Anonym-bruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Drev og ryddet i dag og stakk meg på en spiss blyant. Ble et bittelite hull rett under negle båndet. Vasket godt med vann og såpe med en gang, og gnidde med antibac. Det jeg nå er redd for er blodforgiftning. Husker på barneskolen en som stakk seg med blyet på en passer, han måtte til lege. Er det noe å være redd for? Sitter ikke igjen noe bly i fingerern. Er som sagt redd for blodforgiftning.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Det har jeg opplevd flere ganger, jeg lever fortsatt. Anonymkode: 3def0...6e9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Hvis du får smerter eller ser at det blir misfarging fra der du stakk deg så skader det ikke å ta en legetime. Men ellers hadde jeg ikke tenkt mer over det, jeg har gjort det samme å lever i beste velgående Anonymkode: 3c1d2...6c2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg opplevd flere ganger, jeg lever fortsatt. Anonymkode: 3def0...6e9 Det er for øvrig ikke bly i blyanter, om det er det du er redd for. Anonymkode: 3def0...6e9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 Enig med innlegget over: se det an. Hvis du får hevelse, hvis det gjør vondt, hvis du får feber e.l. kontakter du lege, men dette er noe de aller fleste av oss har gjort. Det er mye større fare ved å rispe seg opp på trær eller busker i hagen eller i skogen enn ved å stikke seg i fingeren med en blyant. Husk også at «blyet» i en blyant ikke er bly, men karbon. Det er rimelig uskadelig. Anonymkode: 8c2b0...77e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Jeg kjenner også en som måtte til lege med det, fikk rød stripe oppover armen. Men det var ganske dypt, syns ikke ditt høres noe dypt ut. Det må være et lukket sår for at man skal få blodforgiftning mener jeg. Åpne sår renser man jo, eller de blør og renser seg selv, dessuten kommer det luft til som tar livet av det meste av uhumskheter. Anonymkode: bb229...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå