Gå til innhold

Til dere med fremmedfrykt: Hva er dere redd for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at flere har fremmedfrykt. Det innebar visst at folk er redd utlendinger, nye ting, nye kulturer og sånt, men stemmer dette, og hvis noen kjenner seg igjen i det å ha fremmedfrykt, kan dere fortelle hva det innebærer? :) 

:-)) 

Anonymkode: 63c69...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremmede. Dritskumle.
Siden du er anonym, velger jeg også å være anonym.

Anonymkode: 10c86...b0b

Skrevet

Å bli minoritet i eget land.

Anonymkode: 4daaa...daf

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli minoritet i eget land.

Altså, at utlendingene skal ta over Norge? 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fremmede. Dritskumle.
Siden du er anonym, velger jeg også å være anonym.

Anonymkode: 10c86...b0b

Hehe. Ja. :-)) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, at utlendingene skal ta over Norge? 

Ja, og resten av Europa.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og resten av Europa.

Ok. Jeg så noen andre var bekymret for at noen utenlandske skulle forsøke å ta over Norge, eller Europa også.  

Men så tenker jeg: Hvordor skal de ville det når de selv mener at sine egne hjemland er de beste. En afrikaner digger jo Afrika. Så da vil jeg tro at de heller vil bo der? I dont know... 

Enkelte bydeler så er det overtall med innvandrere. Men jeg vet ikke hva man gjør med det. 

Aner ikke hvor asylsøkerne er i fra en gang. Syria tror jeg? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så tenker jeg: Hvordor skal de ville det når de selv mener at sine egne hjemland er de beste. En afrikaner digger jo Afrika. Så da vil jeg tro at de heller vil bo der? I dont know... 

Hvorfor flytter de til et annet land hvis deres eget land er det beste? Det faller jo på sin egen urimelighet.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hvor asylsøkerne er i fra en gang. Syria tror jeg? 

Asylsøkere, migranter, lykkejegere osv. Jeg driter i hvor de kommer fra og hva grunnen for at de er her er. Jeg vil ikke være vitne til Europas undergang. Jeg vil gi etterkommerne mine et fint, trygt og godt land. Import the third world and you become the third world.

• Liker 7
Skrevet

Er fremmedfrykt innforstått med mørke skumle muslimer eller mener du han bleke blonde mannen oppi gata her som hyler hver gang han er ute og glor bistert på alle som går forbi?

Skrevet

Jeg prøver å ikke ha "fremmedfrykt", prøver hver dag å forholde meg rolig på kollektivtransporten, men er allikevel redd for at en bombe skal gå av hvert øyeblikk. Sliter med mareritt og panikkangst. Må gå på angstdempende for å fungere sånn noenlunde.

Anonymkode: af30c...bf2

Skrevet

Hvorfor flytter de til et annet land hvis deres eget land er det beste? Det faller jo på sin egen urimelighet.

Asylsøkere, migranter, lykkejegere osv. Jeg driter i hvor de kommer fra og hva grunnen for at de er her er. Jeg vil ikke være vitne til Europas undergang. Jeg vil gi etterkommerne mine et fint, trygt og godt land. Import the third world and you become the third world.

Det er det jeg også lurer på. Hvorfor de flytter fra land som de mener er så bra. 

Irakere og syrere mener jo at disse landene er grusomme og da er det mer forståelig at de flytter også. 

For 30 år siden kom det noen flyktninger men de ville ikke bo i Norge. 😏Landet de kom fra var krigsherjet. Rart at de ikke ville bo i Europa. Skjønte ingenting jeg. Hvem VIL hjem til et land som dreper sine egne? 

• Liker 1
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Det handler i stor grad om redselen for at Europa med tiden ikke blir til å kjenne igjen. For høy innvandring over for lang tid fører med seg problemer. Både økonomisk og kulturelt. En jevn balansegang i denne prosessen er viktig. Dog er det forskjell på å være kritisk til innvandring og det å ha en irrasjonell frykt for innvandrere i seg selv.

Skrevet

Jeg prøver å ikke ha "fremmedfrykt", prøver hver dag å forholde meg rolig på kollektivtransporten, men er allikevel redd for at en bombe skal gå av hvert øyeblikk. Sliter med mareritt og panikkangst. Må gå på angstdempende for å fungere sånn noenlunde.

Anonymkode: af30c...bf2

Er du norsk? Bare lurer. :) 

Jeg vet ikke. Kanskje noen asylsøkere planlegger en bombe mot metroen eller noe? Hjelp! 😱

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at flere har fremmedfrykt. Det innebar visst at folk er redd utlendinger, nye ting, nye kulturer og sånt, men stemmer dette, og hvis noen kjenner seg igjen i det å ha fremmedfrykt, kan dere fortelle hva det innebærer? :) 

:-)) 

At kvinnekampen skal måtte tilbake til scratch igjen. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

At kvinnekampen skal måtte tilbake til scratch igjen. 

He He. Ja. 😬

Skrevet

Jeg er ikke redd dem. Jeg liker dem bare ikke. 

Summen av dårlige erfaringer! 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Gregor Clegane skrev:

6 minutter siden, Gregor Clegane skrev:

Det handler i stor grad om redselen for at Europa med tiden ikke blir til å kjenne igjen. For høy innvandring over for lang tid fører med seg problemer. Både økonomisk og kulturelt. En jevn balansegang i denne prosessen er viktig. Dog er det forskjell på å være kritisk til innvandring og det å ha en irrasjonell frykt for innvandrere i seg selv.

Okey. :-))

Skrevet
1 minutt siden, Neket skrev:

Jeg er ikke redd dem. Jeg liker dem bare ikke. 

Summen av dårlige erfaringer! 

Hvorfor liker du ikke utlendinger? Er dem slemme mot deg? 

Skrevet

Egentlig bare fordi like barn leker best. Flere kulturer på samme sted kun fører til konflikt, og svært delte meninger om hvordan ting skal gjøres - særlig når religion kommer inn i bildet. Ingen kan påstå at det er enklere å håndtere et flerkulturelt samfunn fremfor et hvor én felleskultur er rådende. Det må tas hensyn til ulike helligdager, vi må forholde seg til religiøse matregler, klesplagg, alt hva det måtte være - kort sagt alle aspekter hvor de ulike kulturene/religionene griper inn i hverandre må tas hensyn til - og det provoserer meg sterkt da det utvilsomt forvansker samfunnet sammenlignet med alternativet.

Mennesker har en iboende evne til å trekke mot sine egne - det er derfor de fleste land og dets innbyggere typisk består av ett dominerende folkeslag, og har én dominerende kultur og religion. Jeg er rett og slett ikke villig til å gå på akkord med norges tradisjonelle kultur og væremåte ved å vanne den ut med folk fra andre land og deres tankesett - uansett hvor tragiske omstendigheter de måtte komme fra. Glem det. Kall det gjerne kaldt og kynisk, men det får så være. Hvis jeg var i deres posisjon ville jeg selvfølgelig vært kjempeglad dersom jeg fikk komme inn, men jeg ville samtidig hatt all verdens forståelse for at de ikke ønsket det av alle årsakene jeg nevner over.

Anonymkode: 61ac9...1b0

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...