AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hvilke jobber finnes det egentlig som er mulig å ha ved siden av studiet (hvor man jobber f.eks. én dag i uka)? Per dags dato jobber jeg i matbutikk, men er så utrolig lei av kunder og senvakter. Har egentlig ikke lyst å jobbe i butikk, men ser ikke så mange andre muligheter når studiet skal prioriteres? Må ha en jobb med senvakter, men gjerne ikke av den type hvor jeg er ferdig 11 om kvelden og må sove idet jeg kommer inn døra for å klare og stå opp til forelesning dagen etter. Da spør jeg dere som trives i deres jobb ved siden av studiet: Hvor jobber du? Anonymkode: 79b2c...6bd
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Hva studerer du? Jeg studerer sykepleie 1.år, og jobber som pleieassistent ved sykehuset. Anonymkode: c2c00...cc4
Librarian Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Jeg jobber i bokhandel og trives veldig godt. Det er jo også butikkjobb, men ser for meg kundene gjerne er litt greiere der, ikke så stressa som i matbutikker. Dessuten stenger vi kl. 19 på det seneste, så arbeidstidene er ikke ille. Legger ved noen jobber jeg vet bekjente har: - Hos kolonial.no - godt betalt, men veldig slitsomme arbeidstimer, må gjerne stå opp kvart over 3 om natta for å være på jobb kl. 5. Er dog fleksibelt, lett å velge når man vil jobbe. Så de jeg kjenner jobber annenhver søndag og noen dager der det ikke er forelesning. -På kino. -Bartender på pub. -Bibliotekassistent - det er dog fordi jeg studerer bibliotek og informasjonsvitenskap, så naturlig at mange medstudenter har det som deltidsjobb.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Det er som regel butikk det går i. Kiosk, matbutikk, klesbutikk. Har du flaks kanskje resepsjonist. Å gå med avisen og reklame er jo også en god mulighet. Anonymkode: ffcaf...200
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 9 timer siden, Librarian skrev: Jeg jobber i bokhandel og trives veldig godt. Det er jo også butikkjobb, men ser for meg kundene gjerne er litt greiere der, ikke så stressa som i matbutikker. Dessuten stenger vi kl. 19 på det seneste, så arbeidstidene er ikke ille. Legger ved noen jobber jeg vet bekjente har: - Hos kolonial.no - godt betalt, men veldig slitsomme arbeidstimer, må gjerne stå opp kvart over 3 om natta for å være på jobb kl. 5. Er dog fleksibelt, lett å velge når man vil jobbe. Så de jeg kjenner jobber annenhver søndag og noen dager der det ikke er forelesning. -På kino. -Bartender på pub. -Bibliotekassistent - det er dog fordi jeg studerer bibliotek og informasjonsvitenskap, så naturlig at mange medstudenter har det som deltidsjobb. Takk for utfyllende svar! Tenker at noe slikt hadde vært veldig greit, det blir jo noe helt annet enn butikkjobben jeg er vant med! Jobber du på Libris eller en av de kjedene da eller, eller er det en bokhandel med kun bøker (som jeg ser for meg er litt mer "gammeldags")? TS Anonymkode: 79b2c...6bd
Librarian Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Takk for utfyllende svar! Tenker at noe slikt hadde vært veldig greit, det blir jo noe helt annet enn butikkjobben jeg er vant med! Jobber du på Libris eller en av de kjedene da eller, eller er det en bokhandel med kun bøker (som jeg ser for meg er litt mer "gammeldags")? TS Anonymkode: 79b2c...6bd Jobber i en stor Norli-butikk, der det aller største fokuset selvfølgelig er på bøker, men er jo også kontorvarer, spill og slikt. Hvis du vil søke jobb i en slik butikk anbefaler jeg personlig oppmøte med søknad, og spørre om når personellansvarlig er inne. De fleste stillingene lyses ikke ut, selv om det ofte trengs hjelp, fordi det er så mange som møter opp eller sender åpne søknader. Da er det greit å vise at man virker som en grei og oppegående person med en gang :D
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 Personlig assistent? Vaskehelp? Anonymkode: 208ad...f79
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Jobber som pleieassistent på sykehjem. Midtvaktene hos meg går fra 4-21 og passer helt utmerket, spesielt om man jobber i helgen og får gode tillegg. Sykepleierstudent. Anonymkode: 37187...b98
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Jeg tenker at det sannsynligvis lønner seg å søke nye jobber nå før jul siden mange søker julehjelp med mulighet for deltid senere, men jeg kan ikke søke før i januar senest - er det veldig dumt? Kanskje veldig få som søker folk på nyåret, eller? TS Anonymkode: 79b2c...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå