Gå til innhold

Følelsen av å ha gjort det riktige blandet med skyldfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan noe føles både riktig og galt på en gang? Hvis man gjorde noe man var usikker på hvordan ville oppfattes, men mente var det riktige å gjøre, og hadde i tankene at det ikke kunne føre til noe negativt for andre og derfor tok en avgjørelse på å utføre handlingen, hvorfor kan man da ende opp med å føle at man har gjort noe galt allikevel? Betyr det at man innerst inne ikke mener det var det riktige å gjøre?

Anonymkode: b82b4...e71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å tolke akkurat hva du mener, det er litt vagt, men en ting jeg har begynt å innse som voksen er at det finnes ikke alltid et riktig valgt og et galt valg. Noen ganger er begge riktig og andre ganger er begge gale.

Jeg kommer oftere og oftere opp i større og (for det meste) mindre situasjoner som ikke har en løsning alle blir fornøyd med og da må man bare innse at slik er det av og til.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan noe føles både riktig og galt på en gang? Hvis man gjorde noe man var usikker på hvordan ville oppfattes, men mente var det riktige å gjøre, og hadde i tankene at det ikke kunne føre til noe negativt for andre og derfor tok en avgjørelse på å utføre handlingen, hvorfor kan man da ende opp med å føle at man har gjort noe galt allikevel? Betyr det at man innerst inne ikke mener det var det riktige å gjøre?

Anonymkode: b82b4...e71

Nei, det betyr ikke at du har gjort noe galt likevel. Jeg var nettopp i en slik situasjon hvor jeg gjorde noe som jeg mente var 100% best for meg og min fremtid, men fordi dette valget gikk utover en person fikk jeg dårlig samvittighet. Det var helt riktig for meg, og med tiden forsvant den dårlige samvittigheten. Du må tenke på deg selv og ditt liv, av og til må man være litt egoistisk for å gjøre det bra her i livet. Du har bare ett liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...