Gjest Gjest nå Skrevet 27. januar 2005 #1 Del Skrevet 27. januar 2005 Har etter hvert blitt sånn ca midtveis i livet (huff, høres skrekkelig ut!!), og litt frustrert... Står uten fast jobb for tiden, hatt noen vikariater via byrå, uten at det blir det helt store eller langvarige. Er ganske fed up av å søke jobber jeg ikke får. Har inntrykk av at jeg ofte er overkvalifisert eller at de foretrekker en som er yngre. - Prøvd det meste innen søking, vært på noen intervjuer, men ikke nådd opp. Har MASSE å gi i jobbsammenheng, er veldig allsidig og flink til å jobbe, og kunne vel egentlig helst tenkt meg å være egen sjef, men har ikke kapital til å starte opp noe. Noen som har noen lure innspill eller litt inspirasjon til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 27. januar 2005 #2 Del Skrevet 27. januar 2005 Er ganske fed up av å søke jobber jeg ikke får. Har inntrykk av at jeg ofte er overkvalifisert eller at de foretrekker en som er yngre. - Prøvd det meste innen søking, vært på noen intervjuer, men ikke nådd opp. Ja, du er ikke alene om det. Jeg tror det er viktig å ikke miste motet selv om det ikke er lett. Og ja, jeg vet det høres ut som svada. Det at de foretrekker yngre, tja...Fokuser på det motsatte. Fokuser på alderen din og kompetansen din. Kanskje det kan være en ide å gjøre det FØR du får inntrykk av at de (intervjueren) tenker på det. Vet ikke om det vil hjelpe, men kan være verdt et forsøk. Har MASSE å gi i jobbsammenheng, er veldig allsidig og flink til å jobbe, og kunne vel egentlig helst tenkt meg å være egen sjef, men har ikke kapital til å starte opp noe. Jeg vet ikke hva du kunne tenke deg og starte opp og hva kostnadene vil være. Men finnes det ikke forskjellige stønader en kan søke om? Noen som har noen lure innspill eller litt inspirasjon til meg? Som sagt forsøk å ikke mist motet. Når du en gang får din egen bedrift og skal ansette folk, hvem vil du ha da? En sliten og deppa arbeidssøkende, eller den arbeidssøkende som ser muligheter og er positiv. Vet ikke om du står regisstrert på Aetat og har gått på jobbsøkerkurs som de tilbyr. Jeg har hørt positivt om det og det kan jo være ok å prate med profesjonelle om jobbsøking og intervju situasjonen. Og jeg siterer deg selv på slutten her, sånn at du IKKE skal glemme det: :-) Har MASSE å gi i jobbsammenheng, er veldig allsidig og flink til å jobbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå Skrevet 28. januar 2005 #3 Del Skrevet 28. januar 2005 Tusen takk L@dy for et konstruktivt og positivt svar! Vet jo at jeg stiller meg lagelig for hogg, når jeg poster et innlegg som kan tolkes i nærheten av sutring - men dette innlegget var da altså ikke ment som sutring! Så da er det hyggelig å få et oppmuntrende svar! Vet jo godt at jeg selv må finne mine svar, men det er tungt av og til, selv om jeg av natur er en optimistisk sjel! Har fått en del slag i trynet, så av og til begynner jeg jo å tvile... 8) Vel-vel, får vel prøve å lade meg selv opp, og starte jobbsøkingen igjen for fullt. Har noen uker til i vikariat, og så er det ut i heksegryta igjen. Wish me good luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå