Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har lyst på en tesla og har fått klarsignal på billån...Vi må låne ca 600 000 i banken. Kan cashe inn 200K. Min far mener det er helt bak mål. Men vi har veldig lyst på den.. Har tre barn i alderen 3-8 og Ok inntekt, ca 1,1 samlet.

Er det galskap? Vet biler taper seg i verdi, men vi har jo tenkt å ha den en stund.

Anonymkode: 5da99...8e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at du vil ha en slik bli? Å vise deg frem i nærmiljøet eller andre ting? 

Anonymkode: 86d4c...4ac

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du vil ha en slik bli? Å vise deg frem i nærmiljøet eller andre ting? 

Anonymkode: 86d4c...4ac

Min mann er dessverre lidenskapelig opptatt av bil... og det er nok litt viktig for hak å vise seg frem også. To av kompisene har samme bilen, så mulig han blir påvirket. Jeg bryr meg ikke, annet enn at det er en fin bil. Han drar inn mesteparten av lønna, så føler han sitter med siste ordet. 

• Liker 1
Skrevet

Bra for oss som eier aksjer i Tesla og selskaper som tilbyr billån. Kjør på! :D

Anonymkode: 12177...7b3

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er galskap å låne 600 000,- til bil, men dere gjør jo som dere vil. 

Anonymkode: bd7ba...e58

• Liker 12
Skrevet

Hvis dere har alt annet på stell ellers og har lite boliglån fra før, syns jeg dere bare skal gønne på. Tesla er en helt grei bil. 

Det jeg lurte litt på er hvorfor har dere billån og ikke baker den inn i boliglån? Det er jo litt billigere:)

Anonymkode: acd56...8f9

Skrevet

Det er galskap å låne over halvparten av bruttoinntekten til en bil ja.

• Liker 4
Skrevet

Hvis dere har så mange penger å sløse med, så for all del. Men jeg hadde slitt med respekten for en mann som gjorde noe sånt mot familieøkonomien for noe så uviktig som et transportmiddel.

Anonymkode: 5bbbc...cdf

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lyst på en tesla og har fått klarsignal på billån...Vi må låne ca 600 000 i banken. Kan cashe inn 200K. Min far mener det er helt bak mål. Men vi har veldig lyst på den.. Har tre barn i alderen 3-8 og Ok inntekt, ca 1,1 samlet.

Er det galskap? Vet biler taper seg i verdi, men vi har jo tenkt å ha den en stund.

Enig med din far i det han sier! Det er og blir galskap.

• Liker 5
Skrevet

Du får ikke en ny Tesla til 600k. Er det snakk om å kjøpe en slitt Tesla?

Du vet at nye dekk til en slik bil kan kostet 30-40 k?

Har du sjekket vinterproblemene? Jo, eldre, jo mer problemer får disse bilene. Han her under har allerede byttet ut flere Teslaer, batterier, motorer og snart 100 servicer for å fikse garantifeil.

Tesla kommer i bunn av kåringer på kvalitet...år etter år..

Anonymkode: 76f3d...c5d

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket vinterproblemene? Jo, eldre, jo mer problemer får disse bilene. Han her under har allerede byttet ut flere Teslaer, batterier, motorer og snart 100 servicer for å fikse garantifeil.

Nei, den koster rundt 8/900. Vi har en del hundre tusen vi kan putte inn siden vi skal selge nåværende bil. Har ikke lån på den.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og for å putte på litt til, når de setter på vinterdekk er den så myk og boblete å kjøre, så de må fylle mer luft for at den skal bli bedre. Dekkprodusneten sier legg på 10% på trykket så skal det bli bra. Men det er da jeg stiller spørsmål ved om det virkelig er trygt å ha en så tung bil på personbildekk? Burde det ikke være varebildekk i stedet for som tåler vekta?

Skrevet

Siden mannen til ts er bilinteressert, så har han vel fått med seg disse småfeilene dere nevner?

Har dere lyst og råd, så unn dere den bilen, ts:)

Flere i vennekretsen har kjøpt seg både model s og x og de har ikke hatt noen problemer med den. 

Anonymkode: acd56...8f9

• Liker 2
Skrevet

Ny bil er kult og stas, men ikke nok til å forsvare de ENORME kostnadene det er å kjøpe, eie og vedlikeholde den. Vil du bruke 10 000 kr i måneden på bil eller 4000 kr på bil og 6000 kr på moro i måneden over de neste 10 årene?

• Liker 7
Skrevet

De 6000 i mnd kan f.eks brukes på en fet bilferie hvert år i USA, Tyskland eller et annet kjørevennlig land der du bruker 20 000-25 000 kr på å leie en bil i 14 dager som i Norge koster 1-2 millioner å kjøpe. Dette kan du gjøre hvert år fordi dere kjører en bil til 200 000 kr i stedet for bil til 1 000 000 kr.

• Liker 4
Skrevet

Med "bare" 1,1 mill i inntekt er det galskap å bruke nesten 1 mill på bil. Vi tjener ca det samme og kunne aldri tenkt å bruke så mye på bil. Bare renteutgiftene blir en god årlig sydentur. 

Anonymkode: 2d9bd...ca5

• Liker 11
Skrevet

Dere er villige til å jobbe i nesten 2 år begge to hvor alt dere tjener kun går til å betale for denne bilen? 

Anonymkode: bd7ba...e58

• Liker 5
Skrevet

Helt enig med faren din, det er galskap å låne så mye til en bil! Ja, det er en lekker bil, men fryktelig overpriset. En enorm sum å betale for at mannen din skal vise seg frem som du selv skriver at er viktig for ham. Det finnes mange fine biler til langt under halve prisen av en Tesla. Men vil dere bruke så mye penger på noe som taper seg så mye i verdi og føler det er verdt det er det jo bare å kjøre på. 

• Liker 5
Skrevet

Galskap når dere ikke tjener mer! 

Anonymkode: 05b00...d46

• Liker 2
Skrevet

Billån begrenser seg jo fort til 5 år eller så i nedbetaling, det må jo bli sykt dyrt per måned? 

Anonymkode: 17f17...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...