Gå til innhold

Kastrering av hannkatt

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Er det "for sent" når han er kjønnsmoden?

Pusekatt begynner nemlig å oppføre seg kjønnsmodent - han er ca 10mdr nå tror jeg, og driver og biter oss i håndleddet og later som om underarmen vår er en søt liten kattefrøken.... og jeg har ikke penger til å kastrere ham før om tre uker. Man har jo blitt arbeidsledig, må vite - og ingen penger før om tre uker.... hjelp!!!

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er aldri for sent å kastrere en hannkatt. Men så vidt jeg har forstått er det anbfalt og gjøre det i tiden rundt kjønnsmodningen. Det er helt sikkert greit å vente i tre uker.

Katten til en venninne av meg ble kastrert når den var to år. Det gikk helt fint. Ikke noe galt med den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driver ikke å skvetter og markerer innendørs eller noe? En tidligere katt av meg begynte nemlig med det rundt treårsalder selv om han var utekatt...

Men det høres greit ut - da får jeg finne en rimelig veterinær når pengene kommer. Kanskje han roer seg litt også - han er jo skvatt gæren innimellom... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Som "alle" andre sier så er det aldri for sent å kastrere en hannkatt, men oppdrettere av rasekatter anbefaler at man gjør det FØR den kommer i puberteten, for å unngå at han lærer seg sånn ufin adferd... :wink: Tror nok at problemet blir størst hvis den alt har begynt å skvette inne, for DET er nok vanskeligere å bli kvitt ved kastrering enn akkurat sånn "hissig" oppførsel..

Tror nok sikkert at pusen din roer seg når han blir litt mindre full av hormoner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det høres greit ut - da får jeg finne en rimelig veterinær når pengene kommer.

Har sendt deg en PM om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sier bare.. Om en mnd's tid har ho kattene løpetid og da er Hankattene litt ekstra gale! Prøv å få gjort det med en gang du har råd du! I allefall om det er utekatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er innekatt, men vi har en liten jentepus tvers over gangen. Men jeg tror ikke hun er kjønnsmoden før nærmere sommeren.... Vi iler til veterinær så fort vi kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...