Gå til innhold

Hvor dyr jakke bør jeg kjøpe til min 15-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette bare for å krangle? Tror du ikke vedkommende har klær de kan bruke frem til salget?

Anonymkode: 44118...d82

TS her

Og nei, hun har faktisk ikke det. Den gamla vinterjakka var for liten og er allerede gikk bort til fretex, så da må hun evt gå med en tynn dunjakke ment for sen-vår eller tidlif høst helt fram til etter jul.

Anonymkode: a97a0...032

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke 2000 kr er spesielt dyrt for en god vinterjakke. Ville kjøpt det til min datter  

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er jo en lett parkas og en sportsjakke - tviler på at man holder seg varm med disse når man venter på bussen i 10 minus.

Anonymkode: 3334e...781

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne fint kjøpt meg en jakke til 2000 som 15-åring hvis jeg hadde prioritert det. I stedet kjøpte jeg billige jakker og frøs rumpa av meg. Som student kjøpte jeg en jakke til 3500 kr og ENDELIG kunne jeg holde varmen. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det for mange år siden. Vi bor i et kaldt land og varme jakker koster. 

Anonymkode: 79ea9...9db

• Liker 5
Skrevet

Minst 4000kr. Barna må jo få skikkelig klær av kvalitet.

Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Minst 4000kr. Barna må jo få skikkelig klær av kvalitet.

Jeg har problemer med å skjønne om dette er tull eller ikke

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en 15-åring her i huset som trenger ny vinterjakke, og spør om hun kan få en spesiell som koster ca 2000kr. Selv synes jeg det er litt i overkanten for en jakke, men hvis det er god kvalitet så er det vel kanskje ikke så ille? Vi har helt gjennomsnittlig økonomi, men ønsker ikke å gi henne alt hun peker på. (Det er jeg som skal betale, ikke henne). Hvor dyr jakke kjøper dere til deres 15-åring?

Nei vettu hva! Det hadde jeg aldri gjort. Det finnes uttallige gode, varme og fine vinterjakker til mye billigere penge altså! Som varmer like godt som en dyr, om ikke bedre..

Hun er 15 år, hun kan vel bruke egne penger om hun ønsker å kjøpe dyre ting? Ikke la henne bli vant til å få, få og få, dyre ting. Skal hun ha noe dyrt, kan hun jammen meg bruke sine egne penger. Jobbe for eksempel, for å tjene inn til det hun ønsker seg..

Jeg hadde kjøpt jakke til min datter, men aldri til en som koster 2000 kr. Det måtte hun selv ha spart til.. 

• Liker 1
Skrevet

Min har svea-jakke. Hun er snart 17,men har hatt jakka i nærmere 4 år. Like fin!

Anonymkode: 61a29...63e

• Liker 4
Skrevet
20 minutes ago, AnonymBruker said:

TS her

Og nei, hun har faktisk ikke det. Den gamla vinterjakka var for liten og er allerede gikk bort til fretex, så da må hun evt gå med en tynn dunjakke ment for sen-vår eller tidlif høst helt fram til etter jul.

Ok, så ikke dine kommentar, ts.

Anonymkode: 44118...d82

Skrevet

Jeg kjøpte jakker og klær når jeg var i den alderen selv fordi jeg flyttet ut og jeg spanderte på meg dunjakke til 3500 og skalljakke med for i til 2000 som mine vinterjakker... syns det høres helt greit ut med 2000, mine jakker er like fine på andre og tredje året, trenger kun ny impregnering og så er de vanntette igjen 😊 klær koster, og det å ha kvalitetsklær koster ihvertfall. De jakkene jeg vet om som koster under 1000lappen er de man får kjøpt på hm og cubus eller vanlige skalljakker som ikke er like varme og heller ikke varer like lenge. Men så skal det sies at jeg bor langt nord og der er man nødt til å ha varme klær som varer

Anonymkode: 9275f...cdc

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville kjøpt jakka uten betenkeligheter om økonomien ellers gav rom for det, utvilsomt. Jeg ville også forsøkt få det til om det betydde litt omprioriteringer ellers, men jeg ville ikke som enkelte kjøpt for "enhver pris" fordi alle andre har.. 

Slik du legger det frem TS syns jeg ikke det er noe særlig å kvi seg for :) la jenta di få jakka hun ønsker seg med god samvittighet.

• Liker 4
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Jeg betalte akkurat 1400 for en vinterdress til 2 åringen min. Den er for stor og skal vare et par år. Synes 2000 er innafor. Så mye vokser ikke en 15 år gammel jente at jakken ikke burde holde noen pr om det er en skikkelig vinterjakke.

Skrevet

Er helt sjokkert over hvor mye folk bruker på klær! Jeg har ikke og kommer ikke til å kjøpe en ytterjakke til 2000 kr, til én person. Så til hele familien så er det 8000 i bare jakker, nei det går ikke. Det meste jeg har brukt på ytterjakke er 700 kr, men 500 er relativt lett å finne. Og dette er jakker som holder varmen. Hverken jeg eller barna fryser.  

Men for all del, sikkert en flott jakke. 

Anonymkode: b5676...6ac

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt sjokkert over hvor mye folk bruker på klær! Jeg har ikke og kommer ikke til å kjøpe en ytterjakke til 2000 kr, til én person. Så til hele familien så er det 8000 i bare jakker, nei det går ikke. Det meste jeg har brukt på ytterjakke er 700 kr, men 500 er relativt lett å finne. Og dette er jakker som holder varmen. Hverken jeg eller barna fryser.  

Men for all del, sikkert en flott jakke. 

Anonymkode: b5676...6ac

Det er jo ikke sånn at man trenger å kjøpe vinterjakke hvert år. Jeg kjøper heller én dyr skikkelig vinterjakke som ser bra ut, sitter godt og som er allsidig(vannavstøtende, vindtett etc) i god kvalitet som varer i flere år. «Fashion»jakker er noe annet. De kan godt være rimeligere. Men en solid vinterjakke som tåler norsk iskald vinter er jeg villig å betale litt for.

Skrevet

Hvilken jakke er det, TS? Jeg trenger jakke selv, men har ikke funnet noen varme OG fine😊

Anonymkode: d81fa...493

Skrevet

Det er jo snart Black Friday salg om du kan vente. Kan jo hende jakken hun kunne tenkt seg kommer på tilbud. :handle:

Anonymkode: 16258...c76

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo snart Black Friday salg om du kan vente. Kan jo hende jakken hun kunne tenkt seg kommer på tilbud. :handle:

Anonymkode: 16258...c76

Den er allerede på tilbud, redd for at den allerede er utsolgt før jeg rekker å komme meg til senteret i morgen 😬

• Liker 2
Skrevet

2000,- er ikke mye for en vinterjakke dersom den er av god kvalitet. 

Brukte 1800,- på vinterdressen til 1,5-åringen vår, og den kommer jo ikke til å passe en gang til neste år. 

Anonymkode: c2835...859

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...