AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #41 Skrevet 15. november 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal hente vårt nye glis i morgen . Model S 75D. Vi er som to små barn. Vi har gått fra to (bensin) til en bil og går faktisk ned i utgifter! Vi har også valgt 10års nedbetaling (med rentepakka), men ser for oss å betale inn ekstra. Vi bor rett utenfor hovedstaden og ser verdien i å gå over til ELbil. Tar meg friheten til også å linke til Dagbladets artikkel om hvilken bil som er billigst å eie. https://www.dagbladet.no/nyheter/hvilke-biler-er-billigst-a-eie-se-tallene-som-overrasker/68855432 Husk at folk prioriterer forskjellig. Vi valgte bil over sydenferie. Anonymkode: 5c954...a09 Rimelig mange sydenferier i 800.000 kroner slik TS har tenkt å bruke... Er mer som at dere valgte det foran en bolig i sydligere strøk. Men har man alt annet på stell med godt nedbetalt hus, god pensjonssparing på gang og man har det livet man ellers ønsker seg, så er det jo bare ulike typer moro å bruke pengene på, og der er jo folk veldig ulike. Er jo bare å glede seg til at el-bil fordelene ryker da, er nærliggende det de neste 10 årene, så ville nok betalt den vesentlig kjappere ja. Anonymkode: 76593...798 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #42 Skrevet 15. november 2017 Kjør på.tesla er en knall bil.Har den selv .Den er veldig fin å kjøre. Anonymkode: 8f46e...e91
Antoinette Skrevet 15. november 2017 #43 Skrevet 15. november 2017 Idiotbil for idiotfolk. "Mannen min er lidenskapelig opptatt av bil"....... ja jøss. Han skal bare vise seg frem, det er kun det som gjelder for de med Tesla. 7
tdm900 Skrevet 15. november 2017 #44 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Idiotbil for idiotfolk. "Mannen min er lidenskapelig opptatt av bil"....... ja jøss. Han skal bare vise seg frem, det er kun det som gjelder for de med Tesla. Kan ikke si meg mer enig! Og det er bare å vente på at staten MÅ innføre moms, og kanskje full engangsavgift, om ESA setter ned foten for galskapen
halvehimmelen Skrevet 15. november 2017 #45 Skrevet 15. november 2017 (endret) På 13.11.2017 den 13.33, AnonymBruker skrev: Min mann er dessverre lidenskapelig opptatt av bil... og det er nok litt viktig for hak å vise seg frem også. To av kompisene har samme bilen, så mulig han blir påvirket. Jeg bryr meg ikke, annet enn at det er en fin bil. Han drar inn mesteparten av lønna, så føler han sitter med siste ordet. Anonymkode: 5da99...8e8 Kan umulig tro han er lidenskapelig opptatt av bil og ønsker seg en Tesla, det henger i alle fall ikke på greip. Svært få som er bilentusiaster som ønsker seg el. Endret 15. november 2017 av halvehimmelen skrivefeil 1
halvehimmelen Skrevet 15. november 2017 #46 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Idiotbil for idiotfolk. "Mannen min er lidenskapelig opptatt av bil"....... ja jøss. Han skal bare vise seg frem, det er kun det som gjelder for de med Tesla. Så ikke denne kommentaren før jeg postet selv. Bra det ikke bare er jeg som så at dette var helt usannsynlig, bilinteresse og elbiler henger ikke sammen Sikkert stas for mange å kjøre Tesla, men det er ikke fordi man er spesielt interessert i bil. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #47 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Idiotbil for idiotfolk. "Mannen min er lidenskapelig opptatt av bil"....... ja jøss. Han skal bare vise seg frem, det er kun det som gjelder for de med Tesla. Nomin. <3 Du er så søt når du er sjalu. Anonymkode: 657ac...c5c 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #48 Skrevet 15. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nomin. <3 Du er så søt når du er sjalu. Anonymkode: 657ac...c5c Sjalu på noen stydelig vis ikke har råd til bilen eller velger å bruke all lønna på en bil fremfor opplevelser osv til familien. Nei takk. Anonymkode: 034b8...19a 2
Antoinette Skrevet 16. november 2017 #49 Skrevet 16. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nomin. <3 Du er så søt når du er sjalu. Anonymkode: 657ac...c5c Tesla kan bli aktuelt i fremtiden når teknologien er bedre. Kjøpte ny bil i fjor jeg. Knøl!!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #50 Skrevet 16. november 2017 Jeeez.. mye bitterhet i denne tråden. Deres liv, deres prioriteringer. Om bil er viktigere for dere enn det andre som nevnes her (ferier etc) så skal dere selvfølgelig bare kjøre på. Alle gjør «ufornuftige» valg fra tid til annen. Gjør man ikke det blir livet ganske grått og trist. Hilsen ikke-tesla eier. Anonymkode: 1127f...71a 1
Gjest Ingenting2 Skrevet 16. november 2017 #51 Skrevet 16. november 2017 9 timer siden, tdm900 skrev: Kan ikke si meg mer enig! Og det er bare å vente på at staten MÅ innføre moms, og kanskje full engangsavgift, om ESA setter ned foten for galskapen Kun et spørsmål om tid før alle "fordeler" for elbil blir borte, i alle fall rundt Oslo. De er jo allerede delvis innskrenket på kollektivfeltet. Gratis parkering er tatt bort mange steder også.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #52 Skrevet 16. november 2017 Tesla er galskap å betale for for de fleste. En husholdning med 1-1,5 i inntekt har ikke 800 000 å bruke på bil! Trsla er å annse som sportsbil i pris. Når drev hvermansen å kjøpte seg corvetter, porsche, audi a6 allroad etc. Det skjedde ikke for de man ikke hadde råd. Mange kommer til å gå på store smeller. Gleder meg til renteoppgangen. Den må komme NÅ om det går så bra i norsk økonomi at man kjøper biøer til 800 000. Boligmarkedet faller, huset er maks belånt og gjerne billån bakt inn i det. Håper virkelig dere holder godt sammen når livet blir tungt og økonomien trang. Ellers sitter dere forbder med masse restgjeld og tvsngsolgt bolig Anonymkode: 12d39...727 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #53 Skrevet 16. november 2017 Det forrige store krakket på slutten av 80-tallet hadde små og store følger for alle unntatt de fattigste i Norge. Et krakk kan derfor også ramme bitre KG troll hvis de har en jobb de mister eller sparepenger når banker går konkurs. Anonymkode: 76f3d...c5d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #54 Skrevet 16. november 2017 Det er så vanskelig og altfor vondt å unne andre ting de ønsker seg. Kos deg med teslaen, ts. En fordel med elbil er at man slipper å betale dyrt for bensin/diesel. Den fordelen kan ingen ta fra deg:) Anonymkode: acd56...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #55 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det forrige store krakket på slutten av 80-tallet hadde små og store følger for alle unntatt de fattigste i Norge. Et krakk kan derfor også ramme bitre KG troll hvis de har en jobb de mister eller sparepenger når banker går konkurs. Anonymkode: 76f3d...c5d Har en statlig jobb det er umulig å miste/ingen mulighet for nedskjæringer. Har ikke så mye sparepenger. Men er gjeldsfri og eier bolig. Så om boligen min blir verdt halvparten av nå skal jeg kjøpe et gedigent husbsom også er verdt halvparten og ta opp et lån. Takler fint å betale 20% rente, på det siden jeg ikke har billån Anonymkode: 12d39...727
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #56 Skrevet 16. november 2017 Om du har en så stor lidenskap, at du må låne 600.000 da er det på tide å stikke fingeren i jorden. Det er jo vanvittig galskap. Anonymkode: ed728...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #57 Skrevet 17. november 2017 På 16.11.2017 den 14.24, AnonymBruker skrev: Om du har en så stor lidenskap, at du må låne 600.000 da er det på tide å stikke fingeren i jorden. Det er jo vanvittig galskap. Anonymkode: ed728...6ff Stikk den i rompa i mangel på penis Anonymkode: 12d39...727
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #58 Skrevet 19. november 2017 Vi kjøpte den når det var sånn kampanjerete på tesla. Visste faktisk ikke mannen hadde bestilt den, han hadde tolket det som at jeg var helt enig i avgjørelsen. Så vi får nå se hvordan dette går. Vi betaler 7000 i mnd i 10 år. Men regner med vi bytter den i nyere modell etterhvert og ikke har den i ti år. Enig i at det er mye penger i mnd... vi får se hvordan det går... ts Anonymkode: 5da99...8e8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #59 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte den når det var sånn kampanjerete på tesla. Visste faktisk ikke mannen hadde bestilt den, han hadde tolket det som at jeg var helt enig i avgjørelsen. Så vi får nå se hvordan dette går. Vi betaler 7000 i mnd i 10 år. Men regner med vi bytter den i nyere modell etterhvert og ikke har den i ti år. Enig i at det er mye penger i mnd... vi får se hvordan det går... ts Anonymkode: 5da99...8e8 Men når dere skal selge bilen om 3-5 år, er den verdt 100 000 mindre enn dere har igjen i lån... Anonymkode: 12177...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #60 Skrevet 19. november 2017 Herregud! Vi har 1,3 i inntekt, null barn, 2,6 mill i boliglån, og bolig til 7,5 mill. I tillegg ca 400 000 fordelt i fond og aksjer. Vi ble tvunget til å kjøpe ny bil nå pga en ulykke. (Kjørte en 10 år gammel Toyota som fungerte som en kule!) Fikk tilbake 50 lapper på forsikringen, og vurderte det dit hen at vi da hadde råd til en bil til ca 350 000. Hvordan mannen din har regna seg frem til at dere har råd til en så dyr bil fatter og begriper jeg ikke. Tenk når ungene deres blir større og vil drive med flere fritidsaktiviteter, så har dere plutselig ikke råd til å betale klubbkontigent fordi pappa ville kjøre tesla for å flotte seg!! 😱😱😱 Anonymkode: 1dbbb...b25 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå