Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slettet akkurat en kommentar jeg ga i går til min svigermor på facebook, hun kommenterer alt uansett hva jeg legger ut og spesielt om det er av sønnen sin. Da skal hun bekrefte det jeg skriver, at han er best og han er så flink, god far, fantastisk osv. Greit nokk, er jo koselig det men blir litt mye i lengden når hun kommenterer hver gang. Uansett mulig jeg er kjip men jeg fjernet en kommentar der jeg svarte for å være hyggelig. Samboer sa til meg at det ble litt mye, først det hun kommenterte så kom jeg med enda en kommentar oppå der igjen. Så da bestemte jeg meg for å slette den. Hun hadde ikke reagert på den, så mulig hun ikke hadde sett den. 

Noen med liknende erfaringer? Synes dere det er greit og bare koselig eller kan det bli litt for mye av det gode? 

Selv skulle jeg ønske hun kunne respektere privatlivet vårt mer. Da med tanke på hvordan hun går frem ellers når vi er på besøk og når hun er her. Når vi er der så kommer hun rett inn på soverommet vårt uten forvarsel og tar styringen i hele huset. Hun bestemmer hva vi skal, våres ønsker blir stort sett oversett, og når det kommer til våres datter gjør hun akkurat sånn som hun vil selv om vi sier klart ifra om de viktige tingene man må ta hensyn til. Når hun er her kan hun finne på å kritisere mine venners utseende, «hun ser ut som hun bare er 12 år» og til min samboer om gave fra noen i familien min «for en gave, dette er jo til gamle menn» 

Vi er et par i tidlig 30 årene og jeg er gravid med vårt andre barn. Det virker som at hun ikke vil la ham bli voksen og ha sitt eget familieliv. Vet seriøst ikke om jeg orker så mange flere besøk igjen, selv om jeg ønsker ha et godt forhold til henne for barnas og samboers skyld. 

Anonymkode: 65165...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var så heldig (i følge min ekssvigermor) å være sammen med verdens flotteste, snilleste, flinkeste og hyggeligste mann. Han hadde usedvanlig flott utseende, han hadde veldig flott kropp (!!!) og var en fantastisk pappa, venn, nabo osv. Alt han gjorde var best, og jeg var utrolig heldig som hadde han i livet mitt.

Takker gudene for at det ble slutt før hun havnet på Facebook.....

Anonymkode: 5bfed...b3b

• Liker 2
Skrevet

Min svigermor kommenterer alt som har med barna å gjøre (som regel til spesifikke anledninger og sjelden bilder) med superlativer og eiendomspromen. 

Jeg kan skrive en spøk og kranglete barn og hun svarer med "mine fine små hjerte hjerte hjerte."

Slår aldri feil. Mi, min, mine mine mine mine. 

I blant hadde det vært koselig men der blir så krampaktig når det er hver gang, uansett. Irriterende. 

Anonymkode: b10d4...7e3

Skrevet

Ang det å legge ut ting på Facebook - det er enkelt å legge ut innlegg som ikke er synlig for svigers da. Så slipper du kommentarer fra de på det du legger ut 

• Liker 1
Skrevet

Mine svigerforeldre har heldigvis ikke facebook, de har ikke data engang.

Anonymkode: fa892...083

Skrevet

Slutt å legge ut barna dine på facebook?

Anonymkode: deb00...f1d

• Liker 7
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var så heldig (i følge min ekssvigermor) å være sammen med verdens flotteste, snilleste, flinkeste og hyggeligste mann. Han hadde usedvanlig flott utseende, han hadde veldig flott kropp (!!!) og var en fantastisk pappa, venn, nabo osv. Alt han gjorde var best, og jeg var utrolig heldig som hadde han i livet mitt.

Takker gudene for at det ble slutt før hun havnet på Facebook.....

Anonymkode: 5bfed...b3b

Det høres kjent ut ja, «du er så heldig som har han» er noe jeg har hørt et par ganger. Og det er aldri omvendt at han er heldig som har meg, eller å komplimentere meg for det jeg gjør eller for den jeg er. Å neida, hennes sønn er så fantastisk og han og barnebarnet er skattene hennes 😉

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å legge ut barna dine på facebook?

Anonymkode: deb00...f1d

Hvorfor skulle jeg gjøre det?

Skrevet
33 minutter siden, tonebelinda skrev:

Ang det å legge ut ting på Facebook - det er enkelt å legge ut innlegg som ikke er synlig for svigers da. Så slipper du kommentarer fra de på det du legger ut 

Ja det er et alternativ. Men i det store og det hele så er det ikke facebook som er det største problemet, det er henne generelt selv hvor mye innsats jeg legger i å ha et godt forhold til henne

Skrevet

Syns at det kan bli litt mye av det gode og har valgt å sette svigermor og den siden av familien på Restricted profile liste her, så jeg kan bestemme at de ikke ser alt jeg legger ut og dermed slipper innblanding :P 

Anonymkode: 68652...ff5

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min svigermor kommenterer alt som har med barna å gjøre (som regel til spesifikke anledninger og sjelden bilder) med superlativer og eiendomspromen. 

Jeg kan skrive en spøk og kranglete barn og hun svarer med "mine fine små hjerte hjerte hjerte."

Slår aldri feil. Mi, min, mine mine mine mine. 

I blant hadde det vært koselig men der blir så krampaktig når det er hver gang, uansett. Irriterende. 

Anonymkode: b10d4...7e3

Greit å høre at jeg ikke er alene 😄 ja det blir irriterende når de kommenterer alt og at det er «min skatt, mine skatter, så fantastiske de er, du er så heldig - det må du vite» jeg vet at jeg er heldig, er ikke alle som har en partner og barn så jeg er helt enig. Men å si det som at jeg ikke er klar over det selv? Hadde det vært fra min egen mor, greit nokk men når det blir fra svigermor så blir det så feil

Skrevet

Jeg har en rekke personer jeg har lagt som Begrenset på Facebook. Så fullt mulig å gjøre noe med det, men så lenge du tagger mannen din og han har ikke gjort noe med det tror jeg det er mulig for henne å se det.

Men nå er ikke svigers på noe sosiale medie heldigvis, har knapt smarttelefon! 😆

Anonymkode: 985d7...491

Skrevet

Først skriver du et langt avsnitt om Facebook, så jeg tar for gitt at det er her problemet ligger (selv om du legger til andre problemområder). At hun ikke respekterer privatlivet deres? Unnskyld meg, men det er jo informasjon om familien din som DU legger ut på sosiale medier. Her må du ta de konsekvensene det innebærer! Høres ut som om du burde skjerme barna/familien din mer, om disse hyggelige tilbakemeldingene bare blir stress. Alle fortjener en egen, sosial identitet uansett. Andre ting kan du sikkert snakke med henne om på en hyggelig måte.

Gjest making.a.mess
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slettet akkurat en kommentar jeg ga i går til min svigermor på facebook, hun kommenterer alt uansett hva jeg legger ut og spesielt om det er av sønnen sin. Da skal hun bekrefte det jeg skriver, at han er best og han er så flink, god far, fantastisk osv. Greit nokk, er jo koselig det men blir litt mye i lengden når hun kommenterer hver gang. Uansett mulig jeg er kjip men jeg fjernet en kommentar der jeg svarte for å være hyggelig. Samboer sa til meg at det ble litt mye, først det hun kommenterte så kom jeg med enda en kommentar oppå der igjen. Så da bestemte jeg meg for å slette den. Hun hadde ikke reagert på den, så mulig hun ikke hadde sett den. 

Noen med liknende erfaringer? Synes dere det er greit og bare koselig eller kan det bli litt for mye av det gode? 

Selv skulle jeg ønske hun kunne respektere privatlivet vårt mer. Da med tanke på hvordan hun går frem ellers når vi er på besøk og når hun er her. Når vi er der så kommer hun rett inn på soverommet vårt uten forvarsel og tar styringen i hele huset. Hun bestemmer hva vi skal, våres ønsker blir stort sett oversett, og når det kommer til våres datter gjør hun akkurat sånn som hun vil selv om vi sier klart ifra om de viktige tingene man må ta hensyn til. Når hun er her kan hun finne på å kritisere mine venners utseende, «hun ser ut som hun bare er 12 år» og til min samboer om gave fra noen i familien min «for en gave, dette er jo til gamle menn» 

Vi er et par i tidlig 30 årene og jeg er gravid med vårt andre barn. Det virker som at hun ikke vil la ham bli voksen og ha sitt eget familieliv. Vet seriøst ikke om jeg orker så mange flere besøk igjen, selv om jeg ønsker ha et godt forhold til henne for barnas og samboers skyld. 

Det finnes verre..  du kunne hatt dem som naboer så de hadde lagt seg opp i absolutt alt hele tiden...   akk...

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg gjøre det?

Ja hvorfor skulle du gjøre det??? Våkn opp!

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun bestemmer hva vi skal, våres ønsker blir stort sett oversett, og når det kommer til våres datter gjør hun akkurat sånn som hun vil selv om vi sier klart ifra om de viktige tingene man må ta hensyn til.

Her ble jeg skikkelig nysgjerrig. Hun gjør som hun vil med ungen uten å ta hensyn til de viktige tingene man må ta hensyn til! 

Hva er de grusomme konsekvensene av denne oppførselen? Har datteren din fått varige men? 

Anonymkode: d2c0c...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...