AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Da jeg akkurat har gått ut av et veldig usunt forhold hvor jeg endelig har innsett at jeg har blitt manipulert hele veien, sitter jeg nå med det store spørsmåletHVORFOR? Hva får mennesker til å manipulere et annet menneske, spesielt kjæresten som er den ène personen som virkelig elsker dem? Hvorfor manipulerer mennesker partneren sin? Hva vil de oppnå? Uten manipulasjon er jo forholdet som oftest kjempebra med masse tillit, lite sjalusi, mye glede og lite diskusjoner. Et forhold med manipulasjon blir jo ufattelig dårlig med null tillit, mye sjalusi, mye krangler, mye sorg og generelt veldig dårlig stemning. ....og når partneren som blir manipulert endelig innser det og prøver å gå, så gjør manipulatoren ALT i sin makt for å beholde partneren ved å sverge til endring, vise kortvarig forandring, kjøpe gaver osv.. MEN HVORFOR? Hvorfor vil en person som rett og slett er ondskapsfull og en skikkelig drittsekk mot kjæresten sin, beholde den? Det er jo stikk motsatt av hva min fornuft sier.. Man skal jo være ærlig, trofast og snill med mennesker man vil beholde i livet sitt.. Leste forøvrig nettopp disse to blogginnleggene og det bekreftet bare min mistanke om at jeg har vært kjæreste med en jævlig god manipulator det siste året.. Verdt å lese for dere også, så er dere bedre rustet i tilfelle dere skulle være like uheldig som meg og rote meg bort i en slik person http://olehartattordet.blogg.no/1462118488_hvordan_psykopater_og.htmlhttp://olehartattordet.blogg.no/1462230067_nr_psykopater_og_nars.html Håper virkelig noen kan gi meg svaret på hva manipulatorer ønsker å oppnå ved sin oppførsel, for det irriterer meg grønn at de har hjerte til å gjøre så utrolig sårende ting gang på gang.. Det er rett og slett umenneskelig i mine hoder og jeg begynner å lure på om de er roboter uten følelser.. Anonymkode: 02f86...ada
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Please a, kvinnfolk gjør ikke annet enn å manipulere sine omgivelser hele tiden Synd du var i et trist forhold. De gjør det fordi de trenger en kilde til å fore egoet sitt. Bra du kom deg ut. Innse at du var et lett bytte. Og at du må passe deg for faresignalene neste gang. Selv er jeg det man kan kalle en høyfungerende sosiopat. Er lett å manipulere mennesker, men orker seriøst ikke - for de har sjeldent noe av interesse for meg. Anonymkode: 87f74...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå