Million Skrevet 13. november 2017 #21 Skrevet 13. november 2017 Jeg kjøpte en Bergans jakke til 1800,- kr til min 16-åring i fjor. Synes det var helt innafor. Bergans er bra kvalitet og han bruker den mye. 2
Gjest Solsmil Skrevet 13. november 2017 #22 Skrevet 13. november 2017 Om jakken er av god kvalitet, tenker jeg at det er ok. Men det forutsetter at den faktisk er av god kvalitet. Hvilket merke er dette? Mange jakker kan se varme ut, uten at de nødvendigvis er det. Det er viktig å undersøke hvilken type fyll/isolasjon som er brukt. Både dun og primaloft (syntetisk) er bra, men er fyllet laget av mest polyester, så kan du ikke forvente at den holder henne varm, uansett hvor varm den ser ut, eller hvor mye den koster.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #23 Skrevet 13. november 2017 2000 er virkelig ikke dyrt for en vinterjakke. Anonymkode: bc070...7fd 6
Gjest Allis Skrevet 13. november 2017 #24 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fint og utfyllende svar. Hun er som sagt ikke opptatt av merker, og det dyreste «klesplagget» hun eier er et par sko til 1400kr som hun har brukt i snart tre år, og hun er ikke ferdig med de enda. Hun fikk heller ikke bunad til konfirmasjon. Men samtidig er jeg enig i at hun ikke skal venne seg til dyre klær, selv om jeg ikke tror det er noen fare. Anonymkode: a97a0...032 Om hun har brukt de samme skoene i 3 år er hun jo åpenbart ganske flink til å ta vare på tingene sine, og da hadde jeg nok tenkt annerledes når hun først spurte om noe. Kanskje dette kan være noe hun får nettopp med den begrunnelse at hun er ganske nøktern, og at det "fortjener" belønning når en først har mulighet. Jeg er ikke spesielt restriktiv selv sånn egentlig, og kommer sikkert til å sponse ditt og datt når barna eventuelt studerer om jeg har mulighet. Men det kommer så an på innstillingen og holdningen til ungene - det kan jo ikke komme som resultatet av at "mamma og pappa bare betaler". Bruker hun sko 3 år på rad er hun åpenbart i nøkternkategorien, og kan helt fint få dyrere ting tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #25 Skrevet 13. november 2017 10 minutter siden, Allis skrev: Om hun har brukt de samme skoene i 3 år er hun jo åpenbart ganske flink til å ta vare på tingene sine, og da hadde jeg nok tenkt annerledes når hun først spurte om noe. Kanskje dette kan være noe hun får nettopp med den begrunnelse at hun er ganske nøktern, og at det "fortjener" belønning når en først har mulighet. Jeg er ikke spesielt restriktiv selv sånn egentlig, og kommer sikkert til å sponse ditt og datt når barna eventuelt studerer om jeg har mulighet. Men det kommer så an på innstillingen og holdningen til ungene - det kan jo ikke komme som resultatet av at "mamma og pappa bare betaler". Bruker hun sko 3 år på rad er hun åpenbart i nøkternkategorien, og kan helt fint få dyrere ting tenker jeg Ja, enig. Anonymkode: a97a0...032 1
Kontormus Skrevet 13. november 2017 #26 Skrevet 13. november 2017 2000 kr er helt ok. Høres ikke ut som om hun vil kreve å få ny neste vinter. Liker hun jakken godt, så gled henne med den! 3
Meadow Skrevet 13. november 2017 #27 Skrevet 13. november 2017 Jeg synes datteren din virker fornuftig, og skal man ha en skikkelig jakke som varer noen år så er ikke 2000 urimelig. Så hvis dere har råd, synes jeg det er helt greit.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #28 Skrevet 13. november 2017 Dyre klær er bra om det er kvaliteten og det at man liker plagget man går etter, da har man jo plagget lenge. Om det er et innfall og fordi "alle andre har det" er det mindre økonomisk. Har kjøpt altfor mye billig selv, det er ikke spesielt økonmisk det heller om det ikke varer og man ikke liker det spesielt godt. Siste vinterjakken jeg kjøpte var litt over 1000 på salg, den før der betalte jeg 100 svenske for, det er nesten 10 år siden og jeg har gått med den siden. Syns det er lettere å finne klær i Sverige. Anonymkode: 44118...d82
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #29 Skrevet 13. november 2017 Venter dere til etter jul, kan du få den til halv pris. Kanskje mindre. Kjøper ikke klær til full pris. Overpriset klær fra Kina. Derfor kjøper jeg etter jul, også med tanke på neste vinter. Det samme gjør jeg med sommerklær Anonymkode: 52712...919
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #30 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venter dere til etter jul, kan du få den til halv pris. Kanskje mindre. Kjøper ikke klær til full pris. Overpriset klær fra Kina. Derfor kjøper jeg etter jul, også med tanke på neste vinter. Det samme gjør jeg med sommerklær Anonymkode: 52712...919 Hun trenger noe å ha på seg fram til jul Anonymkode: a97a0...032 9
GammelKaktus Skrevet 13. november 2017 #31 Skrevet 13. november 2017 Synes ikke 2000 er så mye for en vinterjakke jeg. Min kostet 2000 og sønnen min sin 1600. Synes det er helt ok pris å betale for skikkelige jakker. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #32 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.xxl.no/five-seasons-monterosa-jacket-skijakke-dame/p/1136033_2_style https://www.brandsdal.no/product/3087173?gclid=CjwKCAiAoqXQBRA8EiwAIIOWshX41gM-cU5qwnBqgqaGYdbc3s-0QzHLzCdR71bOJDx-9Y8IV73YXBoCfYgQAvD_BwE Anonymkode: 69eb9...93e Disse er jo ikke varme i det hele tatt, den ene er en skijakke og den andre er en parkas med tynt for. TS datter skal ha en vinterjakke. Anonymkode: d81fa...493 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #33 Skrevet 13. november 2017 Jeg ville kjøpt en av disse: Helsport har også flere andre fine og gode varme jakker (som jeg ønsker meg) til en uslåelig pris, ettersom de selger ut klær pga at de slutter å produsere klær http://www.helsport.no/outlet/klaer F.eks denne: (satt ned fra 1999,- til 595,- i fargen svart i str S og M) http://www.helsport.no/fimbul-thermoguard-dame Anonymkode: 1a9a9...bdb 1
ViljaH Skrevet 13. november 2017 #34 Skrevet 13. november 2017 Jeg hadde kjøpt jakken til 2000 dersom den er av god kvalitet med skikkelig fôr, som dun. En slik jakke kan hun lett ha i 5-10 år om hun ikke endrer størrelse. Jeg synes ikke noe om å kjøpe billige jakker av dårlig kvalitet om man har råd til en skikkelig jakke. Men jeg hadde samtidig aldri giddet å kjøpe jakke til 8000 som parajumpers. 3
herremann Skrevet 13. november 2017 #35 Skrevet 13. november 2017 2000 for en bra vinterjakke er ikke mye. men en forutsetning for at hun får en slik jakke er at hun tar godt vare på den. personlig går jeg ofte innom sport outlet osv for å finne rabatterte varer. kan finne mye bra der for en god penge. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #36 Skrevet 13. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville kjøpt en av disse: Helsport har også flere andre fine og gode varme jakker (som jeg ønsker meg) til en uslåelig pris, ettersom de selger ut klær pga at de slutter å produsere klær http://www.helsport.no/outlet/klaer F.eks denne: (satt ned fra 1999,- til 595,- i fargen svart i str S og M) http://www.helsport.no/fimbul-thermoguard-dame Anonymkode: 1a9a9...bdb Hun skulle helst hatt en parkas som dekker rumpa, ingen av disse gjør set unntatt én (som koster mer enn den hun opprinnelig har lyst på) Anonymkode: a97a0...032 2
herremann Skrevet 13. november 2017 #37 Skrevet 13. november 2017 30 minutes ago, AnonymBruker said: Venter dere til etter jul, kan du få den til halv pris. Kanskje mindre. Kjøper ikke klær til full pris. Overpriset klær fra Kina. Derfor kjøper jeg etter jul, også med tanke på neste vinter. Det samme gjør jeg med sommerklær Anonymkode: 52712...919 så barnet ditt må gå å fryse i 6-8 uker pga du kun handler klær på salg? må minne deg på at det allrede nå er -15c flere plasser i Norge, og kaldere skal det bli. 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #38 Skrevet 13. november 2017 2 minutes ago, herremann said: så barnet ditt må gå å fryse i 6-8 uker pga du kun handler klær på salg? må minne deg på at det allrede nå er -15c flere plasser i Norge, og kaldere skal det bli. Er dette bare for å krangle? Tror du ikke vedkommende har klær de kan bruke frem til salget? Anonymkode: 44118...d82 5
NewInTown Skrevet 13. november 2017 #39 Skrevet 13. november 2017 Det er helt grei pris for en jakke. Det er helt vanlig i dag.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #40 Skrevet 13. november 2017 Kr 2000,- er mye mer enn jeg kunne brukt på en jakke. Jeg kjøper bestandig på salg, og har aldri betalt mer enn 500,- for gode og varme vinterjakker i super kvalitet som er minst like holdbar og varm som disse dyre jakkene. Anonymkode: 1a9a9...bdb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå