåtallet som Krekar. 

Ja, fåtallet er virkelig som Krekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Rosetelys skrev:

For det første har jeg ikke hund, for det andre er jeg ikke mann, og for det tredje så er det ikke nødvendig med generalisering. Om vi ikke hadde hatt noe innvandring fra ikke-vestlige land hadde vi ikke hatt noen offer for overfallsvoldtekter. 100% av alle overfallsvoldtekter er utført av personer med ikke-vestlig opphav.

Og ja, nå kommer du med "men norske menn voldtar også." Og ja, det gjør de, men da burde vi heller rette alle resurser mot å forhindre at det skjer da, i stedet for å importere enda flere voldtektsmenn.

Men her kommer poenget: Hvorfor skal alt bare være negativt med innvandrere i deres øyne? Innvandrere er da mer enn bare overfallsvoldtekter. De er bra og dårlig som alle andre. 

Poenget med hunden var for å illustrere hvor dårlig en slik generalisering er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snarere tvert imot har jeg jo forsøkt å hevde at ikke alle innvandrere er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Vi tar ikke av oss alle 

UTROLIG mange i allefall. Alt for mange. Norge har tatt deg vann over hodet. Farida skjønner jeg godt får komme tilbake, men å ta inn flere skjønner jeg ikke. Kommer aldri til å gå i lengden. 

Her en dag var jeg som vanlig den eneste nordmannen på et offentlig kontor. 20 utlendinger, og en nordmann (meg). 

På bussen sto det 50 utlendinger og en nordmann (meg). Hjelpes!! :hakeslepp: 

Skikkelig ubehagelig. Tror de fleste er asylsøkere i disse periodene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

UTROLIG mange i allefall. Alt for mange. Norge har tatt deg vann over hodet. Farida skjønner jeg godt får komme tilbake, men å ta inn flere skjønner jeg ikke. Kommer aldri til å gå i lengden. 

Her en dag var jeg som vanlig den eneste nordmannen på et offentlig kontor. 20 utlendinger, og en nordmann (meg). 

Det er akkurat det de IKKE har. Norge har en ganske streng grense ift resten av verden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til: Da trodde jeg noen hadde kapret en buss altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
7 minutter siden, Mari Y skrev:

Vi tar ikke av oss alle 

Nei, men mange av de som kommer er lykkejegere, de som virkelig trenger asyl har verken råd eller kapasitet til å flykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...