AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Vi vil ikke. Vi har snakket om det her hjemme, men det er ikke ønsket av noen av oss. Hun maser veldig og ønsker et løfte om julefeiring hos dem. Det er ikke aktuelt å feire jul der og masingen begynner å bli litt i overkant intens. Er det innenfor å vente med besøk helt frem til romjulen? Anonymkode: 29a76...6c1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 feir jul med de, Anonymkode: e58da...270 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: feir jul med de, Anonymkode: e58da...270 Nei, det er ikke aktuelt. Anonymkode: 29a76...6c1 1
Tibbie Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor Er det noe personlig mot henne, eller kan dere invitere hun til dere? : ) Du får bare ta masinga som et kompliment!
Fashionistaen Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen 10
Cata Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Så lenge både du og mannen din (evt. samboeren din) ønsker det samme så kan dere selvsagt feire jul i eget hjem. Det er ingen lov som sier at man MÅ feire med foreldre om man ikke ønsker det. At dere drar på besøk i romjulen holder i massevis. 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor Er det noe personlig mot henne, eller kan dere invitere hun til dere? : ) Du får bare ta masinga som et kompliment! 4 minutter siden, Fashionistaen skrev: Da har du i grunn allerede bestemt deg og du vil bare ha en bekreftelse på at det du tenker er riktig? Hvorfor er det ikke aktuelt? Er forholdet mellom dere komplisert? Må de feire jul alene eller har de noen andre som skal være sammen med de? Synes det er vanskelig å gi et råd om hva som er riktig og galt når du gir så lite informasjon. Vi har bestemt oss. Vi er bare lei masingen og vurderer å la være å besøke dem før romjulen. Det skrev jeg også i ts-innlegget. Det er mange grunner. De første er rent praktiske. De bor langt unna, så vi må sove over og stresse med lang kjørevei med små barn for å rekke selskap 1. juledag, vi jobber begge flere av helligdagene i julen og trenger derfor dagene litt rolige og vi synes det masete å reise med små barn og være der når ingenting er tilrettelagt for barna (de spiser middag kl 19 og vil åpne gaver etterpå). En annen del av det er min familie. Jeg vil gjerne feire med dem og de bor nærmere. Til slutt er det også flere grunner knyttet til henne som person. Der er det mest min mann som sliter om dagen. Hun har ikke vært noe årets mamma noe år noen gang for å si det pent. Hun har også en lei tendens til å lage drama på feks julaften, familiesammenkomster. Den absolutt siste grunnen er at de inviterer gud og hvermann på julaften. Det er ikke uvanlig når vi er der at vi blir introdusert for vilt fremmede mennesker, selv på julaften. Jul er familietid for meg, og mannen min er også helt enig i dette. Anonymkode: 29a76...6c1
Kontormus Skrevet 13. november 2017 #8 Skrevet 13. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bestemt oss. Vi er bare lei masingen og vurderer å la være å besøke dem før romjulen. Det skrev jeg også i ts-innlegget. Det er mange grunner. De første er rent praktiske. De bor langt unna, så vi må sove over og stresse med lang kjørevei med små barn for å rekke selskap 1. juledag, vi jobber begge flere av helligdagene i julen og trenger derfor dagene litt rolige og vi synes det masete å reise med små barn og være der når ingenting er tilrettelagt for barna (de spiser middag kl 19 og vil åpne gaver etterpå). En annen del av det er min familie. Jeg vil gjerne feire med dem og de bor nærmere. Til slutt er det også flere grunner knyttet til henne som person. Der er det mest min mann som sliter om dagen. Hun har ikke vært noe årets mamma noe år noen gang for å si det pent. Hun har også en lei tendens til å lage drama på feks julaften, familiesammenkomster. Den absolutt siste grunnen er at de inviterer gud og hvermann på julaften. Det er ikke uvanlig når vi er der at vi blir introdusert for vilt fremmede mennesker, selv på julaften. Jul er familietid for meg, og mannen min er også helt enig i dette. Anonymkode: 29a76...6c1 Vel, din manns foreldre er også familie. Om du krever å ha regien på hvordan julen skal feires, så prøv nå å ta hensyn til hele familien. Og invitere fremmede bør også gå helt fint. Syns det er hyggelig at noen tar affære og inviterer noen som ellers hadde sittet alene. 14
Xanadus Skrevet 13. november 2017 #9 Skrevet 13. november 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vil ikke. Vi har snakket om det her hjemme, men det er ikke ønsket av noen av oss. Hun maser veldig og ønsker et løfte om julefeiring hos dem. Det er ikke aktuelt å feire jul der og masingen begynner å bli litt i overkant intens. Er det innenfor å vente med besøk helt frem til romjulen? Anonymkode: 29a76...6c1 Ja, selvfølgelig kan dete vente med besøk til romjulen 😀
Gjest yeans Skrevet 13. november 2017 #10 Skrevet 13. november 2017 Når dere har sagt nei og forklart hvorfor så er det bare å ignorere nye henvendelser på dette. I all hovedsak et valg din mann må ta, og ifølge deg har tatt. Så får dere vurdere om det er verdt med et romjulsbesøk. Det er ikke all familie som er verdt bryet for å si det slik.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #11 Skrevet 13. november 2017 Hvis ingen av dere vil, så er det helt innenfor å si at det kræsjer med deres planer og komme på en visitt i romjulen i stedet. Om de har andre å feire med da. Om det er en enslig mor og far uten andre barn og familie så ville jeg dratt selv om jeg ikke hadde lyst. Anonymkode: a6426...133 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 Man skal vel selvfølgelig ha lov til å takke nei til å feire jul sammen med noen, uansett hvilken del av familien det er! Vi orker heller ikke å reise bort til andre på julaften, og ønsker heller ikke feire med min mor, og det takker jeg nei til med god samvittighet. Anonymkode: 4461f...d52 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #13 Skrevet 13. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bestemt oss. Vi er bare lei masingen og vurderer å la være å besøke dem før romjulen. Det skrev jeg også i ts-innlegget. Det er mange grunner. De første er rent praktiske. De bor langt unna, så vi må sove over og stresse med lang kjørevei med små barn for å rekke selskap 1. juledag, vi jobber begge flere av helligdagene i julen og trenger derfor dagene litt rolige og vi synes det masete å reise med små barn og være der når ingenting er tilrettelagt for barna (de spiser middag kl 19 og vil åpne gaver etterpå). En annen del av det er min familie. Jeg vil gjerne feire med dem og de bor nærmere. Til slutt er det også flere grunner knyttet til henne som person. Der er det mest min mann som sliter om dagen. Hun har ikke vært noe årets mamma noe år noen gang for å si det pent. Hun har også en lei tendens til å lage drama på feks julaften, familiesammenkomster. Den absolutt siste grunnen er at de inviterer gud og hvermann på julaften. Det er ikke uvanlig når vi er der at vi blir introdusert for vilt fremmede mennesker, selv på julaften. Jul er familietid for meg, og mannen min er også helt enig i dette. Anonymkode: 29a76...6c1 Syns du har noen rare begrunnelser. Du vil til DIN familie. Dere skal i selskap 1 juledag. Bla bla.jobbe helligdager..du har ikke så mange helligdager igjen. Svigermor inkluderer andre på julaften. Så flott,men du der ikke slik på det. Du tenker deg...familie. hun har ikke vært årets mor, ser du selv hva du er nå? Du trenger ikke dra inn mye negativt for å gi en grunn. Dere må være tafatte. Lei av mas sier du. Hvorfor blir det mas? Jo pga manglende svar. Dere kunne sagt fra 1 dag: i år skal vi feire med min familie. 1 juledag skal vi bort. Besøke de først i romjulen? Skal dere ikke på førjulsbesøk å gi presang? Anonymkode: a6585...0e7 6
Gjest GoldenLioness Skrevet 13. november 2017 #14 Skrevet 13. november 2017 Så lenge dere har invitert henne til dere så ser jeg ikke problemet. Det ER mye styr med barn og greier og om forholdet er dårlig mellom mor og sønn så er ikke julaften en dag som skal være dagen å bygge opp igjen det båndet på når det går utover trivselen til alle.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #15 Skrevet 13. november 2017 52 minutter siden, Cata skrev: Så lenge både du og mannen din (evt. samboeren din) ønsker det samme så kan dere selvsagt feire jul i eget hjem. Det er ingen lov som sier at man MÅ feire med foreldre om man ikke ønsker det. At dere drar på besøk i romjulen holder i massevis. Nettopp. Før eller siden vil en familie ønske å feire i sitt eget hjem, skape egne tradisjoner for sine barn. Nå tror jeg riktignok TS vil feire med sine foreldre, så der falt det argumentet litt bort, men uansett, voksne folk bestemmer selv hvor de vil feire jul. Anonymkode: 2335d...944 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #16 Skrevet 13. november 2017 Kjøreturen til svigermoren din blir ikke kortere om dere har et godt forhold. Anonymkode: f3081...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #17 Skrevet 13. november 2017 Det er selvfølgelig også vår familie. Merkelige grunner synes jeg nå ikke det er. Hvorfor er dårlig tid, jobbing, små barn og ukjente folk på julaften dårlige grunner? Når mannen min også sliter med forholdet til sin mor blir det en belastning for han også å feire jul der. De har flere andre å feire med. De har allerede invitert minst åtte andre som vi vet om på julaften, og vi vet ikke hvem halvparten er. Ingen er alene, men par. Det er ikke julaften når det er masse andre enn familie der etter min mening. Og alt annet enn hyggelig og avslappende når man har små barn. Vi har tre under fire år. Anonymkode: 29a76...6c1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #18 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi vil ikke. Vi har snakket om det her hjemme, men det er ikke ønsket av noen av oss. Hun maser veldig og ønsker et løfte om julefeiring hos dem. Det er ikke aktuelt å feire jul der og masingen begynner å bli litt i overkant intens. Er det innenfor å vente med besøk helt frem til romjulen? Anonymkode: 29a76...6c1 Er det ikke deilig å ha en mann man kan få med seg på å dressere svigermor? Anonymkode: 27a3d...b62 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #19 Skrevet 13. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke deilig å ha en mann man kan få med seg på å dressere svigermor? Anonymkode: 27a3d...b62 Nå vet jeg ikke om du leste det jeg skrev. Mannen min har problemer som følge av oppveksten. Han går til psykolog pga henne fordi han har problemer i voksenlivet. Jeg har ikke tvunget eller mast gjennom noe. Det var i hovedsak min mann som heller ønsket å feire med min familie. Anonymkode: 29a76...6c1 3
Gjest Allis Skrevet 13. november 2017 #20 Skrevet 13. november 2017 Jeg tror du trygt kan rygge ut av denne tråden, makan til galningesvar skal man jo lete lenge etter. Dere ønsker ikke av helt legitime grunner, og da er det ingen løfter å gi. Mannen sliter psykisk på grunn av henne, og da må dere bare være klokkeklare. Nei betyr nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå