AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Har dere tenkt på at det kan være dere selv som er roten til at svigers blir mugne? Dere kan jo ha en utstråling som sier "jeg har allerede bestemt meg for at svigermor er ei hurpe". Anonymkode: 4babf...a50 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Å nei, jeg er ikke en sur svigermor bare for å oppklare i det med en gang. Jeg selv er bare 26. Men ser så mange tråder om fæle svigerforeldre her. Spesielt svigermødre! Anonymkode: 4babf...a50
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 du mener fæle svigermødre ? Anonymkode: 95d14...a42 1
Gjest yeans Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Det har sin naturlige årsak. Fæle barn blir fæle voksne og dårlige foreldre som i sin tur blir fæle besteforeldre, svigerforeldre og gretne gamle kjerringer og menn. Hadde disse innsett i ung alder at de selv må oppføre seg og lære seg bedre holdninger og ikke å kritisere, dømme og kreve at alle andre skal måtte tåle spetakkelet de lager så hadde det ikke blitt klaget på her inne og andre steder.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 Tror det finne vel så mange fæle, svigerdøtre med stor eietrang. Anonymkode: 84a9d...0f7 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror det finne vel så mange fæle, svigerdøtre med stor eietrang. Anonymkode: 84a9d...0f7 Ja er det jeg mener. Men det er jo så klart ingen her inne som vil innrømme at de i starten var ei bitch mot svigermor 😶 Anonymkode: 4babf...a50 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: du mener fæle svigermødre ? Anonymkode: 95d14...a42 Ja man hører kanskje ikke så mye om fæle svigerfedre 🤔 Anonymkode: 4babf...a50
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #8 Skrevet 13. november 2017 Det finnes så klart både fæle svigermødre og fæle svigerdøtre, og de kan eksistere uavhengig av hverandre. Man går jo ikke inn her for å opprette en tråd om hvor fantastisk svigermor man har, men heller hvis man har et problem med sin Anonymkode: caa5b...e5c 3
altflyter Skrevet 13. november 2017 #9 Skrevet 13. november 2017 Jeg tror ikke man på magisk vis blir fæl over natten bare fordi man blir svigerforeldre Det jeg tror er rett og slett at når man får en svigerfamilie, får man en ny familie å forholde seg til. Deres vaner og måter å gjøre ting på som gjerne er ulik det man er vant til i sin egen familie. Svigers er familien til det mennesket du omgås mest, noe som ofte innebærer at svigerfamilien også vil være mye i ens liv. Alle mennesker kan bli slitsomme når man kommer veldig tett på hverandre, og det er viktig å tenke på at man ikke kan velge svigerfamilien sin på samme måte som man velger venner og partner. Jeg tror kanskje man har en slags forventning om at svigermor skal tenke på samme måte som ens egen mor. Når det ikke skjer, blir man kanskje skuffet og usikker. Min svigerfamile er en veldig annerledes familie enn min egen, men jeg er veldig glad i dem og syntes de er flotte mennesker. Likevel merker jeg noen ganger at jeg syntes de har en underlig måte å være på. Ikke fordi de gjør eller sier noe feil, men fordi de er annerledes enn det jeg er vant til 5
Arabella Skrevet 13. november 2017 #10 Skrevet 13. november 2017 Men noe jeg synes er besynderlig, er at det er mannens foreldre, mor spesielt, som blir noen fæle monstere, svigermonster som vi har sett dem omtalt flere ganger på KG. Svigerdøtres foreldre hører vi fint lite om. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #11 Skrevet 13. november 2017 Tror noen svigermødre ikke takler at nå er det en annen dame som er nr.1 i sønnens liv. Tror neppe dette gjelder mange, jeg tror de aller fleste svigermødre er hyggelige og greie mot sin svigerdatter. Anonymkode: 6fb65...b61 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 Håper dere tenker tanken dere småbarnsforeldre/ungdomsforeldre at en vakker dag, så er du "trommehvirvel" svigermor! Anonymkode: ce606...db2 1
Arkana Skrevet 13. november 2017 #13 Skrevet 13. november 2017 Jeg tenker at det alltid er to sider av samme sak. Det er nok sjelden det er bare svigermors skyld at forholdet mellom henne og svigerdatter er dårlig. Man er to om et forhold. Og husk på at du også blir svigermor en gang så tenk litt over hvordan du selv vil ønske å bli behandlet og snakket om. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 13. november 2017 #14 Skrevet 13. november 2017 Min svigermor er egentlig snill og elsker sine barn og den utvidete familien i form av meg fx. Men hun er syk og pga det terroriserer hun alle rundt seg. Etter 20 år sier jeg ikke "stakkars syke damen" når hun går løs på sønnen min. Jeg pakker og drar med beskjed om at "du rører ham aldri igjen!" Nå skal det sies at min mor, min manns svigermor, også kan være en håndfull... 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #15 Skrevet 13. november 2017 46 minutter siden, Arkana skrev: Jeg tenker at det alltid er to sider av samme sak. Det er nok sjelden det er bare svigermors skyld at forholdet mellom henne og svigerdatter er dårlig. Man er to om et forhold. Og husk på at du også blir svigermor en gang så tenk litt over hvordan du selv vil ønske å bli behandlet og snakket om. Hvorfor skulle det være så sjelden? Du vet, det finnes mennesker som er rett ut vanskelige og fæle. Noen av disse er også svigermødre. Hvis den ene parten oppfører seg jævlig, så er man ikke «to om et forhold». Vet om nok av eksempler på slike svigermødre, min egen farmor inkludert. Anonymkode: caa5b...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #16 Skrevet 13. november 2017 Jeg lurer litt. Hva er det konkret som gjør at enkelte mener at svigmødrene deres er så fæle. Hva er det de gjør som er så fælt? Jeg lurer for jeg er i ferd med å bli svigermor selv og ønsker å ha et godt forhold til min svigerdatter. Kan jeg få noen tips om hva jeg bør/ikke bør gjøre? Anonymkode: 6fb65...b61 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #17 Skrevet 13. november 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt. Hva er det konkret som gjør at enkelte mener at svigmødrene deres er så fæle. Hva er det de gjør som er så fælt? Jeg lurer for jeg er i ferd med å bli svigermor selv og ønsker å ha et godt forhold til min svigerdatter. Kan jeg få noen tips om hva jeg bør/ikke bør gjøre? Anonymkode: 6fb65...b61 Det viktigste er vel å forsøke å akseptere at din sønn er et voksent menneske som har valgt å være sammen med et annet voksent menneske, og at de to sammen tar beslutninger uavhengig av dine meninger og verdier. Manglende aksept for dette virker som grunnlaget for mange svigerkonflikter. Anonymkode: ca386...27e 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #18 Skrevet 13. november 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt. Hva er det konkret som gjør at enkelte mener at svigmødrene deres er så fæle. Hva er det de gjør som er så fælt? Jeg lurer for jeg er i ferd med å bli svigermor selv og ønsker å ha et godt forhold til min svigerdatter. Kan jeg få noen tips om hva jeg bør/ikke bør gjøre? Anonymkode: 6fb65...b61 Kritiserer barneoppdragelsen, favoriserer sitt eget barn til det urimelige, lover barnebarna ting som ikke gjennomføres, kritiserer utseende og væremåte, kritisere hjemmet til svigerdatter/sønn. Her misliker min mann svigerfar, altså min far. Det forstår jeg veldig godt. Han er en meget spesiell og vanskelig mann. Jeg misliker svigermor. Hun er rett og slett psykisk ustabil. Han er enig i det. Jeg tror svigerforeldre kan være både fæle og fine. Min ex sine foreldre var fantastiske. Elsket dem, og da det ble slutt med eksen var det dem det var mest trist å °miste° Anonymkode: ea76d...631 1
Kontormus Skrevet 13. november 2017 #19 Skrevet 13. november 2017 Kvinner er ekstremt territorielle når det kommer til familie, og ser på seg selv som enerådende når det gjelder barn, og hvem de skal omgås. Svigerdatteren tendenserer til å kreve at partneren setter henne først, og gjerne ta avstand til mor. Egen mor derimot, har godkjennelse til å påvirke familiestrukturen i større grad. Det er altså den generelle holdningen til kvinnenes svigermor som er problematisk. Selv om det nok finnes svigermødre som bare er helt umulige. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #20 Skrevet 13. november 2017 Tråder på forumet tenker jeg er naturlig. Om for eksempel mor mi hadde villet servere koteletter på julaften, så hadde jeg ikke laget en tråd om det. Jeg hadde sagt at hallo, er du rar. Da kan du sette deg i sofaen så skal jeg fikse julemat som du takler lukten av. Svigerforeldre kan være vanskeligere å kommunisere med, samt er man ikke like samkjørte og godt kjent med dem, så da er det ofte behov for råd ved uenigheter. Jeg har mye hyppigere uenigheter og krangler med min mor enn min svigermor. Men det er konfliktene med min svigermor jeg ofte trenger å lufte tankene om. Fordi min mor bare svarer jeg. Selv om det nå er i en sinna tone. Anonymkode: fd910...100 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå