Gå til innhold

Seriøst, er dette lov? Kastet ut av konsert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med angst og blir derfor av og til veldig vimsete/fnisete når jeg prater med andre. For en stund siden skulle jeg på konsert, men en av vaktene utenfor lokalet trodde faen meg jeg var full pga dette og ville ikke slippe meg inn. Jeg prøvde å forklare situasjonen men han trodde ikke på meg. Jeg krevde å få prate med en annen, og det ble gjort en deal om at jeg kom inn så lenge jeg ikke kjøpte alkohol. Jeg kjøpte en øl, de så meg og jeg ble kastet ut av konserten.. Synes hele greia var veldig merkelig. Jeg er voksen og burde få lov til å drikke på en konsert uten å bli kastet ut? Hva er grunnen til at de er så strenge på dette? Er det fordi de tror jeg er mer utsatt for å bli utnyttet fordi jeg er ung kvinne eller noe? Synes hele opplevelsen var rar 

Anonymkode: 2a81d...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ble kastet ut fordi du brøyt avtalen mellom dere om å ikke kjøpe alkohol. 

• Liker 14
Skrevet

De trodde du var drita og så deg med øl. Du sa jo at du ikke skulle kjøpe alkohol.

Anonymkode: 7aa46...070

• Liker 9
Skrevet

Hvis du oppfører deg som om du er full, så oppfatter de det sånn. Det er ikke lov å selge alkohol til berusete personer, derfor reagerte de på at du kjøpte øl.

Skjønner det var en veldig rar og dum greie for deg. Hva med å ha med legeerklæring en annen gang, så slipper du å bli kastet ut.

• Liker 6
Skrevet

Fordi du er fnisete.

Anonymkode: 0e864...5eb

Skrevet

hvis de serverer noen som er overstadig beruset mister de skjenkebevillingen - altså de går konkurs.
de trodde du var overstadig beruset og er pålagt å ikke servere deg alkohol. Men, de lot deg komme inn på det premisset av du ikke drakk alkohol, noe du brøt.

du er en idiot og fortjente å bli kastet ut.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De trodde du var drita og så deg med øl. Du sa jo at du ikke skulle kjøpe alkohol.

Anonymkode: 7aa46...070

Men det er jo plenty med folk som drikker seg fulle på konserter? 

Anonymkode: 2a81d...476

Skrevet

Fordi de har mye makt og mulighet til å kaste deg ut vel. Du valgte å bryte avtalen dere hadde om at du ikke skulle kjøpe alkohol. 

Anonymkode: 174d5...36a

Skrevet

De har strenge regler å forholde seg til, dersom de blir tatt i å servere alkohol til berusede mennesker kan de miste bevillingen. De gjør altså bare jobben sin.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Hvorfor kjøpte du alkohol hvis dere gjorde en avtale om at du ikke skulle gjøre det?

Skrevet

Du brøt kriteriet dere hadde satt for at du skulle få være der. 
Utesteder og konsertarena er private steder, dem kan nekte hvem som helst inngang, og kaste ut hvem som helst, så lenge det ikke går under diskriminering, så ja, dem er ved sin fulle rett til å kaste deg ut. Hadde du villet se konserten så skulle du vært glad for å slippe inn, og holdt deg til vann/brus. 

Anonymkode: d602e...f8b

Skrevet

De er vel redd for at du skal besvime eller noe.

Anonymkode: b0165...a2b

Skrevet

Fordi du var teit og barnslig. Hold deg til avtaler, og ta med legeerklaring dersom du oppfører deg unormalt pga sykdom.

Anonymkode: 7ddac...e40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...