Gå til innhold

Uten mål og mening i livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette eller hva som er galt, skammer meg egentlig litt så tør ikke snakke med noen jeg kjenner om dette. Jeg har alltid likt å være en del alene, men før var jeg likevel sosial. Men så sa alt liksom stopp. Idag føler jeg at jeg ikke har noen interesser eller føler noe stort glede av ting, verken av det jeg likte før eller nye ting. Ingen motivasjon, ingen drømmer og håp for fremtiden, ingenting. Jeg synes også at det å opprettholde vennskap er utrolig slitsomt, så det gjør jeg bare ikke. Har slitt mye med dårlig selvtillit og har tenkt at ingen egentlig ønsker å vite av meg, kanskje derfor det er ekstra slitsomt. Foreldrene mine sender meg f.eks. en melding i uken, og jeg synes det er et herk å svare dem, og jeg klarer ikke å legge de tankene vekk fra meg. Vil jo være normal. Har tenkt tanken på at jeg kunne vært deprimert, men dette har pågått i flere år (minst 8) at jeg lurer på om jeg rett og slett falt inn i en dårlig vane som jeg ikke kom meg ut av, og nå sitter jeg i denne type hverdag. Eller kanskje jeg bare er en latsabb? Dagene går til det jeg absolutt MÅ gjøre, ellers sitter jeg på dataen, ser på film/serier, spiller spill - alt for å få timene til å gå så jeg kan sove. Hele livet er uten mål og mening. Jeg er student nå og føler det har blitt litt verre igjen etter at jeg begynte på skole. Skulle aller helst fått meg en fulltidsjobb, for jobb er det eneste som har gitt meg en grunn til å stå opp om morgenen og faktisk gi meg litt mening de siste årene. Men forstår jo at langsiktig er det kanskje ikke en god løsning.

Noen som kjenner seg igjen, eller har noen tips til hvordan jeg kan få sparket meg selv i gang? 

Anonymkode: c8347...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette høres ut som en vedvarende depresjon jeg.  Synes du burde ta opp dette med fastlegen din for å få en utredning videre på dette. Alle trenger livsglede og det virker ikke som du har noe særlig av det, så noe må gjøres og undersøkes mer tenker jeg. Håper du bestiller deg en time. Ønsker deg lykke til😊

Skrevet

Jeg har det ganske likt, bortsett fra at jeg går på AAP og liker livet mitt uten mål og mening. Var veldig deprimert da jeg jobbet, men nå kan jeg trekke meg tilbake fra mas og mennesker og få være i fred. Jeg liker å våkne opp og drikke morgenkaffe mens jeg browser nyheter. Jeg liker å se film/ serier eller spille. Så gjør jeg litt husarbeid innimellom når jeg orker (orker ikke det hver dag)

Kanskje om jeg hadde vært frisk hadde jeg likt å ha mer mål og mening med livet, men akkurat nå er dette nok for meg. 

Du kan alltids begynne å spille en MMO og joine et guild. Da har man liksom noe mer som "skjer" og som man ser frem til å gå inn og sjekke

Anonymkode: a725a...b0e

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det ganske likt, bortsett fra at jeg går på AAP og liker livet mitt uten mål og mening. Var veldig deprimert da jeg jobbet, men nå kan jeg trekke meg tilbake fra mas og mennesker og få være i fred. Jeg liker å våkne opp og drikke morgenkaffe mens jeg browser nyheter. Jeg liker å se film/ serier eller spille. Så gjør jeg litt husarbeid innimellom når jeg orker (orker ikke det hver dag)

Kanskje om jeg hadde vært frisk hadde jeg likt å ha mer mål og mening med livet, men akkurat nå er dette nok for meg. 

Du kan alltids begynne å spille en MMO og joine et guild. Da har man liksom noe mer som "skjer" og som man ser frem til å gå inn og sjekke

Anonymkode: a725a...b0e

Har du samboer/barn? Tror livet automatisk får litt mer mening da..

Anonymkode: fd8bb...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...