AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hvordan gjorde dere det etter permisjon? Gikk dere rett tilbake i full jobb etter permisjon? Hvordan taklet baby eventuelt å være borte fra mamma så lenge om gangen og hva gjorde dere med amming? Anonymkode: bb616...58b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Jeg jobbet riktignok "bare" 3 delt turnus, men det var ikke noe stort problem. Jeg sluttet å amme i god tid før permisjonen var over, så det var ikke noe problem! Pappan hadde vanlig 8-16 jobb, så etter hans permisjon og innkjøring i bhg tok han seg av henting/levering de dagene jeg ikke var hjemme. Når han hadde permisjon var det jo ikke noe problem, for da var han jo hjemme med baby uansett. Og vi hadde noen koselige dager sammen, når jeg hadde fri eller skulle på kveld. Den største utfordringen var egentlig nattevaktshelger, når hun var våken når jeg kom hjem, og ikke kunne skjønne hvorfor mamma skulle gå rett å legge seg, og hun stod å banket på soveromsdøra hele dagen... Så så lenge far er tilstede når du jobber, burde det gå helt fint:) Anonymkode: a2255...884
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Dette er snakk om lange vakter. De er mellom 24-72 timer. Anonymkode: bb616...58b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet riktignok "bare" 3 delt turnus, men det var ikke noe stort problem. Jeg sluttet å amme i god tid før permisjonen var over, så det var ikke noe problem! Pappan hadde vanlig 8-16 jobb, så etter hans permisjon og innkjøring i bhg tok han seg av henting/levering de dagene jeg ikke var hjemme. Når han hadde permisjon var det jo ikke noe problem, for da var han jo hjemme med baby uansett. Og vi hadde noen koselige dager sammen, når jeg hadde fri eller skulle på kveld. Den største utfordringen var egentlig nattevaktshelger, når hun var våken når jeg kom hjem, og ikke kunne skjønne hvorfor mamma skulle gå rett å legge seg, og hun stod å banket på soveromsdøra hele dagen... Så så lenge far er tilstede når du jobber, burde det gå helt fint:) Anonymkode: a2255...884 3-delt turnus kan på ingen måte sammenlignes med medleverturnus der en er borte 3-4 døgn i strekk. 3-delt turnus er ikke verre enn en vanlig 8-16 jobb. Du burde google "medleverturnus". Anonymkode: a8962...847 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 Jeg hadde en jobb hvor far og baby kunne komme å besøke meg ofte Jeg reiste hjem i pausene mine (4 timer pr dag) og far og baby kom på besøk en gang på formiddagen og en gang på ettermiddagen. Om natten klarte de seg utmerket, siden vi hadde jobbet lenge med å ''avvenne'' baby fra meg, og ''tilvenne'' pappa. Siden de kunne besøke meg, fikk jeg også ammet lenger. Jeg jobbet i psykiatri, men på en rolig avdeling. Det var overhodet ingen fare for vold, og minimal fare for verbal utagering - alle syntes det var stas når baby kom på besøk. Far var også veldig trygg på avdelingen min (mange er skeptisk og nervøs for psykiatri) og det merket nok baby. Var en veldig koselig atmosfære der vi alle sammen (jeg, mannen, baby, kollegaer og brukere) satt i fellesstua og hørte på musikk eller så på TV. Hvordan er din jobb, TS? Selv om den ikke er like liberal som min, kanskje mann og baby kan besøke deg? Du kan hvertfall dra hjem i pausene Anonymkode: 31bfc...241
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en jobb hvor far og baby kunne komme å besøke meg ofte Jeg reiste hjem i pausene mine (4 timer pr dag) og far og baby kom på besøk en gang på formiddagen og en gang på ettermiddagen. Om natten klarte de seg utmerket, siden vi hadde jobbet lenge med å ''avvenne'' baby fra meg, og ''tilvenne'' pappa. Siden de kunne besøke meg, fikk jeg også ammet lenger. Jeg jobbet i psykiatri, men på en rolig avdeling. Det var overhodet ingen fare for vold, og minimal fare for verbal utagering - alle syntes det var stas når baby kom på besøk. Far var også veldig trygg på avdelingen min (mange er skeptisk og nervøs for psykiatri) og det merket nok baby. Var en veldig koselig atmosfære der vi alle sammen (jeg, mannen, baby, kollegaer og brukere) satt i fellesstua og hørte på musikk eller så på TV. Hvordan er din jobb, TS? Selv om den ikke er like liberal som min, kanskje mann og baby kan besøke deg? Du kan hvertfall dra hjem i pausene Anonymkode: 31bfc...241 Får man virkelig ha med seg familien sin på jobb når man jobber i psykiatrien? Som pasient hadde jeg ikke syntes at det var greit.. Anonymkode: 60fa1...f88 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man virkelig ha med seg familien sin på jobb når man jobber i psykiatrien? Som pasient hadde jeg ikke syntes at det var greit.. Anonymkode: 60fa1...f88 Jepp, det var ingen problem Alle ansatte hadde familie på besøk ofte. Brukerne syntes det var bare stas! Familien oppholdt seg jo i fellesarealet, alle stod fritt til å trekke inn i leilighetene sine, men ingen gjorde det. Snarere tvert i mot. Men dette var som sagt et veldig rolig bofellesskap. Var ikke psykosepost eller akuttmottak liksom - men her jobber de vel heller ikke langvakter. Anonymkode: 31bfc...241
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #8 Skrevet 13. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en jobb hvor far og baby kunne komme å besøke meg ofte Jeg reiste hjem i pausene mine (4 timer pr dag) og far og baby kom på besøk en gang på formiddagen og en gang på ettermiddagen. Om natten klarte de seg utmerket, siden vi hadde jobbet lenge med å ''avvenne'' baby fra meg, og ''tilvenne'' pappa. Siden de kunne besøke meg, fikk jeg også ammet lenger. Jeg jobbet i psykiatri, men på en rolig avdeling. Det var overhodet ingen fare for vold, og minimal fare for verbal utagering - alle syntes det var stas når baby kom på besøk. Far var også veldig trygg på avdelingen min (mange er skeptisk og nervøs for psykiatri) og det merket nok baby. Var en veldig koselig atmosfære der vi alle sammen (jeg, mannen, baby, kollegaer og brukere) satt i fellesstua og hørte på musikk eller så på TV. Hvordan er din jobb, TS? Selv om den ikke er like liberal som min, kanskje mann og baby kan besøke deg? Du kan hvertfall dra hjem i pausene Anonymkode: 31bfc...241 Det hørtes veldig praktisk ut. Det er dessverre ingen mulighet hos oss. Det er mye uttagering og vold hos oss. Ingen barn eller familie er tillatt, også for å overholde reglene for taushetsplikt. Jeg kan ikke dra noe sted heller fordi vi har betalte pauser. Vi har aldri fått lov å forlate arbeidsplassen under arbeidsdøgn. Er det vanlig praksis? Jeg tror det blir til noen måneder ulønnet permisjon fordi jeg er ikke klar for å være så mye borte. Fullammer også. Anonymkode: bb616...58b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #9 Skrevet 13. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes veldig praktisk ut. Det er dessverre ingen mulighet hos oss. Det er mye uttagering og vold hos oss. Ingen barn eller familie er tillatt, også for å overholde reglene for taushetsplikt. Jeg kan ikke dra noe sted heller fordi vi har betalte pauser. Vi har aldri fått lov å forlate arbeidsplassen under arbeidsdøgn. Er det vanlig praksis? Jeg tror det blir til noen måneder ulønnet permisjon fordi jeg er ikke klar for å være så mye borte. Fullammer også. Anonymkode: bb616...58b Ja, jeg forstår. Min jobb er veldig godt tilrettelagt for slikt! Det kan da umulig være lov å ikke ha pause fra arbeidsstedet ved langvakter?? Alle stedene jeg har hørt om med medleverturnus har man 4 timer pause i løpet av dagen... Jaja - høres ut som tilrettelagt arbeidstid (kortvakter) eller ulønnet perm er det beste for deg da ja. Forstår at du ikke vil være borte fra en så liten, så lenge. Anonymkode: 31bfc...241
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #10 Skrevet 13. november 2017 Jeg jobber medleverturnus, med 3 og 4 døgn på jobb og 7 døgn fri i mellom. Vi har rett til en to timers pause i løpet av dagen, og jeg vil tro det er noen ekstra ordninger med tanke på ammefri, men det har jeg ikke satt meg inn i. Jeg er gravid med første barn nå, og kommer til å søke ny jobb i løpet av permisjonen. Nesten alle har gjort det hos oss, noen få har forsøkt å fortsette i jobben, eller brukt litt tid på å finne ny jobb og dermed jobbet noen måneder i medlever først. Men med unntak av ei, har alle sagt opp innen et halvt år. Hun hadde ulønnet permisjon i et år etter endt permisjon. Med eldre barn hører jeg flere si at medleverturnus er fint. Man er jo virkelig hjemme og til stede den uken man har fri. Samtidig risikerer man alltid å ha vakt på bursdager, merkedager og helligdager , og er man på jobb så er man på jobb og får ikke deltatt i det hele tatt. Personlig er jeg ganske sikkert på at jeg ikke klarer å være borte fra det lille barnet mitt flere døgn, selv om jeg vet at pappa passer godt på. Det er i tillegg en del utagering på jobb, arbeidet er til tider tøft og jeg kan være svært sliten når jeg kommer hjem. Anonymkode: 48e0f...1c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå