Gå til innhold

Hvor aktive er dere med barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Vi er en gruppe studenter på NTNUs Entreprenørskole og har et prosjekt om et produkt for aktive foreldre. Denne uken jobber vi med å kartlegge vaner til foreldre - og er interessert i å høre om hva dere gjør av aktiviteter sammen med barna deres!

- Hvor ofte er dere ute på tur med barna deres (skogstur, parktur og transport til og fra barnehage)?
- Hvor lange turer er dette vanligvis? 
- Hva føler dere er vanlig blant andre familier når det gjelder aktivitet? 
- Har dere utstyr dere føler hjelper på motivasjonen for å gå turer med barna deres? 

- Tror dere foreldre er for lite aktive med barna deres i dag, og isåfall hvorfor?
- Hva tenker dere kunne vært med på å gjøre foreldre mer aktive sammen med barna?  

Vi har også laget en spørreundersøkelse for dette: https://goo.gl/forms/XLvmbGSKI1zQWePZ2
Setter veldig stor pris på svar og håper noen er interessert i temaet! 

Endret av AktiveMathias
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les forumets regler. Det er ikke lov med spørreundersøkelser på KG. Rapportert.

Anonymkode: 9887b...98b

• Liker 4
Skrevet

Skulle gjerne gått mye mer tur med barna, men tidsklemma er nok årsaken til at det blir veldig vanskelig. Jeg er vanligvis hjemme kl 17. Når jeg kommer hjem skal jeg hjelpe to skolebarn med leksene, det skal lages middag og vi skal spise, samtidig som vi har en 1-åring som er trøtt og sutrete etter en dag i barnehagen. Når klokka bikker 19 begynner vi på kveldsstellet av 1-åringen, så kveldsstell og lesing til 7-åringen og deretter 10-åringen. Når vi er ferdige er vanligvis klokka 21.

Går vanigvis tur i helgene da, enten en tur til en lekeplass/park eller på fjellet. 

Anonymkode: 68c9d...e64

• Liker 2
Skrevet

Hvordan definerer dere aktiv, ofte, lange turer, for lite? Hva er en tur, er tur til lekeplassen en tur? Svømmehallen? Kino? (hvis vi går)? På butikken? Kafé? Til kamerater for å leke? Trilletur i parken? Sykkeltur til skaterampa?  Eller er spørsmålet egentlig: Går dere nok tur sammen som familie i skogen/naturen i helgene? Og har dere som premiss at foreldre er for lite aktive (sammenlignet med hva da?) og ønsker å være mer aktive? Men målgruppen deres er de som allerede er aktive? Med barn i hvilken aldersgruppe?

Jeg ønsker meg et produkt som gjør barna motivert til å være mer aktive UTEN foreldre, og jeg tror foreldre er mer enn nok aktive med barna "deres"(sic) sånn det er, i hvert fall i mine kretser. En tidsmaskin, hushjelp eller flere feriedager for foreldrene er produkter som kunne hjulpet.

• Liker 1
Skrevet

Ok, svarte på undersøkelsen, dere mente både skogstur, parktur og transport til og fra barnehage, og målgruppen var de med småbarn som ønsker å gå og transportere barna mer, ikke at barna skal gå mer selv. Det var litt uklart i åpningsinnlegget.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Lou Salome said:

Ok, svarte på undersøkelsen, dere mente både skogstur, parktur og transport til og fra barnehage, og målgruppen var de med småbarn som ønsker å gå og transportere barna mer, ikke at barna skal gå mer selv. Det var litt uklart i åpningsinnlegget.

Ja, det stemmer. Var litt dårlig definert over ser jeg nå. Veldig godt poeng! :D Tusen takk :)

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skulle gjerne gått mye mer tur med barna, men tidsklemma er nok årsaken til at det blir veldig vanskelig. Jeg er vanligvis hjemme kl 17. Når jeg kommer hjem skal jeg hjelpe to skolebarn med leksene, det skal lages middag og vi skal spise, samtidig som vi har en 1-åring som er trøtt og sutrete etter en dag i barnehagen. Når klokka bikker 19 begynner vi på kveldsstellet av 1-åringen, så kveldsstell og lesing til 7-åringen og deretter 10-åringen. Når vi er ferdige er vanligvis klokka 21.

Går vanigvis tur i helgene da, enten en tur til en lekeplass/park eller på fjellet. 

Anonymkode: 68c9d...e64

Ja, det kan jeg skjønne. Vi tenkte ikke at det var så høyt tidspress, men forstår nå at dette er veldig vanlig. Pleier barna deres å gå selv, eller vil de gjerne bli "transportert"? :)

Skrevet

Jeg tror dere er inne på noe her, ved å etterlyse "aktive foreldre som ønsker å være mer aktive". Vi har brukt lite pulk, bæremeis, sykkelvogn og også vanlig vogn, så det ville ikke vært produktet for oss. Vi ønsker at barna skal gå selv. Men de mest "aktive" foreldrene vi kjenner, har jo alt dette, jogger med joggevogner til barnehagen osv.. For de som bruker bæremeiser og slikt, men ikke er så fornøyd med det, så kunne nok dette være interessant. Men finns det ikke? Det er nok en del konkurranse på markedet.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...