la_luz Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Noen som har en saus som passer til Elgsteg?
Mistyen Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 Jeg bruker å lage brun saus med fløte og brunost i. Det gir en fin smak til vilt-kjøtt
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #3 Skrevet 27. januar 2005 Litt knuste enerbær er også godt i viltsaus!
Annie Skrevet 27. januar 2005 #5 Skrevet 27. januar 2005 Bruk kraften fra steika, tilsett rømme, brunost og einebær. Gjerne også tyttebær. Salt og pepper.
Plym Skrevet 27. januar 2005 #6 Skrevet 27. januar 2005 Jeg er ikke så glad i tykke fløtesauser. Til elgstek pleier jeg å lage en kraftig rødvinssaus: Smelt et par spiseskjeer sukker og la det bli lysebrunt. Ha i en halvflaske billig rødvin, og la den koke inn sammen med sukkeret til en sirup. Tilsett 1/2 liter kraft, og la dette koke inn til det halve. Krydre med salt og pepper. kan evt jevnes med litt maizena, men sausen skal ikke være tykk. Denne sausen er spesielt god hvis du har fløtegratinerte poteter eller annet tilbehør med fløte, som stuet sopp.
Arkana Skrevet 27. januar 2005 #7 Skrevet 27. januar 2005 Bruk kraften fra steika' date=' tilsett rømme, brunost og einebær. Gjerne også tyttebær. Salt og pepper.[/quote'] Sånn lager jeg den. Blir kjempegodt! Jevnet med litt maisenna rørt ut i litt fløte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå