Gå til innhold

Hvordan oppføre seg når du vet noe andre ikke vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nettet kan alle være den de vil være, også på Kvinneguiden.

Helt hypotetisk: 
Dere oppdager at en bruker her inne er en helt annen person enn h*n utgir seg for å være.  For eksempel en single arbeidsløs mann, uten barn, utgir seg for å være en gift, yrkesaktiv mor her inne.
Den kvinnelige brukeren hans er godt likt hos mange, mens andre er ikke fullt så imponerte over hva brukeren har å si.
I virkeligheten skryter han av hvor mange han har lurt og manipulert, hvor dumme kvinner er, og gjør narr av brukerne som han har et vennskapelig forhold til her inne.

Hva gjør dere når dere støter på denne personen i debatter?
Ignorerer dere brukeren?
Konfronterer dere?
Annet?

Anonymkode: 2803d...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jamen meg detaljert og beskrivende til å være en hypotetisk situasjon/person.

Hvis dette hadde vært reellt, så hadde jeg nok bare ignorert brukeren her inne. Kan hende jeg hadde nevnt det om jeg møtte på denne personen utenfor KG.

Jeg spiller et onlinespill, og jeg vet at en av mine venner der har dameavatar, men er mann. Jeg syns det er ufint og ikke informere om det dersom denne karakteren møter en mann som er interessert i ei dame, men ellers sier jeg ingenting på at man later som man er noe annet online. 

Anonymkode: 7cb40...7a0

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jamen meg detaljert og beskrivende til å være en hypotetisk situasjon/person.

Hvis dette hadde vært reellt, så hadde jeg nok bare ignorert brukeren her inne. Kan hende jeg hadde nevnt det om jeg møtte på denne personen utenfor KG.

Jeg spiller et onlinespill, og jeg vet at en av mine venner der har dameavatar, men er mann. Jeg syns det er ufint og ikke informere om det dersom denne karakteren møter en mann som er interessert i ei dame, men ellers sier jeg ingenting på at man later som man er noe annet online. 

Takk for svar.  :)
Ville du gjort det samme uansett oppførsel?

Grunnen til at jeg spør, er at selv om personen er fiktiv/hypotetisk, er ikke situasjonen det.

Det er to brukere her inne jeg med sikkerhet vet er en annen enn de utgir seg for å være ute i åpent forum.
De fleste gangene har jeg ikke problemer med det, og tenker at "ja ja, så lenge de ikke skader noen ...".
Men så hender det at jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg ser hvordan de manipulerer brukerne rundt seg.

(Jeg har ignorert begge, men jeg ser jo hva de har skrevet når de blir sitert)

• Liker 1
Skrevet

Livet er for kort til å si noe egentlig så jeg ville valgt å la han/hun få styre på med sin lille glede.

Men i en setting hvor de hadde skrytt og hengt ut andre mens jeg var der ville jeg påpekt ganske direkte at et normalt menneske i mine øyne umulig kan ta glede i slik oppførsel.

Skrevet

Du aner ikke hvor vanlig det er å bytte på kjønnet sitt her inne og spille en fiktiv karakter. Det er ganske mange fler enn to stykker altså. Folk som kamuflerer historiene i innleggene sine er også veldig vanlig og ikke minst det mest graverende av alt; det å late som om man er en annen ekte person fra virkeligheten og presentere fiktive problemer denne måtte ha. 

Folk flest som er innom en sjelden gang forstår som regel ikke dette og går fem på, men absolutt alt på nettforum skal man ta med en klype salt og husk at du er aldri anonym selv om du bruker anonymknappen. 

Anonymkode: 56a20...9a2

• Liker 1
Skrevet

Dette er internett. Hvem som helst kan utgi seg for å være hvem og hva som helst. Det må man bare leve med.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.  :)
Ville du gjort det samme uansett oppførsel?

Grunnen til at jeg spør, er at selv om personen er fiktiv/hypotetisk, er ikke situasjonen det.

Det er to brukere her inne jeg med sikkerhet vet er en annen enn de utgir seg for å være ute i åpent forum.
De fleste gangene har jeg ikke problemer med det, og tenker at "ja ja, så lenge de ikke skader noen ...".
Men så hender det at jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg ser hvordan de manipulerer brukerne rundt seg.

(Jeg har ignorert begge, men jeg ser jo hva de har skrevet når de blir sitert)

Rent hypotetisk så tror jeg svaret er ja, at jeg hadde ignorert uansett oppførsel (så lenge det ikke er noe ulovlig) kanskje. Men, om jeg hadde vært midt oppi en sånn situasjon så vet jeg ikke hva svaret hadde vært lengre. 

Jeg tror ikke det kommet noe bra ut av å oute dem, for hvis de er gode på å manipulere så kan det like gjerne hende at du blir den med svarteper her. 

Du har ignorert dem her, så bare prøv å svelge den dårlige samvittigheten og ignorer dem selv om du ser dem sitert er mitt råd.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rent hypotetisk så tror jeg svaret er ja, at jeg hadde ignorert uansett oppførsel (så lenge det ikke er noe ulovlig) kanskje. Men, om jeg hadde vært midt oppi en sånn situasjon så vet jeg ikke hva svaret hadde vært lengre. 

Jeg tror ikke det kommet noe bra ut av å oute dem, for hvis de er gode på å manipulere så kan det like gjerne hende at du blir den med svarteper her. 

Du har ignorert dem her, så bare prøv å svelge den dårlige samvittigheten og ignorer dem selv om du ser dem sitert er mitt råd.

Hvis de begynner med manipuleringen på deg TS så er det bare å oute. 

Anonymkode: 56a20...9a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...