Gå til innhold

Virkelig SKUMLE skrekkfilmer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De aller fleste skrekkfilmer jeg har kommet over er vanligvis bare "blod og gørr" hvor karsktrene blir mishandlet og / eller drept. 

Eller så er det veldig "falsk" skrekk. For eksempel at man hører en merkelig lyd, som liksom skal være skummelt. Men så viser det seg alltid å bare være en kråke eller en hund som bråker litt...    

Men finnes det noen skrekkfilmer som faktisk er ordentlig skumle, slik at man knapt klarer å sove etterpå? 

Anonymkode: 67db9...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett The Others da? Den har en skikkelig ekkel stemning synes jeg. Har sett den flere ganger fordi jeg liker den så godt. Den er kanskje ikke sånn at man ikke får sove etterpå, men jeg får sånn ekkelt vondt i magen og lyst til å grine-følelse av den. 

Anonymkode: ca220...b6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Så en norsk film som heter Rovdyr fra 2008. Den glemmer jeg aldri og jeg skal heller aldri se den igjen. 

*Grøss* 

Edit: Ser av det du skrev nå at det kanskje blir en sånn sjanger du ikke er ute etter. 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinister 1&2, The conjuring 1&2, insidious filmene, the gallows, the woman in black.. Kanskje noen av disse faller i smak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conjuring 1 & 2 er skumle filmer. The ring er så dårlig syns jeg! Psyko filmen er skummel. Sort/hvitt film den mye skumlere 🙈

Anonymkode: f14c8...b53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Texas chainsaw massacre

Den er jo inspirert av en ekte historie også.

Anonymkode: 76fd5...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne noen skikkelig creepy filmer så må du lete litt utenfor blockbuster/hollywood kategorien. Mer sånn lavbudsjett greier kan være sykt bra.
Jeg likte veldig godt "the last horror movie". Det er en "mockumentary" om en seriemorder som filmer seg selv når han dreper folk... veldig realistisk laget, veldig ekkel film fordi du kan på en måte sette deg i offrene sine sko. Husker den gikk innpå meg når jeg så den"
Her er en liste med den filmen, og en del lignende filmer; https://www.buzzfeed.com/louispeitzman/found-footage-horror-films?utm_term=.wmGG5ovJer#.leymQv1WZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Human Centipede 2...

Ikke  "spøkelse skrekk", men den er så syk at den er umulig å glemme.

Conjuring 1 og 2, Annabelle 1 og 2 (2en er best), the woman in black, the ring, the grudge

Anonymkode: cc261...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graveyard encounters: er liksom dokumentar der en gruppe spøkelsesjegere overnatter på et sinnsykehus. Ikke så mye gørr og blod men mye skvettescener.

Liker 30 days of night,men der er det mye blod og sånn,er en slags vampyrfilm.

Liker zombiefilmer men de er alle like. 10min med hvordan ting er før utbrudd,utbruddet skjer,en gruppe overlevende samarbeider og tilslutt dør alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på denne, Eden Lake.  Helt jævlig og sjelden jeg får en slik jævlig og håpløs følelse av en film.  I begynnelsen er det bare noen unger som kødder men så utvikler det seg til et rent terrorhelvete.  En av de skrekkfilmene jeg alltid kommer til å huske best fordi volden ikke har noe mål i seg selv. 

En annen dypt forstyrrende film som satt lenge i hos meg er Funny games.    En annen film med målløs og uforståelig vold og drap.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...