AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Jeg føler alle er enten "klassisk østlandsk" eller så er de nordvestlendinger fra Nordfjord/Sunnfjord (Petter Kanin bl.a) eller totninger (Romling og Regnbue Ruby bl.a). Jeg har forsøkt å søke andre dialekter og kun funnet bergensk I Ravnestreker hittil. De to andre fra over går igjen i flere serier. Men altså, sør, sørvest, og alt nord for Trondheim kunne jo fått litt spillerom også. Anonymkode: 0b6ee...f55
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Enig, det er veldig mye Sogn og Fjordane og østlandsk. Så er det en eller annen trupp fra Nord-Trøndelag som av og til får lage dialoger til tegneserier. Det er veldig påfallende og (for meg) bred Nord-Trøndersk dialekt, så det legger jeg merke til. De laget lydspor/dialoger til serien om Anna og Lange Lasse, blant annet, og nå sist hørte jeg de samme stemmene i en tegneserie for litt eldre barn. Lurer på om de samme stemmene var på Æsops fabler. Anonymkode: a2643...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå