Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på hvor jeg skulle starte denne tråden, men jeg prøver her.
Jeg er lærer på 7.trinn, og det nærmer seg etter hvert juleavslutning.
Mine kjæreste minner fra egen skoletid er knyttet til arbeid med juleavslutning og julespill, og dette er noe jeg ønsker å få til med elevene mine også.
Dette er første året mitt på barnetrinnet, så jeg trenger litt hjelp fra lærere/foreldre til barn i aldersgruppen.
Har dere forslag til et relativt kort/enkelt julespill (ikke knyttet til evangeliet)? Det må ikke være for omfattende, vi skal jo greie å gjennomføre det på en god måte ;)

Anonymkode: 61f06...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å søke på nett? Det ligger ikke så mye til fritt bruk der ute men du kan være heldig å finne noe. Det er også mulig å skrive om eventyr og historier til enkle skuespill dersom du føler deg bekvem med å skrive litt selv.
Hvor mange elever har du? Hvor langt ca tenker du stykket bør være? Må det være musikk eller kan det være kun teater?

Anonymkode: 200a9...d43

Skrevet

Har prøvd å søke, men finner ikke så mye interessant. Jeg kan jo gå litt på jakt i skolearkivene.
Jeg har 19 elever, og tror ikke det bør være mer enn 20 minutter. Musikk kan det være, men ikke et must.
Uff, føler meg litt på gyngende grunn her, elevgruppen er ganske utfordrende. Men på samme tid så tror jeg faktisk det kan bli en skikkelig fin opplevelse for dem dersom jeg finner noe som passer dem. 

Anonymkode: 61f06...468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...