AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hva er kjangsen for at eg (Far) kan få 100% omsorg for barna våre? 2, 4, 7år Ho har de siste årene blitt ekstremt ustabil både med humøret sitt, handlingene sine(kjørt bil i påvirket tilstand med barn i bilen eks) og voldelig mot meg. Eg er veldig bekymret for dem når ho er aleine med dem, så er egentlig livredd for at eg skal få 50/50 eller 60/40 omsorg. BV er koblet inn (noe eg mener er bra), pga noen av handlingene hennes har satt barna i fare. Har spurt bv hvordan de stiller seg til at eg kan få 100% omsorg, men dei er nøytrale og seier eg må ha rettskjennelse. Så.. Vi er fortsatt samboere. Eg vil bare det beste for barna mine, som betyr alt for meg. Men hva er det beste for dem? At vi holder sammen som familie og prøver å få det til å fungere, eller at eg går fra ho og starter en lang og tung prossess med rettsak og tar fra dem mamman`n sin som dei er glad i? Eg vil hverken at ho skal miste ungene sine eller ungene skal miste mamma`n sin. Men hva kan eg gjør? Anonymkode: 238c0...fa9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Det kommer ikke fram i innlegget ditt om hun har en diagnose, f.eks bipolar lidelse eller personlighetsforstyrrelse, eller annet. Men atferden virker ikke helt normalt. Går hun i behandling? Jeg tror det skal mye til for at hun mister omsorgen for barna, da må hun iallefall ha en svært dårlig omsorgsevne, nekte behandling (ikke eie selvinnsikt), eller utøve grov vold mot barna. Det er mange alene mødre som f.eks har bipolar lidelse, men de klarer å fungere OK i hverdagen ved hjelp av behandling, medisiner og avlastning. Det viktigste er at man går i behandling og blir frisk eller klarer å leve med diagnosen. Du trenger ikke å gå fra henne, og det tror jeg heller ikke er lurt for barnas del, da de trenger både moren og faren sin. Men hvis atferden hennes går utover familien ville jeg forhørt meg med BV, også må du selv tenke på om du vil være en del av en så stor påkjenning. Du vet jo hva som er best for deg og barna. Anonymkode: 0b999...109 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå