AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Vi har avtalt med svigers at i år skal vi feire jul hos dem, etter årevis med masing fra deres side.. I helgen slapp hun bomben... I år ønsker hun ikke julemat..HUN blir så dårlig av lukten, og synest det blir så fettete og skittent når vi lager det. Dessuten blir det for mye styr med det... Så hun lurte på hva vi ville ha av koteletter og sosekjøtt... Min samboer spurte om det hadde klikket for henne.. Jeg lo.. men det viste seg at hun var seriøs, og hadde bestemt seg for at sau ikke skulle inn i hennes hus på julaften. Er det innafor å dumpe de? fremfor en real julemiddag hjemme hos oss selv? Anonymkode: bc08a...e45 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 13. november 2017 Ja, da synes jeg faktisk det er innafor å dumpe dem. Det er skikkelig dårlig gjort å "ødelegge" julen for andre på den måten. Julematen er høydaren med julen for meg, og sosekjøtt og koteletter har ingenting med jul å gjøre. Makan... Anonymkode: 437cd...e77 75
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har avtalt med svigers at i år skal vi feire jul hos dem, etter årevis med masing fra deres side.. I helgen slapp hun bomben... I år ønsker hun ikke julemat..HUN blir så dårlig av lukten, og synest det blir så fettete og skittent når vi lager det. Dessuten blir det for mye styr med det... Så hun lurte på hva vi ville ha av koteletter og sosekjøtt... Min samboer spurte om det hadde klikket for henne.. Jeg lo.. men det viste seg at hun var seriøs, og hadde bestemt seg for at sau ikke skulle inn i hennes hus på julaften. Er det innafor å dumpe de? fremfor en real julemiddag hjemme hos oss selv? Anonymkode: bc08a...e45 Innafor. Dere kan si at dere trodde dere takket ja til julemiddag, og ikke en vanlig god middag. Si at dere skjønner godt at hun velger der bort siden hun ikke liker det, og at dere da feirer hjemme hos dere selve, men foreslå at dere heller kan komme til dem en annen av helgedagene i julen. Et pent og saklig avslag. Anonymkode: ad95f...4fd 101
Ullvott Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 Nei, ikke innafor. Dere har takket ja til invitasjonen og da spiser dere det vertskapet serverer. Det er julaften selv om maten er noe annet enn du er vant til. Merkelig ide fra svigermors side, men likevel - har dere sagt at dere kommer, så reiser dere. Lag dere heller et julemåltid selv før/etter julaften, hvis det er så om å gjøre å spise akkurat denne maten. Eller foreslå at hun lager kalkun. Det er mye mindre fettete, lukter mindre, og man blir ikke så tung i magen av det. Samtidig ER det faktisk en julemiddag 23
Outlander Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Dette skjønner jeg ikke i det hele tatt! Bare si at dere skal beholde julaften hos dere selv og feire rikelig med gode julemat og at de er hjertelig velkommen og at dere kan gjerne komme til en vanlig middag i romjul da. Skjønner ikke hvorfor noen folk blir så deprimerende når de begynne å bli gammel! 16
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 Da på besøk, et koteletter og lag julemiddag hjemme. Hun sier hun blir dårlig av lukten, da respekterer man det. Anonymkode: 1db4d...ed5 16
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #8 Skrevet 13. november 2017 2 minutter siden, Ullvott skrev: Nei, ikke innafor. Dere har takket ja til invitasjonen og da spiser dere det vertskapet serverer. Det er julaften selv om maten er noe annet enn du er vant til. Merkelig ide fra svigermors side, men likevel - har dere sagt at dere kommer, så reiser dere. Lag dere heller et julemåltid selv før/etter julaften, hvis det er så om å gjøre å spise akkurat denne maten. Eller foreslå at hun lager kalkun. Det er mye mindre fettete, lukter mindre, og man blir ikke så tung i magen av det. Samtidig ER det faktisk en julemiddag hun spiser ikke hvitt kjøtt egentlig veldig sær i matveien, men det skjønner du nok i HI Anonymkode: bc08a...e45 2
Leo Skrevet 13. november 2017 #9 Skrevet 13. november 2017 Bare si at dere gjerne kommer på søndagsmiddag, men at akkurat julaften passer litt dårlig! 36
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #11 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da på besøk, et koteletter og lag julemiddag hjemme. Hun sier hun blir dårlig av lukten, da respekterer man det. Anonymkode: 1db4d...ed5 hun har da spist pinnekjøtt hos oss så lenge vi kan huske uten å ha blitt dårlig.. Alle blir jo tung i kroppen og sløv av julematen Anonymkode: bc08a...e45 6
Gjest padawan Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 Jeg synes det er innafor å dumpe svigers på julaften. Si hvorfor og ha det hjemme istedenfor med skikkelig julemat.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #13 Skrevet 13. november 2017 jeg skjønner meg ikke på de som alltid må "utfordre" tradisjonene.... *oppgitt* Anonymkode: bc08a...e45 19
Ullvott Skrevet 13. november 2017 #14 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hun spiser ikke hvitt kjøtt egentlig veldig sær i matveien, men det skjønner du nok i HI Anonymkode: bc08a...e45 Ha ha, ser du virkelig ikke ironien i at du kaller HENNE sær i matveien når du tar sånn på vei over at du ikke får akkurat den maten DU vil ha den ene kvelden... 21
Ellatin Skrevet 13. november 2017 #15 Skrevet 13. november 2017 Det finnes jo mye forskjellig julemat. Pinnekjøtt Ribbe og medister Kokt Torsk Kalkun Sikkert mange flere også. Kan dere ikke foreslå en av disse istedenfor? Eventuelt tilby å lage maten så hun slipper å stå på kjøkkenet? 5
tonebelinda Skrevet 13. november 2017 #16 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Ellatin skrev: Det finnes jo mye forskjellig julemat. Pinnekjøtt Ribbe og medister Kokt Torsk Kalkun Sikkert mange flere også. Kan dere ikke foreslå en av disse istedenfor? Eventuelt tilby å lage maten så hun slipper å stå på kjøkkenet? Julemat har med tradisjoner å gjøre da. Jeg er vant med ribbe julaften, og da blir ikke torsk julemiddag for meg, selv om det er tradisjon for mange andre julaften. 32
tonebelinda Skrevet 13. november 2017 #17 Skrevet 13. november 2017 Jeg hadde nok på en pen måte sagt at vi likevel blir hjemme julaften, men at dere setter pris på å komme på middag en dag i romjulen i stedet for. så hadde jeg blitt hjemme og laget skikkelig julemiddag. 12
Populært innlegg Outlander Skrevet 13. november 2017 Populært innlegg #18 Skrevet 13. november 2017 (endret) 6 minutes ago, Honey Dew said: Hun bestemmer i sitt eget hjem Seriøs? Oppegående folk invitere ikke familien til julaften og plutselig sier at de gidder ikke å lage julemat. Dette skal opplyses slik at folk kan bestemme om de vil ditt eller ikke! Endret 13. november 2017 av Outlander 59
Ellatin Skrevet 13. november 2017 #19 Skrevet 13. november 2017 Just now, tonebelinda said: Julemat har med tradisjoner å gjøre da. Jeg er vant med ribbe julaften, og da blir ikke torsk julemiddag for meg, selv om det er tradisjon for mange andre julaften. Jeg er vant til å ha ribbe på julaften fra min barndom. Når jeg ble gift så måtte jeg omstille meg til de sine tradisjoner som var kalkun på julaften. Å tviholde på sin egen tradisjon når du skal feire hos andre blir feil og ødelegger julen for alle. 11
Kittykat Skrevet 13. november 2017 #20 Skrevet 13. november 2017 Jeg hadde blitt skikkelig skuffet om jeg ikke hadde fått julemat på julaften. Mulig jeg virker skikkelig egoistisk nå, men for meg er det ikke julaften uten pinnekjøtt med tilbehør og julebrus på menyen den dagen. Koteletter og sosekjøtt kan man ha på en hvilken som helst annen dag. Det er ikke julemiddag, det er bare en vanlig middag jo. Kanskje du kan lage julemiddag hjemme og ta med deg, men det vil vel ikke falle i god jord hos henne... Ser nå at du skriver at hun har spist julemiddagen dere har laget når hun har vært hos dere. Da kan hun ikke bli så dårlig som hun påstår av maten. Kanskje det bare er et påskudd for å slippe å lage maten? Kanskje hun ikke orker alt styret. Uansett, så må jo hun forstå at dere vil ha julemiddag på julaften og jeg synes det blir litt sært å servere koteletter eller sosekjøtt. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå