AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hei! Har slitt med kviser i 7 år nå. Har slitt veldig med ekstremt dårlig selvtillit på grunn av dette og har prøvd alt! Har endelig fått time hos hudlege nå for å få isatretanoin og jeg håper virkelig at dette kan hjelpe meg å bli kvitt kvisene for godt! Noen som kan dele erfaringer? Pris for hele kuren og hvordan behandlingen foregår? Men mitt største spørsmål er hvor lang tid det tar før huden blir bedre. Jeg er veldig forberedt på at huden blir verre før den blir bedre, men når blir det verre og hvor lang tid tar det før det blir bedre? Er så og si ALLTID tørr på leppene så er veldig forberedt på at dette kan bli enda verre, så har dere noen gode fuktighetskremer og produkter for tørre lepper og anbefale? Anonymkode: d9c5e...328
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Det er en egen tråd for dette. Jeg takket nei til den typen behandling. Den kan fjerne kvisene men den kan og skade og ødelegge kroppen din for all fremtid. Det er ikke den kuren verdt uansett hvor mye kviser du har. Antibiotikabehandling er da en bedre løsning. Anonymkode: 7c1cd...8c4
heiheiheiheihei Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Har som sagt prøvd alt, inkludert antibiotikakur.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Jeg har tatt kuren etter to mislykkede kurer med Tetracyclin. Husker ikke prisen, lurer på om en måned kostet ca 400kr? Jeg gikk på kuren fra august til mai. Leppene mine ble svært tørre og det var kun ACO lypsyl fra apoteket som hjalp. Ellers ingen bivirkninger. På apoteket selger de hudpleieprodukter beregnet på hud som gjennomgår kuren. Jeg hadde MYE kviser i ansiktet, på ryggen og på brystet. Nå er det 6 år siden kuren og det dukker opp en kvise av og til. Men da en liten en og ikke slik som det var. Gikk tre år etter kuren før jeg fikk første kvisen. Jeg er svært glad for at jeg tok den kuren. Livet uten kviser er langt bedre enn livet med! Lykle til :-) Anonymkode: 502ce...c16
Djungelvrål Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 Sønnen min brukte det og slet veldig med tørre lepper, munn og tørr og kløete hud på kroppen. I tillegg var han endel kvalm, spesielt i forbindelse med måltider. Veldig mange får også vonde og stive ledd. Den urene huden hans kom tilbake etter få måneder, men er enda ikke fullt så ille som den var. Det er svindyrt (30-35 kr dagen) og effekten holder ikke. Så jeg vet ikke jeg.
Djungelvrål Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er en egen tråd for dette. Jeg takket nei til den typen behandling. Den kan fjerne kvisene men den kan og skade og ødelegge kroppen din for all fremtid. Det er ikke den kuren verdt uansett hvor mye kviser du har. Antibiotikabehandling er da en bedre løsning. Anonymkode: 7c1cd...8c4 Hvordan kan kuren skade og ødelegge kroppen for all fremtid??
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 På 13.11.2017 den 20.43, Mystix skrev: Hvordan kan kuren skade og ødelegge kroppen for all fremtid?? Fordi det er A-vitamin i høye doser. Du kan få mage/tarmproblemer, utslett og eksem på huden, dårligere syn og avhengig av hvilken lege du spør så er det alt fra 6mnd til 1 år hvor du ikke kan bli gravid også ETTER at du er helt ferdig med kuren fordi det sitter igjen i kroppen en stund. Mange av disse negative symptomene går bort når du er helt ferdig med kuren for veldig mange, men for noen så blir de aldri kvitt symptomene og må leve resten av livet med irritabel tarm eller andre bivirkninger. Du finner mange som skriver om dette på nettet både på norske og engelske forum. Det er en grunn til at isotretinoin blir kalt en «hestekur» fordi den er kjempesterk mot kroppen. Og det er derfor kun de som har akne som ikke går bort og som er mange/store/etterlater masse arr som denne kuren er ment til. Jeg har fått tilbud om denne kuren av 3 forskjellige leger enda jeg bare hadde småkviser men jeg takket nei. Det funket mye bedre å bruke pengene på å dra til hudpleier et par ganger i måneden. Jeg gikk faktisk og hentet pillene på apoteket men når jeg satte meg og leste på pakningsvedlegget så kastet jeg den. Jeg turte ikke putte det i min kropp. Det som fjernet kvisene 100% for alltid var når jeg ble gravid. Da fikk jeg plutselig ingen kviser, og nå ett år etterpå har jeg fortsatt ingen kviser. Det er hormonene som gjør det. Liten trøst men.. Anonymkode: 4d253...69b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 På 13.11.2017 den 20.43, Mystix skrev: Hvordan kan kuren skade og ødelegge kroppen for all fremtid?? Det mest alvorlige er leveravikt. Uten lever kommer du ikke langt. Du får heller ikke transplantert ny lever etter en slik kur, for å sette ting på spissen. En annen ting er leddsmerter som gjør folk nesten invalide for resten av livet. Som ab over her har svart deg søk på nettet og du finner like mye negativt som positivt/at kvisene forsvinner på nettet. Det andre er den terratogene effekten og det faktum at blir du gravid så må du ta abort,, uten noen diskusjon. Får du senere et barn med skader så vil du for resten av livet spørre deg hva du kunne og eller burde gjort annerledes. Lander du da ned pa at muligheten for at kuren du har brukt kan ha en sammenheng, hva da? Dette er en kur mange forherliger, der bivirkningene på sikt blir skjøvet under teppet. Diane er og en røff kur, men en langt mindre røff kur det samme er kontinuerlig antibiotikakur eller lysbehandling på en hudlegeklinikk. Folk gjør som de selv vil, men de bør og være obs på at dette ikke bare er en vidunderkur mot kviser. Mange tørr heller ikke si i fra om negative erfaringer. Prisen er og heftig. Du bør i det minste lese felleskatalogteksten før du tar en endelig avgjørelse. https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/isotretinoin-orifarm-orifarm-generics-560319 Anonymkode: 7c1cd...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå