AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Del Skrevet 13. november 2017 Hvilken bank er den som har beste betingelsene for en sparekonto til barn, tenkte å ha en i barnets navn. Anonymkode: 55750...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Del Skrevet 13. november 2017 www.finansportalen.no har oversikt over kontoer med høyest rente. Anonymkode: 80a80...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivindb Skrevet 13. november 2017 #3 Del Skrevet 13. november 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken bank er den som har beste betingelsene for en sparekonto til barn, tenkte å ha en i barnets navn. Anonymkode: 55750...210 Jeg vil fraråde sparing i barnas boligkonto. De kommer med stor sannsynlighet til å få mer penger hvis du setter det i noen billige indeksfond. Det kan du også gjøre i barnas navn på en Aksjesparekonto hvis det er et kriterie. http://eivindberg.no/blogg/dette-er-hvorfor-du-bor-vente-med-barnas-boligkonto 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #4 Del Skrevet 14. november 2017 På 13.11.2017 den 9.15, AnonymBruker skrev: Hvilken bank er den som har beste betingelsene for en sparekonto til barn, tenkte å ha en i barnets navn. Anonymkode: 55750...210 Å spare i barns navn er ikke å anbefale om det er snakk om noe mer enn småpenger. Det spørs også hvilken relasjon du har til barnets andre forelder. Ved samlivsbrudd kan den andre forelderen kreve deler eller hele barnets sparebeløp, les deg opp på dette. Har et barn en del penger på egen konto, så kan Fylkesmannens vergeavdeling komme inn i bildet og overta styringen av barnets midler. Grensen er satt ved 2 x Grunnbeløpet, men i speiselle tilfeller kan de gripe inn ved lavere beløp. Les på Fylkesmannens sider. Du finner og enkelt bankenes samlede oversikt ved beste rente ved å google beste rente innskudd. Der spørs det og litt på beløp hva som er beste rente. Anonymkode: 35830...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #5 Del Skrevet 14. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Å spare i barns navn er ikke å anbefale om det er snakk om noe mer enn småpenger. Det spørs også hvilken relasjon du har til barnets andre forelder. Ved samlivsbrudd kan den andre forelderen kreve deler eller hele barnets sparebeløp, les deg opp på dette. Har et barn en del penger på egen konto, så kan Fylkesmannens vergeavdeling komme inn i bildet og overta styringen av barnets midler. Grensen er satt ved 2 x Grunnbeløpet, men i speiselle tilfeller kan de gripe inn ved lavere beløp. Les på Fylkesmannens sider. Du finner og enkelt bankenes samlede oversikt ved beste rente ved å google beste rente innskudd. Der spørs det og litt på beløp hva som er beste rente. Anonymkode: 35830...a59 Har foreldreansvar alene og faren er ikke inni bildet. Tenkte ikke å sette mer enn 60000 over på en konto til han som han får når han blir 18, med eventuelle renter da selvsagt. Resten blir stående på kontoer i mitt navn med tanke på stipend når han blir såpass gammel og overformynderiet. Anonymkode: 55750...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg har spart både i Boligsparekonto for barn og i aksjefond til mine barn. Aksjefond har gitt bedre avkastning, men forutsetter at du har tenkt å la pengene stå i minst 10 år. Og siden aksjemarkedet går opp og ned, må det være rom for å vente 2 - 3 år med uttak om aksjemarkedet ikke er så bra når du egentlig hadde tenkt å ta pengene ut. Boligsparekonto er sikrere iforhold til å vite noenlunde hva du har på ett gitt tidspunkt. Mine bruker dette til overføring til BSU nå som de har passert 18 år og er i jobb som gir skatt. Dermed slipper de å bruke av egen inntekt til denne sparingen, men oppnår godet BSU gir. Boligsparekontoen har stått i barnas navn, aksjesparingen har stått i mitt navn frem til jeg følte at de var gamle nok til å forstå fordelene med å ha en fast månedlig sparing der selv. Anonymkode: 4b2e4...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå