AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Eksen min overtok hunden vår når det ble slutt, og han fikk jobb utenlands så han ga den til sine foreldre (uten mitt samtykke vel og merke men så ble det sånn og jeg hadde ikke hjerte til å lage en krangel og ta den tilbake på den tiden, og nå har hunden vært der så lenge at den har fått en ny familie der) . Jeg kjenner de ikke veldig godt men møtte de noen ganger da vi var kjærester og fikk noen sms om at hunden hadde det fint osv månedene etter de hadde overtatt han og beskjed om at jeg bare måtte komme på besøk. De bor på andre kanten av landet så det er ikke sånn at jeg bare kan komme på besøk, men jeg har fortsatt en del hundeting hjemme som jeg tenker på å sende de. Skal jeg sende det med posten eller blåse i det? De har jo alle tingene de trenger, men jeg syns det er leit å kaste de gamle lekene til hunden og slikt. Og siden det nærmer seg jul, er det frekt å bare sende en pakke med hundeting eller bør jeg sende de en julegave også? Hvis jeg venter til over nyttår, og bare sender hundetingene, vil de tenke det er rart om de ikke fikk julekort? Jeg vil ikke komme off too strong , siden jeg knapt kjenner de, men heller ikke virke frekk på noe vis Anonymkode: aa401...f15
Atea Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Jeg ville spurt dem om de trenger noe av det du har. Hvis ikke ville jeg gitt de bort på finn.no eller solgt til en rimelig pris. Ikke send noe til hunden før det er avtalt. Hvis dere bor langt unna hverandre og den har slått seg til ro, vil den kanskje bli urolig fordi den vil kjenne igjen luktene av deg og fra sitt tidligere hjem. Et julekort ville jeg kanskje sendt, og og pose med godbiter til hunden.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Ok Ja det er kanskje sånt man må avtale på forhånd og ikke bare sende helt uten videre Angående kort, kan jeg da sende et bilde av meg og hunden, sammen med et bilde av eksen og hunden, sammen med julekortet, eller blir det teit å sende med noe bilde av meg? (De ser på meg som sin svigerdatter fremdeles, og det er ikke umulig at jeg og eksen blir sammen på et senere tidspunkt når hans jobbsituasjon er anderledes, men jeg vil jo ikke smiske meg inn på. Eksen på sin side sier at jeg bare må reise å besøke de og hunden om jeg vil, og de har selv sagt det i hver melding i ettertid jeg har fått fra de at jeg er velkommen på besøk, men det blir praktisk vanskelig for meg da jeg ikke har bil og førerkort) Anonymkode: aa401...f15
Atea Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 14 minutes ago, AnonymBruker said: Ok Ja det er kanskje sånt man må avtale på forhånd og ikke bare sende helt uten videre Angående kort, kan jeg da sende et bilde av meg og hunden, sammen med et bilde av eksen og hunden, sammen med julekortet, eller blir det teit å sende med noe bilde av meg? (De ser på meg som sin svigerdatter fremdeles, og det er ikke umulig at jeg og eksen blir sammen på et senere tidspunkt når hans jobbsituasjon er anderledes, men jeg vil jo ikke smiske meg inn på. Eksen på sin side sier at jeg bare må reise å besøke de og hunden om jeg vil, og de har selv sagt det i hver melding i ettertid jeg har fått fra de at jeg er velkommen på besøk, men det blir praktisk vanskelig for meg da jeg ikke har bil og førerkort) Anonymkode: aa401...f15 Det må du avgjøre, Det er vanskelig å sette seg inn i en annens situasjon. Men tror et bilde av dere tre sammen går helt fint så lenge han enda er singel. De har mye hundegodteri som er sunt på dyrebutikker og hos veterinær. Og hunder elsker tørrfisk, som du også får kjøpt noen steder (hundetørrfisk). Vom & hundemat har frysetørret for, men den er veldig fet og mest beregnet på hunder i stor aktivitet, f.eks. jakt. Men fin å ha med seg på turer fordi det veier lite.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 Han er singel, og vil fortsatt at det skal bli oss to. Foreldrene hans ser meg fortsatt som deres svigerdatter men forstår hvorfor jeg ville ha en pause (brudd) for de vet jo like godt som meg at han ikke er en enkel person å ha med å gjøre. Jeg er litt i tenkeboksen når det kommer til det men har ikke utelukket det HELT. Men jeg har ingen bilder av oss to og hunden sammen, kun et fint fra når hunden var valp forrige jul sammen med meg, og et fint med han og hunden på. Tenkte det kunne vært moro for de å se bilde av når hunden var valp? Jeg har mye hundegodt i hundekassen her hjemme, men det er kanskje ikke så "stas" å motta 4 pakker med åpnet hundegodt, bedre å kjøpe en helt ny pakke da ja Men tror du ikke de vil tenke det er uhøflig å ikke kjøpe noe til de, når jeg har vært ute å kjøpt noe til hunden? Tenker ikke på stor eller dyr gave men en konfekteske eller billig pyntegjenstand i deres stil eller lignende. Anonymkode: aa401...f15
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Tusen takk for svar forresten Atea Anonymkode: aa401...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå