Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2021 #41 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, skjønner. Hva om det er snakk om kamera som kun overvåker din private bod uten å overvåke ting og mennesker som er utenfor, er det lov? Anonymkode: 15aed...0cc Det er noe du må informere om uansett - og jeg ville aldri satt opp noe sånt i en leid bolig uten å konferere med husvert. For øvrig: her jeg bor ville det vært helt umulig å få til overvåkning av min bod fordi det ikke finnes dekning i kjelleren. Så hvis jeg skulle gitt meg ut på noe sånt måtte det ha blitt satt opp antenner og sendere på felles arealet. Ergo: jeg må snakke med styret først.
Lovelymother Skrevet 21. mars 2021 #42 Skrevet 21. mars 2021 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med deg. Hvordan kan vi da installere kamera hvis flere naboer nekter det? Skal vi ignorere dem og installere kamera? Vi vil ikke ha problemer... Anonymkode: 15aed...0cc Det må vedtas ved styret men du kan helt fint sette opp kamera ved DIN bod eller ved dashbordet I bilen DIN så lenge du ikke deler opptaket offentlig de eneste du kan dele opptaket med er politiet om noen ødelegger bilen din eller bryter opp boden din. Endret 21. mars 2021 av Lovelymother 1
Lovelymother Skrevet 21. mars 2021 #43 Skrevet 21. mars 2021 2 minutter siden, Blondie65 said: Det er noe du må informere om uansett - og jeg ville aldri satt opp noe sånt i en leid bolig uten å konferere med husvert. For øvrig: her jeg bor ville det vært helt umulig å få til overvåkning av min bod fordi det ikke finnes dekning i kjelleren. Så hvis jeg skulle gitt meg ut på noe sånt måtte det ha blitt satt opp antenner og sendere på felles arealet. Ergo: jeg må snakke med styret først. Det er feil. 1
Lovelymother Skrevet 21. mars 2021 #44 Skrevet 21. mars 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Jada, folk låser dører, men noen ganger hjelper det ikke. Jeg synes vi må ha kamera, men noen beboere nekter. Anonymkode: 15aed...0cc Du har lov til og sette opp overvåkning på din private eindom altså din leilighet og din bod og din garasje/parkeringsplass osv.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #45 Skrevet 21. mars 2021 Lovelymother skrev (7 minutter siden): Klesbutikker og kjøpesentere matbutikker og det offentlige tilogmed bussen har overvåknings kamera folk reiser fortsatt på kjøpesentere butikk og reiser med bussen. Selfølgelig kan dere sette opp kamera om de ikke liker det så står de fritt til og flytte. Men det er bedre og være føre var. Hva om bilen til noen som bor der blir ødelagt eller stjelt? Hvordan kan dere finne gjerningspersonen on det ikke er overvåkning der? Eller hva om gjenstanser blir ødelagt eller stjelt? Det er mye lettere og finne gjerningspersonen om det er overvåkning der. Det er derfor de har kamera på andre steder og. De kommer ikke til å flytte. De kommer sikkert til å klage, involvere Datatilsynet eller noe sånt. Vi andre vil ikke ha problemer pga slike mennesker som ikke skjønner at kamera er til vårt beste. Anonymkode: 15aed...0cc
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2021 #46 Skrevet 21. mars 2021 Lovelymother skrev (1 minutt siden): Det er feil. Jeg skal utdype: For å sette opp kamera i MIN bod kan jeg ikke unngå å få med meg området foran boden der folk skal forbi for å komme til sin egen bod. Hvis kamera skal være effektivt, vil det måtte få med seg innholdet i andre boder - alle bodene her er gitterboder. Så jeg har mitt på det tørre, men jeg burde selvsagt ta med at dette gjelder for en bod med gittervegger. En tett bod kan du gjøre hva du vil med, så fremt at kamera ikke kan få med seg noe av det som skjer utenfor boden. Og selvsagt kan du ha kamera inne i din egen bil, så fremt dette kun filmer dersom det kommer noen i kontakt med bilen. Ellers ville jo en hver Tesla vært ulovlig i et boligkompleks sin garasje.
Lovelymother Skrevet 21. mars 2021 #47 Skrevet 21. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: De kommer ikke til å flytte. De kommer sikkert til å klage, involvere Datatilsynet eller noe sånt. Vi andre vil ikke ha problemer pga slike mennesker som ikke skjønner at kamera er til vårt beste. Anonymkode: 15aed...0cc Ok men I følge loven er det ikke ulovelig og sette opp overvåkning av private eiendeler. Det som er ulovelig er og dele det offentlig
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #48 Skrevet 21. mars 2021 Lovelymother skrev (10 minutter siden): Ok men I følge loven er det ikke ulovelig og sette opp overvåkning av private eiendeler. Det som er ulovelig er og dele det offentlig Å ja....Takk Anonymkode: 15aed...0cc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #49 Skrevet 21. mars 2021 Blondie65 skrev (12 minutter siden): Jeg skal utdype: For å sette opp kamera i MIN bod kan jeg ikke unngå å få med meg området foran boden der folk skal forbi for å komme til sin egen bod. Hvis kamera skal være effektivt, vil det måtte få med seg innholdet i andre boder - alle bodene her er gitterboder. Så jeg har mitt på det tørre, men jeg burde selvsagt ta med at dette gjelder for en bod med gittervegger. En tett bod kan du gjøre hva du vil med, så fremt at kamera ikke kan få med seg noe av det som skjer utenfor boden. Og selvsagt kan du ha kamera inne i din egen bil, så fremt dette kun filmer dersom det kommer noen i kontakt med bilen. Ellers ville jo en hver Tesla vært ulovlig i et boligkompleks sin garasje. Du kan unngå det hvis kamera er plassert ved døra slik at kamera peker mot dine eiendeler, ikke mot folk utenfor boden. Anonymkode: 15aed...0cc
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2021 #50 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du kan unngå det hvis kamera er plassert ved døra slik at kamera peker mot dine eiendeler, ikke mot folk utenfor boden. Anonymkode: 15aed...0cc Nei jeg kan ikke det fordi nabobodene også har gittervegger og det er ikke mulig å begrense innsyn til deres boder.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #51 Skrevet 21. mars 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Nei jeg kan ikke det fordi nabobodene også har gittervegger og det er ikke mulig å begrense innsyn til deres boder. Skal man altså «finne seg i» innbrudd på grunn av noen naboer som tydeligvis ikke har rent mel i posen? Anonymkode: 15aed...0cc
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2021 #52 Skrevet 21. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal man altså «finne seg i» innbrudd på grunn av noen naboer som tydeligvis ikke har rent mel i posen? Anonymkode: 15aed...0cc Nei, jeg gjentar det jeg har sagt før: Det er mange forskjellige tiltak (alarm, bedre lås på dørene) man kan sette i gang før en går til kameraovervåkning av fellesarealer. Og så kan man gå til kamp mot bygningsforskriftene som tillater gitterboder som gjør det umulig å skjule innhold for nysgjerrige blikk og sette opp privat overvåkning. Endret 21. mars 2021 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #53 Skrevet 21. mars 2021 Blondie65 skrev (Akkurat nå): Nei, jeg gjentar det jeg har sagt før: Det er mange forskjellige tiltak (alarm, bedre lås på dørene) man kan sette i gang før en går til kameraovervåkning av fellesarealer. Ok, skjønner. Takk Anonymkode: 15aed...0cc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #54 Skrevet 21. mars 2021 Meld saken til politiet så de kan få henlagt saken..... eller kjøp et fake overvåkingskamera på ebay. Anonymkode: dbd8c...8ed
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #55 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Meld saken til politiet så de kan få henlagt saken..... eller kjøp et fake overvåkingskamera på ebay. Anonymkode: dbd8c...8ed Haha. Poenget med å melde da? Saken er selvsagt anmeldt, men henlagt. Anonymkode: 15aed...0cc
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #56 Skrevet 27. mars 2021 What to do? Ting fortsetter å skje... Anonymkode: 15aed...0cc
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #57 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.11.2017 den 21.06): Jeg flyttet inn i en nybygd blokk i juni, og det har vært gjentatte innbrudd og tyverier i garasjen. Sykler er stjålet, til og med en motorsykkel, bildører er brutt opp, og i dag har noen kommet seg inn til bodene og forsøkt å bryte opp flere dører. Kan vi som leier leilighetene i denne blokken kreve noe som helst av tiltak fra utleier for dette her? Det er byggeplass her fortsatt, da flere av blokkene på tunet fortsatt er oppføring, men noen form for overvåkning eller noe burde vel vært mulig? Anonymkode: 44b21...7eb Jeg eier og styret forsøkte å få satt inn kamera på fellesområder, men det ble nedstemt. I stedet fikk vi kodelås der vi blir overvåket og de på den måten kan se hvem som var hvor når hvis noe oppstår. Ta det opp med styret, prøv å få med deg naboer. Det er ikke mye bråk her, men det var par episoder for noen år siden. Anonymkode: 3aa1e...b8d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #58 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg eier og styret forsøkte å få satt inn kamera på fellesområder, men det ble nedstemt. I stedet fikk vi kodelås der vi blir overvåket og de på den måten kan se hvem som var hvor når hvis noe oppstår. Ta det opp med styret, prøv å få med deg naboer. Det er ikke mye bråk her, men det var par episoder for noen år siden. Anonymkode: 3aa1e...b8d Overvåket av kodelåsen? Noen naboer kan jo gi koden til uvedkommende Anonymkode: 15aed...0cc
Gjest Lasox Skrevet 27. mars 2021 #59 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Carrot skrev (På 14.11.2017 den 10.56): Bare en tanke; dere kan jo melde fra til politiet! Dagens kommentar! Melde fra til politiet! 🤣 🤣 🤣 🤣 Hvilket land er det du befinner deg i? Ikke i Norge vel? 🤣 Endret 27. mars 2021 av Lasox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå