Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Leste noen svar på et annet diskusjonsforum som tankene i gang. Påstand : Det er naivt å ikke forvente utroskap i et forhold. Er jo både enig og ikke enig siden jeg har stått på begge sider av det å oppleve utroskap. Kan man ikke forvente at utroskap i tidligere forhold er preventivt i forhold til utroskap i nåværende forhold? Synes det er så trist om jeg nå bør gå ut i fra at min mann kommer til å være utro før eller siden. Hører klokken tikke........ Uff, så mange illusjoner en mister når en blir voksen. Snart 30 og har ikke mange illusjoner igjen. Trist at verden, og jeg, er så kynisk... Noen som har noe å tilføye?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 jeg skjønner ikke hva man har i et forhold å gjøre vhsi man skal ligge med andre. Kan man ikke heller da være singel og dra på byen for OMS? Evt bare ha en knullevenn?
maki Skrevet 27. januar 2005 #3 Skrevet 27. januar 2005 Da er jeg naiv. Stoler 100% på at kjæresten min.
maki Skrevet 27. januar 2005 #4 Skrevet 27. januar 2005 jeg skjønner ikke hva man har i et forhold å gjøre vhsi man skal ligge med andre. Kan man ikke heller da være singel og dra på byen for OMS? Evt bare ha en knullevenn?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2005 #5 Skrevet 27. januar 2005 Da er jeg naiv. Stoler 100% på at kjæresten min. Her også. Og jeg ser ingen grunn til å ikke stole på mannen min.
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #6 Skrevet 27. januar 2005 Man kan fint stole 100 % på kjæresten sin, men ha øynene åpne for at det i løpet av de neste 40-50 årene kan skje ting i livet som gjør at den ene er utro.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2005 #7 Skrevet 27. januar 2005 Man kan fint stole 100 % på kjæresten sin' date=' men ha øynene åpne for at det i løpet av de neste 40-50 årene kan skje ting i livet som gjør at den ene er utro.[/quote'] Det er klart. Man skal aldri si aldri og ingen kan forutse framtiden. Men vi kan ikke gå rundt å forvente det. Jeg stoler på mannen min og han stoler på meg. Det tror jeg er kjempeviktig.
Gjest Sukkerert Skrevet 27. januar 2005 #8 Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet at kjæresten min aldri kommer til å være meg utro, med mindre han forandrer seg radikalt og blir en annen person. Føler meg virkelig som kvinnen i hans liv. Han har aldri ytret noe som minner om et ønske om å være med noen andre. Og han har aldri kysset noen andre i sitt liv. ( Vi ble sammen da vi var veldig unge). Like sikker er jeg på at jeg aldri kommer til å være utro. -Ikke bare av hensyn til ham, men like mye av hensyn til meg selv. Jeg synes den handlingen er så forkastelig at det ville gått utover selvtilliten min viss jeg gjorde noe slikt.
Lisemor Skrevet 27. januar 2005 #9 Skrevet 27. januar 2005 Er også naiv. Stoler 100 % på mannen. Men er ikke blind , så jeg følger med
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #10 Skrevet 27. januar 2005 Hovedinnlegger her. Fint å høre at noen har de samme tankene som jeg. Man oppnår jo ingenting av å bekymre seg bortsett fra dårlige nerver. Men det jeg personlig har opplevd tilsier at mange i forhold har holdningen : Det min partner ikke vet har h*n ikke vondt av. ville gjerne stolt 100% på han, men det går ikke... Nøyer meg med et par å nitti..
Gjest Den slemme Skrevet 27. januar 2005 #11 Skrevet 27. januar 2005 Jeg synes det er en fin tanke å etterleve trofasthet. Men leser dere ikke skilsmissestatistikken? Over 50 % skilles i dagens samfunn. Hvor mange av dem gjør det pga. utroskap? 50%? 70? 90? Og hvor mange ekteskap overlever utroskap men skilles av andre grunner, eller fortsetter å være gift? Det blir naivt å vente at et sidesprang aldri kan skje. Det er kanskje også dumt å binde et annet menneske til seg som om man eier han/henne? Det er kanskje derfor så mange skilles i dag? Fordi dere er naive og forventer at et sidesprang aldri skjer, og hvis det skjer, så blir det straks skilsmisse?
Gjest Sukkerert Skrevet 27. januar 2005 #12 Skrevet 27. januar 2005 Jeg synes det er en fin tanke å etterleve trofasthet. Men leser dere ikke skilsmissestatistikken? Over 50 % skilles i dagens samfunn. Hvor mange av dem gjør det pga. utroskap? 50%? 70? 90? Og hvor mange ekteskap overlever utroskap men skilles av andre grunner, eller fortsetter å være gift? Det blir naivt å vente at et sidesprang aldri kan skje. Det er kanskje også dumt å binde et annet menneske til seg som om man eier han/henne? Det er kanskje derfor så mange skilles i dag? Fordi dere er naive og forventer at et sidesprang aldri skjer, og hvis det skjer, så blir det straks skilsmisse? Skilsmissestatistikken ligger vel fortsatt på rett under 50%? Og ikke over? Det betyr at over halvparten av dem som gifter seg holder sammen livet ut. Det er fint å tenke på.
Gjest Den slemme Skrevet 27. januar 2005 #13 Skrevet 27. januar 2005 jeg skjønner ikke hva man har i et forhold å gjøre vhsi man skal ligge med andre. Kan man ikke heller da være singel og dra på byen for OMS? Evt bare ha en knullevenn? Knullevennskap har en tendens til å utvikle seg. Enten får begge eller kun den ene sterke følelser for den andre, dvs. sterkere følelser enn de forventet på forhånd...
Belba Skrevet 27. januar 2005 #14 Skrevet 27. januar 2005 Det er IKKE naivt å stole på et annet menneske. Dersom jeg først mener jeg har god grunn til å velge å stole på noen (for det er det man må - velge å gjøre det), så tar jeg det faktisk ikke på min kappe dersom vedkommende misbruker tilliten min. Da er det ikke jeg som er naiv, men h*an som bæsjer på leggen. Vi vet aldri hva som skjer under gitte omstendigheter, eller om mange år. Det kan vi aldri vite - nok en ting vi gjerne skulle hatt, men ikke har kontroll over. Å prøve å kontrollere noe man ikke kan kontrollere, DET er kanskje mer "naivt".
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2005 #15 Skrevet 27. januar 2005 Knullevennskap har en tendens til å utvikle seg. Enten får begge eller kun den ene sterke følelser for den andre, dvs. sterkere følelser enn de forventet på forhånd... Ja, ja. Har aldri hatt noen knullevenn, men dette skal vel ikke rettferdiggjøre utroskap? (selv om jeg har skjønt at du prøver å rettferdiggjøre ditt eget...)
Gjest gjesta Skrevet 27. januar 2005 #16 Skrevet 27. januar 2005 Her også. Og jeg ser ingen grunn til å ikke stole på mannen min. Jeg også
Gjest Den slemme Skrevet 27. januar 2005 #17 Skrevet 27. januar 2005 Skilsmissestatistikken ligger vel fortsatt på rett under 50%? Og ikke over? Det betyr at over halvparten av dem som gifter seg holder sammen livet ut. Det er fint å tenke på. Det vet man ikke enda? Resten av livet vet man ingenting om. Statistikken jeg leste gjelder de som giftet seg rundt og etter 1974. Om den skilsmisseprosenten er rett under 50 % nå, var den over 50 % i fjor.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2005 #18 Skrevet 27. januar 2005 Den slemme: hva skal man i et forhold hvis man ikke er trofast? Hva er et forhold for deg?
Gjest gjesta Skrevet 27. januar 2005 #19 Skrevet 27. januar 2005 Det krever arbeid for at et forhold fungerer. Det krever tid sammen, og å sette pris på hverandre. Men om man gir blaffen, så kan det nok forekomme utroskap..
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2005 #20 Skrevet 27. januar 2005 Jeg mener at tillit er noe av det viktigste i et forhold. Og da må man også vise at man er til å stole på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå